Time to say goodbye - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Willemien van der Valk - WaarBenJij.nu Time to say goodbye - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Willemien van der Valk - WaarBenJij.nu

Time to say goodbye

Door: Willemien van der Valk

Blijf op de hoogte en volg Willemien

30 April 2010 | Australië, Melbourne

7 maanden zitten er alweer op, hoe snel is dat gegaan? Ik kan bijna niet geloven dat ik hier alweer zo lang ben! Zoveel gebeurd en gezien, veel gelachen maar ook gehuild, vele hoogtepunten maar ook dieptepunten, fantastische mensen ontmoet maar aan de andere kant ook weer steeds afscheid moeten nemen…….een hoop geleerd ook denk ik…… Het hoort er allemaal bij, bij het reizen….backpacken! :)

De eerste week Sydney met een groep Nederlanders, eerst een beetje onwennig maar uiteindelijk een fantastisch begin van mijn reis, met een aantal mensen die later nog van grote betekenis zouden zijn tijdens mijn reis.

Meteen na de eerste week vol party’s door op de volgende groepsreis, de Mojo Surftour. Een fantastische ervaring alhoewel ik na twee weken in groepen te zijn geweest wel klaar was met het steeds van alles ‘moeten’. Het was dan ook een heerlijk gevoel na die week met mijn backpack op de hoek van de straat in Byron Bay afgezet te worden! (Ook wel een beetje eng natuurlijk!)

Die avond had ik met Angus afgesproken, we zouden samen van Byron naar Melbourne rijden en natuurlijk elkaar weer zien1 Enorm spannend maar het was meteen weer liefde op het eerste gezicht! Alhoewel de communicatie in het begin nog wat met horten en stoten ging hahahaha! In and around Melbourne heb ik vele hoogtepunten van mijn reis beleefd. Het weer ontmoeten van de familie van Schuppen, wat een heerlijke weken heb ik daar gehad, maar ook alle weekend tripjes samen met Angus waren een fantastische ervaring en nog steeds een mooie herinnering. Met Angus heb ik vele mooie stukjes van Victoria kunnen bekijken en Australië kunnen zien op een andere manier als de ‘normale’ backpacker (zonder auto). Ondanks dat we nu niet meer bij elkaar zijn is het de juiste keuze geweest hem op te zoeken en was het een fantastische tijd.

Tevens heb ik in Victoria een super tijd door gebracht met Eva. Ik kijk hier op terug als een waanzinnige tijd met zoveel humor, bier en vele zonsondergangen!! We hadden dezelfde fantastische humor (vind ik) dus we hebben wat af gelachen samen!

Mijn laatste week, begin dec, bracht ik weer door bij Eef en Karo en de kids. Zo fijn om het gevoel te hebben dat je weer even bij een gezin hoort, terwijl ik ze eigenlijk helemaal niet echt kende. Een bijzonder deel van mijn reis. Ik hoop dan ook dit ik dit ooit voor Eric of Dennis terug kan doen en natuurlijk zijn Eef en Karo ook altijd welkom ;)!

Vanuit Melbourne begonnen Angus en ik dus 5 dec aan onze roadtrtip langs de kust naar Brisbane. We hebben vele km gereden en zijn op de meest fantastische plekken gestopt. Het kamperen, koken en alles wat erbij hoort was elke dag weer een belevenis en enorm gaaf! Bepaalde plekken, humor en muziek staan (zoals tijdens mijn hele reis) in mijn geheugen gegrift en valt niet uit te leggen!

Na mijn reis met Angus was het tijd om naar Thailand te gaan! Super om mijn familie weer te zien natuurlijk! Eff weer onze humor en genieten van de boys! Mensen om je heen hebben die je goed kennen is dan best wel weer eff heel erg lekker. Ook de luxe van een eigen kamer (zonder luchtbed) en badkamer was heerlijk! Enorm alleen voelde ik me echter toen we afscheid moesten nemen na 2,5 fantastische weken.

Na Thailand gingen Angus en ik uit elkaar wat even niet zo’n hele leuke tijd tijd was. Thank god dat Paula in Brisbane was en me heeft opgevrolijkt waar ze ook maar kon! Een speciale dame waar ik me erg aan ben hechten. Helemaal als je bedenkt dat ik op Schiphol dacht: wat is dat nou voor raar meisje met haar naaldhakjes en netter rok, gaat zij zo het vliegtuig in, backpacken?? :)
Een rottijd maar door haar eigenlijk een hilarische week waarin ik ook enorm heb moeten lachen!

Na die dubbele week in Brisbane vertrok ik naar Nieuw Zeeland! Ik ging daarheen met het gevoel maar eens eff tot mezelf te komen. Nou dat kon ik op mijn buik schrijven want bij mijn eerste stop kwam ik Evelien weer tegen. Evelien zat in mijn groep van het surfkamp (6 mnd eerder)! Zij zat echter in het einde van haar reis en had nog 1,5 week te gaan. Ze zat op een andere bus maar hebben zoveel mogelijk gemeet en dat was fantastisch! Heerlijk om eff tegen iemand aan te kunnen ouwehoeren die je al ‘kent’. Ook met haar een top tijd beleefd in NZ en helaas kwam na 1,5 dan ook weer het afscheid. Wat me vanaf toen ook echt zwaar begon te vallen! Omdat je op reis zo intens met elkaar omgaat, hecht je, je best wel snel aan mensen, en ja….op een gegeven moment wordt dat echt moeilijk.

Echter, het voordeel met een ‘groepsreis’ is dat je in een bus zit met nog 35 anderen en over het algemeen zit daar wel iemand tussen waar je een klik mee hebt! Op dat moment zat ik nou niet echt te wachten op weer speeddaten maar ja, het hoorde erbij! Al snel kwam ik aan de praat met Bea wat meteen erg goed klikte, dezelfde (fantastisch) humor, zij nog wat droger als ik en we waren beide wel van de gezellige klets. Meteen maar gestopt met speeddaten dus ; ) hahaha! De rest van het Noorder- en Zuidereiland dus met haar doorgebracht en ik moet zeggen, mis het nog steeds! NZ is echt super mooi en dat in samenhang met de groep die we hadden was dit wederom een van mijn hoogtepunten van mijn reis tot nu toe!! TOP!

Het laatste deel van mijn reis zou, na veel wikken en wegen, toch de Eastcoast worden. Ik moest dit van mezelf toch echt afmaken! Terug in Australië na NZ had ik het weer eff zwaar met mezelf. Vond het even heel moeilijk om helemaal op mezelf aangewezen te zijn. Niemand op wie ik kon terugvallen en heb wel even jankend aan de telefoon gehangen hoor: mam, ik wil naar huis, wil niet meer! Hahaha!! Dus uiteindelijk werd dit mijn tijd om tot mezelf te komen ipv n NZ! :)
Natuurlijk zou ik niet naar huis gaan, ik moest en zou de Eastcoast afmaken! En dat heb ik gedaan, trots! Na een paar dagen Brisbane mijn reis ‘gepland’ en op pad gegaan. Eerst eff moeilijk om alleen te zijn maar na een paar dagen vond ik het heerlijk en begon ik de boel weer wat op een rij te krijgen. Meteen als je, je beter voelt begin je weer contacten te maken wat wel erg grappig is om te merken. Misschien is het ook wel juiste moment, juiste plaats, who knows.
Al met al is ook dit deel van mijn reis erg goed geweest en ben ik blij dat ik het heb gedaan. Er kwamen weer allemaal dingen op mijn pad en het was top, ondanks de wat mindere momenten. Als je alleen bent kom je jezelf eff flink tegen, wat waarschijnlijk ook wel de bedoeling is van in je eentje gaan reizen :).

Na weer afscheid te hebben genomen van mijn nieuwe vrienden was het tijd voor Alice Springs! TOP< TOP< TOP! Mooie dingen gezien en ben erg blij dat ik daar toch ben heen gegaan! Super.

En toen was het tijd voor de laatste weekjes bij van Schuppens! Een dubbel gevoel, op zich was het tijd voor een nieuw avontuur maar andere kant ging ik het fijne Australië verlaten!! Met pijn in mijn hart vloog ik dus woensdag dit fantastische land uit, met alle memories…….. but ill be back, for sure!

Time for new adventures with Gep!! Cambodja, Laos, Vietnam and Thailand here we come!!!

  • 01 Mei 2010 - 07:30

    Willemien:

    Zie ook vorige verhaal! Footy and Bright! :)

  • 01 Mei 2010 - 11:45

    Sanne:

    Hee skat,

    Zo herkenbaar allemaal! Ondanks de dipjes er toch het beste van maken en zie het komt altijd weer goed:-)

    Geniet meis van je laatste maanden in Azie. het is een totaal andere wereld daar vergeleken oz en nz, maar fijn dat jullie samen gaan reizen. You will love it!

    Tot na 10 juli! Misschien dat je nog ff die thaise rum Sangsom mee moet nemen voor een bucket;-) Leuke avondjes mee gehad!

    XX
    Sanne

  • 01 Mei 2010 - 17:27

    Titia:

    Hey Willemien,

    Wat maak jij een hoop mee zeg!
    Ik maak op mijn manier ook heel veel mee.
    Ik zie je omstreeks 10 juli.
    Heel veel plezier met Gepke! En geniet!!!!!!!!!

    Dikke kus.

  • 02 Mei 2010 - 08:28

    Janneke:

    He meid,
    wat weer een verhaal. Super om te lezen. En volgens mij moet je na je reis echt bij de krant solliciteren. Je kunt echt journalist worden.
    Met mij gaat het redelijk. We moeten verder hoe zwaar dat soms ook even is. Ik zou wel blij zijn als je weer thuis bent. Dat mis ik nu wel echt.

    kus janneke

  • 02 Mei 2010 - 10:21

    Evelien:

    Lieverd!!! Geniet van je tien weken Azie!!! Super gaaf joh...dat gaat weer een totaal ander soort reis worden! En ook al word ik een beetje jaloers van al je leuke verhalen..
    (ik wil weer terug) ze zijn super om te lezen :-) ik zie die carrière in de journalistiek ook wel voor me :-p
    Nou pas goed op jezelf meis!

    Kussies!

  • 02 Mei 2010 - 19:27

    Ina:

    Ja heb net een lang ou h verhaal zitten tikken begrijp niet helemaal waar het gebleven is.
    Dat heb je met ouwe mensen he?
    Maar we beginnen opnieuw met een ander verhaal je weet maar nooit of het vorige toch nog bij je terecht komt . Heb je niet veel aan twee dezelfde.
    Het kwam erop neer dat ik van je mem gegreep dat je het toch wel leuk zou vinden van die lui uut leeuwarden ook wat te horen.
    Ik had via jose dit adres gekregen vandaar dat ik de laatste twee verhalen van je heb gelezen.
    Wat maak jij wat mee zeg. Geweldig en ondernemend hoor!

    Wij vertrekken volgende week zondag met de boot richting frankrijk en zien wel waar we belanden. zijn dan een week of 8 of zo weg.
    Dus als jij weer in nederland bent komen wij weer richting nederland varen.
    Hopen op beter weer dan nu.
    regen en 10 a 13 graden is niet echt lekker.

    liefs van ons Douwe en Ina.
    En Geniet !

  • 03 Mei 2010 - 03:18

    Willemien:

    Hey ina, heb je emailadres niet maar het is idd altijd leuk om iets te horen!! Fijne vakantie en tot van't zomer!
    Xxx

  • 03 Mei 2010 - 07:13

    Berber:

    - Nog maar 89 dagen om als backpacker rond te reizen!
    - Nog maar 89 dagen om op je slippers rond te crossen!
    - Nog maar 89 dagen om azie onveilig te maken!
    - Nog maar 89 dagen om je helemaal uit te leven!

    Maar....
    Nog maar 89 dagen en dan is Van der Valk eindelijk weer terug!!!!

    YESSSSSSSSS!!

    Ik ben al aan het aftellen!!!

  • 03 Mei 2010 - 08:45

    Mirjam:

    Is het nog maar 89??? Heerlijk!!Ben jij al aan het afstrepen Ber?
    Fijn om te lezen Pien,hoe je dit stuk van je reis afsluit. Prima! Volgens mij gaat er komende 2 maanden ook nog het een en ander gebeuren. Pien en Gep op avontuur! Wij zien weer uit naar de verhalen.
    Kusssss
    PS Het is hier herfsssssst

  • 03 Mei 2010 - 10:01

    Linda:

    hee Pien,
    De laaste 2 maanden van je reis met Gep in Azie lijkt mij erg gezellig
    voor je.
    Een nieuw avontuur!!!
    Lekker genieten de tijd gaat veel te snel het is zo 10 juli.
    Zie uit naar je verhaal.

    Kussss

  • 03 Mei 2010 - 10:18

    Paula:

    wat een reflectief vermogen heb jij opgebouwd !!
    alle respect Willemien,
    daar kunnen veel mensen iets van leren!
    Dit neemt niemand je nog af , deze levenswijsheid.
    Nu nog een mooie tijd met Gep , ik denk dat ook wel weer lachen wordt,
    houd ons op de hoogte!!
    liefs Peter en Paula

  • 03 Mei 2010 - 13:27

    Richt:

    He laiverd!!

    Wat een mooi verhaal weer! Geniet ervan de komende tijd in Azië, want voor je het weet ben je weer terug!

    Wat ik natuurlijk niet erg vind....

    Geniet ervan samen met Gep. Dikke kus

  • 03 Mei 2010 - 16:16

    Ina:

    ja daar ben ik weer even zie dat je reageert dus maar even een vervolg.


  • 03 Mei 2010 - 16:31

    Ina:

    heb net je mam even aan the phone gehad ik begrijp nu dat ik niet teveel moet invoeren.
    Zit nu te wachten op douwe het eten is bijna zover, maar hij is er nog niet dus uit dat vuur.
    Gister zat ik terug in de periode dat wij in nigeria veel gerechten uit thailand aten en dacht oh pien kan lekker thai sate eten die toch echt wel veel lekker is dan die van de indo.En wat zou je eggen van een lekker kommetje Tom ka soepje?

  • 03 Mei 2010 - 16:42

    Ina:

    zo het soepje is verzonden.
    Het weer is echt k met ...
    7 graden was het vanmorgen rond tien uur.
    o.k.yes af en toe wil jij ook wel een koele nacht.
    Maar je moet wel flink wat warmte in je koffer meenemen hoor als je weer terug naar nederland gaat.
    hebben we hier echt nodig.
    Ik begrijp dat je vriendin uit warten nu bij je is dus partytime!!! enjoy maar blijf jezelf he?
    (oudmens spreekt)
    het is intussen half zeven 'savonds en ik denk dat douwe een winkel heeft gevonden die nog na zes uur open is. Ik nim een wyntsje.proost!of is het ochtend als je dit leest.
    Ja ik weet dat veel mensen dit lezen geeft niet toch?
    zal proberen dat ik voordat we vertrekken nog een berichtje stuur.
    maar toch ja tot in grouw of warten. liefs van ons douwe en ina.

  • 05 Mei 2010 - 09:25

    Marije:

    He leave(s),

    Leuk verhaal en veel plezier in Cambodja!

    Tot snel!

    x Marije

  • 05 Mei 2010 - 18:26

    Mathilde:

    Je bent een TOPPER Willemien!! Heel veel plezier nog het laatste stukkie en tot kiekus.

    x Mathilde

  • 06 Mei 2010 - 20:52

    Robbie:

    ...Nog 85 dagen....
    Ik trakteer.

  • 09 Mei 2010 - 15:09

    Michael:

    Heel veel plezier in de laatste fase van je reis waar je ongetwijfeld weer super leuke mensen gaat ontmoeten.

    Tot snel...dikke kus.

  • 10 Mei 2010 - 08:32

    Inge:

    Wat een super mooie afsluiting in Australie! In ieder geval een super tijd gehad! Ben ook erg benieuwd naar Cambodja! Dus snel foto's erop zetten en een nieuw verhaal... Heel veel plezier samen met Gep! Liefs

  • 10 Mei 2010 - 10:40

    Julia:

    Hey leave,

    Wat een mooie verhalen weer. Nu lekker met Gep op pad. En dan fijn weer naar huis! Dan kun je het skûtsjesilen en de merke mooi mee vieren. En ook zie je mij nog tonnetje rond als het goed is! Heel veel plezier nog.

    Dikke tút

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willemien

Actief sinds 03 Okt. 2006
Verslag gelezen: 332
Totaal aantal bezoekers 104621

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2009 - 31 Juli 2010

Australia, New Zealand and Asia

19 November 2006 - 20 November 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: