Footy and Bright - Reisverslag uit Bright, Australië van Willemien van der Valk - WaarBenJij.nu Footy and Bright - Reisverslag uit Bright, Australië van Willemien van der Valk - WaarBenJij.nu

Footy and Bright

Door: Willemien van der Valk

Blijf op de hoogte en volg Willemien

19 April 2010 | Australië, Bright

Na een weekje chillen en lekker van het gezinsleven genoten te hebben was het zaterdag tijd voor mijn eerste Footy wedstrijd. Iets wat ik vanaf het begin af aan al graag wou meemaken! Eric zijn team speelde in Melbourne dus dat kwam perfect uit. Daar aangekomen moest er natuurlijk bier gedronken worden want ja dat hoort erbij, Aldus Eef. Natuurlijk kon ik dit niet afslaan! ;)
The Footy was erg leuk om te kijken, enorm veel actie (om over de mooie, gespierde Ozzie mannen niet te spreken, want daar lette ik natuurlijk niet op ; ) :)).
Eric kwam nog heel life met een mooi aandenken aan, de mascotte van zijn team! Deze hebben we na de wedstrijd dronken gevoerd! (zie foto’s)!
‘s Avonds heerlijk uit eten geweest (niet voordat we overigens nog even pleisters voor onze handige oeps-Karolien hadden gekocht!) Na een aantal bierties op het terras kwamen ook Sasha en Dennis ons vergezellen (zij waren namelijk niet mee naar the game). De Kangaroo steak was heerlijk en we hebben enorm veel lol gehad. Na het eten nog eff een pub opgezocht en ‘oude koeien uit de sloot gehaald’ oftewel verhalen die eigenlijk niet door de beugel kunnen! :)

De volgende dag gingen Eef, Karo en ik Torquiy (of hoe je dat ook maar schrijft). Dit is een surfers-dorp met allemaal outlet stores van surf-merken. Van alles gekocht behalve hetgeen ik wou kopen natuurlijk! Oeps-Karo kon de volgende pleister na 10 min shoppen al omhangen want die stootte haar teentje deze keer aan een kledingrek (deze rekken zie je erg weinig in kledingzaken ; )).

Die week verder nog wat geshopt met Karo en verder gewoon gechilled overdag. Woensdag was het Quizzzznight waar we natuurlijk naartoe moesten! Vrijdagmiddag had Karo vrij genomen onder het mom van boodschappen doen en het huis opruimen voor ons weekend naar Bright! Het werd echter een dames-verwen-middag! Eerst een heerlijke voetmassage, daarna naar de pedicure om vervolgens op het nippertje toch nog maar even naar de kapper te gaan voor een haircut! Leek me toch beter dat daar nog eff te doen i.p.v. in Azie! Van boodschappen doen is het niet meer gekomen dat begrijp je!.

Zaterdagochtend vertrokken we, 2 uur later dan ‘gepland’ want ja we moesten nog boodschappen doen, richting Bright (dorpje bij de Snowy Mountains, doe overigens niet snowy waren aangezien het herfst is). Een rit van 3,5 uur met een koffie pauze tussendoor natuurlijk. We waren ondertussen erg benieuwd naar ons huisje want op internet stonden alleen maar foto’s van buiten en niet van binnen! Hmmm dat betekend meestal niet heel veel goeds! Gelukkig was het tegenovergestelde waar en kwamen we aan bij een prachtige villa. Helaas was het te koud om het zwembad te gebruiken maar daarin tegen heft de open haard niet uitgestaan (‘s avonds)!
Toen we de auto uitgepakt hadden was het beer o’clock en dat hebben we vervolgens maar doorgezet tot 2 uur ‘s nachts. Tussendoor nog wel eff de pub aangedaan om tee ten btw. We zaten daar lekker te kletsen tot er op een gegeven moment de ober (we hebben hem Gijs genoemd) bij onze tafel kwam staan: ‘Zijn jullie Nerderlands’? Eh ja….. Gijs: “oh oke, ik ook” en toen liep die weg!! 10 dollar voor onze gezichten!! Eef had had daarvoor ook al iets met hem gehad. Eef vroeg namelijk aan hem waar de toiletten waren, nou dat wist ie niet want hij werkte er nog maar 3 dagen hahahaha! Verder kwamen we er later nog achter, toen Eef hem alsnog even aansprak, dat hij in eerste instantie in Bright was om …… (kom eff niet meer op de naam) te plukken maar daar was ie maar mee gestopt want daar kreeg ie zere knieën van!!! Eef: nou als dat de wereld moet redden….!!!

De volgende dag met een lichtelijke hangover opgestaan en vervolgens met Eef Mt Buffalo opgereden. Aangezien de zon flink scheen toen we bij ons huisje buiten aan het ontbijt zaten en het dus behoorlijk warm was hadden we beide de slippertjes aan toen we wegreden. Ik was nog wel zo handig om een trui meet te nemen, Eef had echter alleen een t-shirt aan! Toen we aankwamen op 1500 meter was het echter 9 graden!!! Oeps! Iedereen liep daar rond in zijn/haar welbekende HIKE pekse en BERGschoenen, en Eef en ik liepen erbij alsof we naar het strand gingen!
Helaas zat er net een dikke wolk bij het uitzichtpunt zodat we weinig konden zien maar daar hebben we natuurlijk eff smakelijk om gelachen! Toen Eef bijna twee vet irritante, schreeuwende kids over het hek wou smijten leek het ons beter om een bakje te gaan drinken. Er was maar 1 plaats waar dit mogelijk was, en wel bij het plaatselijk crematorium, althans zo zag het er van binnen uit! :) De koffie smaakte ook zo!
Een super mooie rit, met weer een andere kant van Australië die ik nog niet had gezien. Mooie dramatische uitzichten weer met de stukken bos die daar verbrand zijn in 2006. De bomen staan namelijk nog maar groeien heel raar….het is moeilijk te beschrijven maar het woord wat meteen in mij opkomt dus wederom, dramatisch.

Toen we terugkwamen waar ook Eric en Sash gearriveerd en moest er Footy gekeken worden in The Pub. Na het begin gekeken te hebben (ivm Anzacday, dodenherdenking) zijn de dames afgehaakt om eff te shoppen.
‘s Avonds heerlijk Thais gegeten en verder niet al te gek gedaan want de avond er voor was iets teveel van het goede voor ons oudjes, ja ook ik! :)

Maandagochtend een heerlijk bacon and eggs brekkie gehad van Eef en zijn bbq-kunsten. Daarna de auto weer volgestopt en onze weg vervolgd naar Beechworth. Oh ja, niet voordat we eerst nog even vij die ene winkel in Bright hadden gekeken voor de mooie tassen die we de vorige dag hadden gezien!!! Toen Karo en ik beiden weer stonden te kwijlen voor onze taskes was Eef er al klaar mee dus die grist mijn taske uit mijn handen en zegt ‘vind je hem mooi?’ Voordat ik antwoord kon geven stond ie al bij de kassa…! Mafkees! Thanks Eef, hij is super! Natuurlijk heft Karo haar tas ook gekregen, btw! We reden dus als twee blije eikels Bright uit! :)

In Beechworth nog eff lekker rondgeshopt, alhoewel de prijzen ons iets te gek waren!300 dollar voor een shirtje….tssss!

Een top weekend dus alhoewel het afscheid nu wel erg dichtbij kwam in een keer. Eef zou die avond vertrekken naar Azië voor werk dus dat was de eerste! En dinsdag avond moet ik afscheid nemen van Eric, Dennis en Karo aangezien ik ‘s middags mijn vliegtuig al had en zij naar school moisten en werk!

Dear family, I had an awesome time and hope to see you next summer in Holland! It breaks my heart to know that we won’t see each other for a long time now and that im not even able to come by for a beer or a cup of coffee!!XXXXXX

• 19 April 2010 - 08:14

Inge:

Mooie plaatjes! De gezelligheid straalt ervan af. Leuk vestje trouwens, nieuw?

• 19 April 2010 - 08:56

Titia:

Leuke Foto's!!!!!!!

• 19 April 2010 - 12:30

Mirjam:

Beetje jammer hoor dat het daar niet zo gezellig is. Echt afzien en doorzetten, hahaha.
    Leuk om iedereen weer even te zien, en gezellig dat de mannen Eric en Dennis ook mee waren! Die Dennis(klein vetje overigens haha) is een echt schuppie zeg. Margrietje en Eef een goede mix. (hum sorry Caro) Ik zal opa morgen voor de computer zetten om de foto's te bekijken, wat zal hij genieten! Nog veel plezier van de week,... en komend weekend. We zijn benieuwd. Geniet ervan en veel liefs daar voor allen
    Mem

• 20 April 2010 - 08:22

Opa:

Wat ben ik blij dat je gauw weer thuis kom t. Hoopdat je het nog heel leuk hebt in Azie. ben erg blij dat ik de foto's heb gezien. Drink op mijn gezondheid nog maar een pilsje met Eef! Liefs voor jullie allemaal. Je Oop

• 20 April 2010 - 18:44

Paula:

wel alle namen van de mensen op defoto's onthouden he!!
    leuk voor het netwerk.

• 21 April 2010 - 13:11

Harold:

Hey Willemien. Geweldig he dat Australian Football. Is m'n vaste zaterdagochtend prik op Eurosport 2.
    Nog bedankt voor je felicitatie!
    Veel plezier nog! X

• 28 April 2010 - 22:42

Marije:

He Leave,

Heb je je lange reis er al op zitten? En viel het afscheid van Australie zwaar? In PP was het volgens mijn dagboek Happy Guesthouse (aan t water). Hangmatten enzo, was wel relaxed. Kun je nog een filmpje zien ofzo.. Veel plezier daar! x marije

• 01 Mei 2010 - 00:13

Karo: