I wanna see tiet!! - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Willemien van der Valk - WaarBenJij.nu I wanna see tiet!! - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Willemien van der Valk - WaarBenJij.nu

I wanna see tiet!!

Door: Willemien van der Valk

Blijf op de hoogte en volg Willemien

15 Mei 2010 | Cambodja, Phnom-Penh

Na 7 maanden Down Under was het na de laatste paar nachtjes bij The family tijd om afscheid te nemen. Eerlijk gezegd een enorm naar gevoel en eigenlijk was ik wel blij dat Eef en Karo me niet naar het vliegtuig konden brengen aangezien dan de tranen waarschijnlijk rijkelijk zouden vloeien! Ik zou dus met de taxi maar opt het laatste moment kwam Eric nog thuis met de aankondiging dat hij me toch kon brengen want zijn college was verzet! Dikke prima, en geen tranen gelukkig!

Ik was veel te vroeg op het vliegveld maar toch eff checken of ik niet stiekem mijn bagage al mocht inchecken. 'What time is your flight miss?' Ehh 4 o'clock. ' Well miss, there is no flight at 4, only at 6! WHAT???!!! Dus ik door naar de service balie, bleek dat ik mijn ticket op het verkeerde airport had geboekt!! Terwijl ik nog zo nagevraagd had bij Eric en Eef! :) Zo dom, ik snap nog steeds niet hoe het gebeurd is! Waarschijnlijk stonden de dollar-tekens me meer in de ogen dan de airports! Haha! Maar goed, de andere airport was een uur rijden en zou me een lieve duit kosten en de mevrouw was zo vriendelijk om mijn ticket over te boeken naar deze airport, kosteloos! Moest alleen wat langer wachten maar ja, of ik nou in Melb moest wachten of Sydney, dat maakte ook niet zoveel uit!

Na een reis van 20 uur en 3x overstappen kwam ik de volgende dag aan in een benauwd Phnom Penh. Helemaal kapot maar besloten in mijn hotel een hapje te eten, wat overigens in the middle of nowhere was maar wel prima voor elkaar. You want dinner, we have dinner on roofterrace....! Prima, ik dus naar boven komen ze aan met de ontbijt kaart!! Hmmm, hebben jullie ook iets voor diner! Ehhh well actually the cook is not here at the moment!! Hahahahaha! Ik was dus weer echt in Azie!! :) Uiteindelijk hebben ze wat noodles met veggies en beef voor me inelkaar gezet, heerlijk!

Die paar dagen beetje rondgedwaald door de stad, veel gelezen en op terrasjes gezeten aangezien Gep en ik samen de stad zouden gaan bekijken en zij na 3 dagen aan zou komen.

Maandag Gep opgewacht op de airport en het was natuurlijk super om elkaar weer te zien! We hielden nooit weer op met lullen natuurlijk. Toen we die avond op bed lagen na een heerlijk diner en de nodige biertjes was het steeds weer, oke nou lekker koeseh he, ja. En dan 10 sec later ooohhhh nee dit moet ik eht nog eff vertellen...!! Dat ging zo ongeveer 1,5 uur door. Ik denk dat de mensen die naast ons sliepen niet hebben kunnen slapen van onze schaterlachen!

De volgende dag was het meteen weer vroeg dag want we gingen The Killingfields bezoeken. Niet na een overheerlijke omelet met 6 wortelserin overigens (is kaas, wortels in het Cambodiaans ofzo??) !!! Hiel apart!
The Killingfields waren enorm indrukwekkend, toen we daar rondliepen kregen we beide echt een heel naar gevoel. Helemaal toen we bij de boom aankwamen waar ze 1000den baby's tegenaan, dood hebben geslagen. Het is echt vreselijk wat daar gebeurd is, en nog maar zo kort geleden.

Na The Killingfields zijn we naar de S-21 gevangenis gegaan, wat nu een museum is. Ook hier zijn weer vele mensen gemarteld en vermoord. De dingen die we daar hebben gezien waren echt misselijkmakend. Helemaal de foto's van alle levende maar ook dode mensen. We werden er echt misselijk van. Een pittige eerste dag dus. Die nacht hebben we beide niet echt lekker geslapen.

Op de ochtend dat we onze visums op konden halen voor we zouden vertrekken naar Battam Bang zouden we onszelf eff trakteren op een lekker koffie, in plaats van de koffie in het hotel waar je een lepel in kon zetten (en die bleef dan ook staan). Dus op weg naar een koffie-restaurantje in de beurt. Het bleek iets minder moeilijk dan we dachten, de terug was het namelijk maar 3 min lopen ipv op de heenweg 15! Dus lekker koffietje en dom ouwehoeren tot het tijd was om onze paspoorten op te halen. Tuktuk genomen en paspoort netjes opgehaald, allemaal geen probleem! Na 2 uur schrik ik ineens en zeg ik ' Gep, hebben we onze overheerlijk koffie wel afgerekend???' Huuhhh, kut nee volgens mij niet!!! Oeps!!!! Dit is ons daarna nog 2 keer bijna gebeurd! De kanslozen samen op stap, dat word nog wat!

Toen we op het station aankwamen moesten we nog een half uur wachten maar er waren natuurlijk 10tallen bussen die daar vertrokken. Gep stond steeds al op wacht, stresskip, en uiteindelijk liep ik ook een keer naar buiten aangezien het toen toch echt vertrektijd was dus ik vraag is de bus naar Battam Bang er al? Yes, yes, hurry up, it's overthere! Dus ik naar Gep, zegt ze ooohhh shit ik zocht steeds naar de bus naar Siem Reap!!!!! :) :)

Vervolgens zaten we in een bus vol Cambodianen, op een weg die over het algemeen een niet geasfalteerde weg was. Althans zo voelde het. Tevens moest je ook niet op de weg letten want dan wilde je meteen uitstappen! :) Toen we een tijdje in de bus zaten viel ons oog op een bordje waar we smakelijk om hebben zitten lachen, deze wil ik je natuurlijk niet onthouden: ' please keep your properties we are not responsibility'. Hahaaahaaa!!

Batam Bang was verder niet erg bijzonder. Hier hebben we een beetje onze reis verder uitgestippeld die binnen twee uur wel 4 keer toaal is veranderd om vervolgens weer te eindigen met het eerste plan! Skerp! Die middag hebben we een sight seeing tourtje gedaan met de tuktuk. Was wel leuk, ookal zijn we bijna uit de tuktuk gedonderd zo hard ging het eraan toe op de wegen! Toen ons tuktuk meneertje een foto van ons maakte op de (bijna dood ervaring) Bambootrain zei hij: i wanna see tiet! En dat was weer hilarisch want als ie tegen ons sprak keek ie ons niet aan maar keek ie naar de borstjes! Hahaha!!

De volgende dag gingen we met de boot, waarvan we dachten dat die 6 uur zou duren, naar Siem Reap. De tocht duurde echter 9 uur! Fuck he, op het laatste wist je echt niet meer hoe je moest zitten op dat kleine bankje! :) Het was wel erg mooi overigens! Toen we aankwamen in Siem Reap hadden wij natuurlijk weer de grootste lol dat we op zouden staan en zouden roepen: de klean kinne ut en dan naakt het water inspringen! :) Moet je bijzijn maar wij vonden het erg grappig!

Siem Reap was een erg leuk dorpje waar we ons prima vermaakt hebben en natuurlijk moesten we ook eff de markt over! Gep is echt niet echt goed in afdingen en koopt het liefst alles voor de eerste prijs die ze zeggen, misschien 1 dollar deraf! :) Hehehe! Gelukkig begint ze het nu wel onder de knie te krijgen met een toeziend oog van mij, NEE GEP, WEGLOPEN!!!:)

Die avond ook nog een fantastische voetmassage gehad, we zaten erbij als Paris Hilton met een ijsje en de hele tijd wat dom te giebelen! Gep verging een aantal keren van de pijn: Aahh no, no, not so hard, auuuwww!! Hahahahaha!

Ankor wat natuurlijk bezoht met onze nieuwe dag-vriend Daniel from LON-DON! Snikheet maar wel erg mooi om te zien. De zonsondergang hebben we echter niet gered want toen lagen we al in het zwembad! :)
' s Avonds heerlijk gegeten, alleen was ik weer te sociaal, dacht eff een praatje te maken met het stel wat een halve meter naast onze zat aan een tafeltje maar ze reageerden niet....Hmm kut ze zijn doof!!!! Hahaha!!! Heerlijke actie!

Na Siem Reap was het tijd om terug te gaan naar Phnom Penh en vervolgens een half uur later de bus door te pakken naar Saigon! Pittig bus-dagje dus! Er zat een Canadees meisje naast ons waar we wat mee aan de praat raakten. Tijdens de busstop in PP zouden we eff snel wat eten dus Gep en ik bestellen gewoon iets snels, simpels een sandwich. Onze Canadese dame had echter een steak besteld, eff een goede bodem zei ze nog! Hmmm dacht ik, lefgozer dat ga je nooit redden in een half uur! En ja, ze had haar steak toen wij ons broodje al op hadden maar hij was rood van binnen! Uiteindelijk heeft ze hem twee keer teruggestuurd en dus niet meer opgegeten, handig!! Maar goed toen we 6 uur later bij de grens aankwamen kwam de klap op de vuurpijl nog, madam had geen visum!!! Kon ze weer terug!!! :)

Saigon vonden we beide een relaxte stad. Hier kon je gewoon alles te voet doen en lekker overzichtelijk. Veel gelopen dus! De tweede dag naar de Chi Cu tunnels geweest wat op zich wel mooi was om te zien maar ik had er persoonlijk iets meer van verwacht. Toen we in de bus zaten was er een familie met een beetje een gekke samenstelling, 2 vrouwen, 3 kinderen (waaronder 1 terror van een jaar of 3) en een oude vrouw. Dus ik zeg tegen Gep, na ze een tijdje geobserveerd te hebben 'ik ben nu toch wel heel benieuwd hoe die familie in elkaar steekt'. Hoe bedoel je zegt Gep, die kerel met die Croqs is de vader en de kids en de oma! Nou zeg ik, volgens mij is die kerel met Croqs geen man hoor maar een vrouw!!!! :) Nou bulderen van het lachen natuurlijk door die bus heen! Uiteindelijk waren we het wel eens dat het toch een vrouw was maar het heeft eff geduurd!

Die avond hebben we het balkon maar eens eff ingewijd met bier drinken! Het vrouwtje waar we onze blikjes kochten was na een aantal rondes toch echt door haar koude bier heen, beetje jammer! Nou ja, dan maar over op het goedkopere bier! :) Prima avond!

Na veel wikken en wegen toch de Mekongtour nog gedaan. Was wel erg mooi, voornamelijk het middagprogramma. Tijdens de lunch begrepen we dat twee vrouwen geen lunch wilden want ze hadden nogal last van hun buik oftewel aan de poeperites! Na een leuk fietstochtje zaten Gep en ik uit te zweten op het stoepje en toen kwam 1 van die vrouwen langs die naar de toilet ging. Dus ik zeg, das die vrouw die aan de poeperites is, dus wat dom ouwehoeren daarover. Uurtje later, nadat we een enorm leuk boottochtje hadden gedaan met de echte vietnamese hoedjes op (zie foto's, echt lacheh) komen die vrouwen aan in een hun bootje en zegt ze in het NL: zo dat was een leuk tochtje he meiden!!! Nou je had onze gezichten moeten zien, KUTTTTT, wat hebben we ook alweer allemaal gezegd!! :) Erg gênant!

Vervolgens gingen we na onze tour terug naar Saigon, weer 3,5 uur in de bus en toen we aankwamen in de stad zouden diezelfde twee vrouwen uitstappen. Dit bleek echter erg moeilijk want toen ze uitstapte, reed de bus al weg. Je zag haar het ene moment nog staan en het volgende moment was ze weg en je zag alle hoofdjes van de bus in een keer geschrokken staan! Was ze uit de bus gevallen!!! Nou de gedachtes gingen natuurlijk alweer door mijn hoofd: nou die heeft ook niet zo'n beste dag, aan de poeperites en dan ook nog uit de bus vallen....! Dus ik kon mijn lachen al niet meer inhouden terwijl de hele bus nog steeds geschokt was!! Ohh wat erg! Toen we uiteindelijk wegreden, er was niks aan de hand, hebben we hier nog de meest fantastische verhalen van gemaakt natuurlijk, ohh wat erg! Het meest mooie was trouwens ook nog dat ze er bij het verkeerde hotel uitgevallen was en ze dus weer in moesten stappen!!!!:)

Mooie belevenissen dus weer allemaal. Enorm mooie dingen gezien en heel wat afgelachen. De afgelopen twee dagen maar eens eff gechilled op het strand en vanochtend zijn we weer met de nachtbus aangekomen in de volgende plaats Hoi An. Vanuit hier hopen we met de moter (Easyriderstour) naar Hue te trekken. Schijnt erg mooi te zijn!

De foto's zal ik er binnenkort opzetten die laten wat meer zien van wat we allemaal gezien hebben, ook hier is het namelijk weer onbeschrijfelijk mooi!

Dikke kus

  • 15 Mei 2010 - 05:52

    Titia:

    Hahahaha!
    Wat een geweldig en een leuk verhaal.

    Geniet ervan met zijn tweeën.
    SUCCES!

  • 15 Mei 2010 - 08:23

    Mirjam:

    Tranen van lachen! Ohoh, wat beleven jullie wat. Genieten man! Heel tof om nu samen te reizen, maar oke das niet voor iedereen even leuk, voor al als je niet weet dat ze nederlands spreken(haha).Was weer een top verhaal!, ga lekker zo door meid!

  • 15 Mei 2010 - 09:16

    Marije:

    He leaves,

    Enorm moeten lachen, heb er ook helemaal een beeld bij!!
    Veel plezier

    Dikke tut

  • 15 Mei 2010 - 12:33

    Myr:

    Fantastisch! Heb maar even een droge broek aangetrokken hahaha, malloten!
    Blij dat jullie zo genieten, en ja, Hue is prachtig...hoop dat t weer mee zit want t wil daar nogal vaak regenen. Oh ja, in Hue moet je echt naar de DMZ bar, super gezellig en als je Hue echt wilt zien kan je via de eigenaar een brommer tocht regelen. Echt een aanrader, hele lieve mensen.

    Geniet!!

    Dikke kus,
    Myr

  • 16 Mei 2010 - 11:58

    Inge:

    Ik heb m'n lachbui wel weer gehad vandaag! Kon echt niet meer verder lezen van het lachen!Zie het helemaal gebeuren! Fijn dat het allemaal zo goed gaat en dat jullie zoveel meemaken. Zet je snel de foto's erop? Ben erg benieuwd! Kus Inge

  • 16 Mei 2010 - 20:30

    Tineke :

    Hoi Willemien!
    Eerst het verslag van Gepke gelezen en toen die van jou. Hartelijk om gelachen! Je vertelt op een manier alsof je erbij bent. Overigens jouw vorige verslagen heb ik ook allemaal gelezen!
    Een knuffel voor jullie allebei en geniet ervan!

  • 17 Mei 2010 - 09:14

    Paula:

    hoi Pien en Gep,
    wat een heerlijke verhalen, je maakt er toch strakls wel een film van , van de gehele reis, zou ik zo denken!!
    Ik zal alvast een mail sturen aan Reinoud, en je verslagen , dan kan hij zich inlezen!!

    ik heb nu al zin in de fotos's, liefs Paula
    en PJ.
    o ja, met de
    Merke zijn jullie er dan??

  • 18 Mei 2010 - 17:39

    Inagros:

    oh ja zegt douwe hij herkent het gebeuren van Vietnam.Lekker stokbroodje hebben ze daar he?
    Ja,wat een verhalen schrijfster ben jij zeg!
    Geweldig!
    Wij zijn weer even terug in Leeuwarden.Kwam even iets tussen zodat we hier blijven.Frankrijk blijft wel daar waar het is.Vlie en Terschelling is ook leuk!
    morgen borreltijd naar je paps.
    doeg hoor liefs van ons D&I


  • 18 Mei 2010 - 20:26

    Michael:

    Mooi verhaal weer. Afscheid nemen is zo kut. Het enige fijne eraan is dat je weet dat je snel weer nieuwe mensen gaat ontmoeten en nieuwe dingen gaat beleven. Goed om te lezen dat die regel ook voor jou op gaat. Super veel plezier daar!!!

    x

  • 22 Mei 2010 - 19:19

    Mathilde :

    Wat heerlijk dat jullie samen zijn!! Zwaar genieten!

    Have fun!
    x uit Grou

  • 23 Mei 2010 - 13:19

    Maurice Pirovano:

    Mooi verhaal weer! Lekker aan het genieten nog! Keep it up.

  • 23 Mei 2010 - 14:32

    Marijke:

    Wat een mooie verhalen weer.. heb gelachen!
    En de foto's erbij, echt super!

    Geniet er lekker van famkes :)

    Tút

  • 23 Mei 2010 - 16:29

    Titia:

    Wat een leuke foto's!

    XXX

  • 25 Mei 2010 - 19:53

    Jeroen:

    Die hoedjes staan jullie leuk...

    geniet ervan,

    Jeroen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willemien

Actief sinds 03 Okt. 2006
Verslag gelezen: 2088
Totaal aantal bezoekers 104628

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2009 - 31 Juli 2010

Australia, New Zealand and Asia

19 November 2006 - 20 November 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: