Get rained on@Alice Springs - Reisverslag uit Sydney, Australië van Willemien van der Valk - WaarBenJij.nu Get rained on@Alice Springs - Reisverslag uit Sydney, Australië van Willemien van der Valk - WaarBenJij.nu

Get rained on@Alice Springs

Door: Willemien van der Valk

Blijf op de hoogte en volg Willemien

12 April 2010 | Australië, Sydney

Na weer een afscheid achter de rug te hebben kwam ik na 2,5 uur vliegen aan in Alice Springs! En benauwd dat het er was toen ik uit het vliegtuig stapte! Pff, eff wennen hoor. Ik had verder nog niks geboekt dus op goed geluk dat ik een hostel kon krijgen en de outback tour kon boeken voor de volgende dag. Alice Springs is nou namelijk niet een stad waar je een week door wilt brengen. Het was een soort van cultuurschok toen ik daar de stad inliep! Allemaal (dronken) aboriginals, die liepen te schreeuwen en ze waren echt overal. Het leek een beetje op een plaats waar alleen maar zwervers liepen ;), tevens voelde je, je alsof je de enige blanke was op aarde! Haha! Maar goed nadat ik bij de receptie van mijn hostel meteen mijn outback tour voor de volgende dag had kunnen boeken leek het me verstandig ook meteen mijn vlucht of treinrit te boeken to get the hell out of there na mijn tour!
Mijn plan was om met de trein naar Adelaide te reizen omdat ik Kangaroo Island nog wou doen. Ik was er alleen achter gekomen dat Kangaroo Island niet echt de moeite meer waard was na New Zealand dus dan zou het een beetje zonde zijn van het geld! Dus na wikken en wegen, 3 keer bij het flightcentre naar binnen te zijn gegaan toch een (veel te dure) vlucht geboekt. De optie voor de trein was snel weggevaagd want dat was dezelfde prijs maar dan 26 uur in de trein ipv 2,5 uur vliegen naar Melb! :) Ik blijf een luxe paard (backpacker) he?! ;)

Die avond mijn grote backpack verruild voor een rugzak met alleen het hoognodige (kostte me 2 uur) en de volgende dag ging om 5 uur het wekkertje. Althans de wekker van mijn roommates want mijn mobile was stuk, het geluid deed het niet meer! In onze bus kregen we te horen dat we 7 uur moesten rijden voor we bij Kings Canyon waren, waar we de eerste wandeling zouden gaan doen. Prima want de meeste mensen wooden nog wel eff slapen, midden in de nacht opstaan is namelijk meestal de tijd dat de meeste Backpackers naar bed gaan! :) Ik heb lekker uit het raam gekeken en wat gekletst met het meisje voor me Yvonne waar ik overigens de rest van de 3 dagen de meeste tijd mee heb doorgebracht. De tour was niet vol, we waren met 16 mensen, wat dikke prima was. Toen iedereen uiteindelijk wakker was na wat koffie kwamen we rond 13:00 aan bij Kings Canyon, het eerste hoogtepunt. Iedereen liet eerst nog heel stoer zijn vliegennetje af maar na 5 min had de eerste hem al op! :) Wat een hel! Ik ben na 10 min gevolgd! Na het eerste relaxte vlakke stuk kwam de hel alweer in beeld en wist ik dat we weer moesten klimmen, en niet een beetje stijl, nee, echt stijl! :) Dus de beenspieren kwamen wel weer in opspraak, maar ja, gelukkig waren zee en beetje getraind door al dat hyken van de afgelopen tijd! ; ) Yvonne, onze diehard roker (ikke niet ;), maar ik heb in elk geval geen nicotine-kaugom nodig in het vliegtuig hahaha), had het behoorlijk zwaar, iets minder getraind waarschijnlijk maar uiteindelijk kwam ook zij boven! Hahaha! Boven met een prachtig uitzicht ons broodje gegeten en doorgelopen. Het was echt prachtig. Helaas moesten we onderweg omdraaien omdat het ineens zo hevig begon te regenen dat Sam (tourguide) bang was dat we ingestroomd zouden raken met de bus! Droge voeten konden we niet meer houden want er lag echt wel 7 cm water binnen een klein half uur! De stenen warden enorm glad en het was dus echt uitkijken geblazen. Willem was zo slim om haar poncho pas aan te doen nadat ze al kletsnat was, dus dat mocht ook niet meer baten haha! Onderweg terug verschenen er overall watervallen, echt amazing. Zelfs Sam begon allemaal foto’s te maken, met zijn waterdichte camera, want dit had hij nog nooit meegemaakt! Ik daarentegen had geen waterdichte camera en heb wel wat kiekjes weten te maken maar niet zoveel als dat ik eigenlijk zou willen :).
Terug beneden was iedereen kletsnat, wie kan dat nou zeggen in de outback? En besloot Sam om eerst maar naar een Station (farm in the outback) te gaan voor wat warme koffie en het drogen van onze kleren, voor zover dat kan in 20 min! Joanne, ander meisje uit de groep zat ondertussen kwijlend naar de cowboys te kijken die daar rondreden in hun Lee jeans and cowboyheads, boots! Hahaha! :)

Toen iedereen weer een beetje warm en droog was werd de trip vervolgd en was het na en tijdje tijd voor ja....je geloofd het niet: hout sprokkelen! WAT? :) HAhaha! En nee, geen Kleine takje, het liefst bomen! :) Dus iedereen het ‘woud’ in maar na 5 min lopen vonden we de eerste spin al waar ik bijna tegenaan liep! Fuck! Nou toen was mijn hout-sprokkel joy wel over hoor! Hahah! ;) Na een half uurtje hadden we genoeg en werd de rit vervogld naar....ja the bottleshop! NATUURLIJK HEBBEN ZE DIE OOK IN DE OUTBACK! Drank is geslagen, een paar mooie kiekjes gemaakt van de zonsondergang en toen door naar ons kamp voor de nacht. Nou ja kamp. Het was een overkapping en er stond een hokje met een gat! :) Dikke prima! Swags dus uitgeladen, vuurtje gemaakt en koken maar! Koken werd gedaan op de hete kolen van het kampvuur en ik moet zeggen het was een heerlijk diner! Daarna nog een paar biertjes gedronken en toen was het rond 12 uur toch echt bedtijd! We lagen nog wat naar de sterren te kijken en te kletsen en ik vroeg aan Yvonne: wat ga je in Melb allemaal doen? Dus ze zegt, jai k ga de Neighbours tour doen! HAhahahahaha!! Neighbours (hebben we dat ook in NL) is een serie opgenomen in Melb en is heel populair in Engeland! Al die Engelsen gaan dan ook op Neighbours tour in Melb! Nou toen ging mijn fantasie los natuurlijk! ‘Whats the most beautifull thing you did in Australia: well definitely the neighbours tour! Fuck the outback, fuck Fraser Island you should do the Neighbours tour! Ect ect!! Hahahaha!! We hebben er even smakelijk om gelachen!

Wonder boven wonder, heb ik heerlijk geslapen in m’n zwag, ondanks dat ik midden in de nacht moest pissen en geen zaklamp had! :)

Die nacht wekte Sam ons om 5 uur, mooie tijd om snel te ontbijten en vervolgens op weg te gaan naar The Valley of the Winds at Kata Tjuta. Hier hebben we een wandeling gedaan, ook weer prachtig, en met veel verhalen over the aboriginal culture. Tevens werd ons even haarpijn uitgelegd waarom Uluru niet moesten beklimmen! Was best wel sneu want onze Canadees wou hem echt graag beklimmen! Na het verhaal over respect voor de aboriginal cultuur, dat ze liever niet willen dat hij word beklommen aangezien de (jonge) mannen er jaren voor moeten werken om om de Rock te mogen beklimmen (teken van volwassenheid) en dat de toeristen er dan gewoon opklimmen bij een bezoek van een dagje! :) Het was aan onszelf de keuze of we het wooden doen maar......!!!! Hahaha! Onze Canadees is dus niet gegaan! Ik moet zeggen, het was ook flink warm die dag en die berg is stijl, mij niet gezien dus!

Nadat we ook het cultural centre hadden bekeken was het dan eindelijk tijd voor de zonsondergang bij Uluru! Helaas verkleurde The Rock niet enorm maar het was erg mooi! Lekker biertjes gedronken, Sam kookte voor ons en wij deden ondertussen een fotoshoot en konden genieten! Super mooi!

Die avond sliepen we in een echt kamp met stromend water ect. Moet zeggen dat dat op zich wel jammer was maar goed we sliepen wel weer buiten onder de sterrenhemel! En dat hebben we geweten want om 4uur begon het weer te regenen! Ik ben maar opgestaan toen want die nacht kon ik slap niet echt vatten aangezien er en aantal mensen als een gek lagen te snurken! :)

Die ochtend zonsopgang bekeken bij Uluru, helaas was het erg bewolkt dus niet echt de moeite waard maar goed, we leen prima spot om wakker te worden. Ik werd helemaal wakker toen ik op de grond zat met m’n tweede bakje koffie en er in een keer een insect op m’n voet zat! Ik zag/voelde iets lopen dus ik spring op en schreeuw! Natuurlijk alle koffie overall! :) Beetje jammer! Twas gewoon een grasshopper maar insecten zijn nou niet mijn grootste vrienden!

Yvonne en ik (en ik geloof de meeste mensen uit de groep) hadden het nu toch we redelijk gehad met de hitte, vliegen en het geloop maar op het programma stond nog een laatste fantastische activiteit: om Uluru heenlopen! Alsof ik die fucking berg nu niet lang genoeg had bekeken moest ik er dus ook nog omheen lopen! 8 km!! :) HAhahaha! Dus Yvonne en ik begonnen maar meteen met lopen, flink the pas erin, let’s get it over with! Nou 2 uur later kwamen we helemaal afgepeigerd aan bij het eindpunt! Wat een eind, en dan hadden we nog geluk ook dat het niet bloedheet was. Maar gek werd je van de vliegen! Echt niet normaal, wat een irritatie! Het was wel een mooie wandeling hoor, The Rock ziet er elke keer weer anders uit. Op sommige delen mag je echter geen foto’s maken want is secret area voor de Aboriginals. Je had bijv speciale plaatsen waar de vrouwen hun kids baarden, plekken voor mannen ect. Er stond dan elke keer een bord: ‘Secret area don’t take pictures’ dit was meestal maar een klein stukje. Maar goed, nadta we zo’n sign hadden gezien , duurde het wel een half uur tot we tegen elkaar zeiden, hmmm hebben we nou het tweede teken gemist dat we wel weer foto’s mogen maken?! :) Allemaal mooie plekjes tegengekomen ondertussen natuurlijk! HAha! Uiteindelijk kwamen we twee mensen tegen die ons vertelden dat dit allang geen secret area meer was! Hmmm hahaha! Well im not going to walk back for it!
Tijdens het lopen kwamen we op het pad een verkleinde versie tegen van The Rock (vonden wij) tegen en natuurlijk moesten we daar eff op gaan staan, zodat we toch nog konden zeggen dat we The Rock hadden beklommen!! :) Op een gegeven moment zagen we in de verte een parkeerplaats en dus dachten we dat we er bijna waren! Mooi niet dus! Fuck! We waren er echt helemaal klaar mee, achteraf bleek dat iedereen dat had gehad! Ik zei tegen Yvonne: ‘ im really done with this fucking Rock, and i don’t want to see it anymore’! Hahaha!

Toen iedereen uiteindelijk aankwam bij de bus was het tijd om terug te gaan naar Alice Springs. Onderweg kwamen we weer enorm veel regen tegen en op een gegeven moment kwamen we in een file terecht, in de outback ja! :) Bleek dat the river was flooded! We konden er dus niet langs. Eerst een uur gewacht en toen is Sam uiteindelijk achter een dikke Truck aangereden! Kon eigenlijk niet maar achteraf is het goed geweest want er waren andere groepen achter ons geweest die pas tegen middernacht in Alice Springs waren omdat ze vastzaten tussen twee overstroomde rivieren! Was weer een leuke ervaring! Het water kwam zelfs binnen in de bus! Sam had echt mazzel dat de moter niet kapot ging, want dan had ie echt een probleem gehad.

Aangekomen in Alice eerst een heerlijke douche genomen en ‘s avonds hadden we nog een diner met de groep en natuurlijk een klein stapke! Natuurlijk bleef ik weer over met de twee Franse meisjes en de Zwitser! Was weer een geslaagd avondje!

De volgende dag op het vliegtuig naar good old Melbourne waar Eef me al op stond te wachten op de airport! Die avond heerlijk thuis gegeten en lekker bij gekletst! Wat een luxe hier weer! Ik kan niet uitleggen hoe fijn het is om weer te leven in een schoon huis, eigen gekookte meals, een eigen slaapkamer ect! Heerlijk! Toen ik in mijn kamer kwam had Karolien heel lief een pakketje voor me samengesteld met allerlei verwen-producten, zo lief!!!

Afgelopen week heb ik verder weinig gedaan. Veel achter de computer om mijn site te updaten zodat ik mijn eerste fotoboek van Australië en Nieuw Zeeland kan afdrukken! En verder ben ik bezig om Azië voor te bereiden! Gep heeft haar vlucht ook geboekt dus vanaf 3 mei gaan we samen het avontuur aan in Azië! Een echt duidelijk plan hebben nog niet meer das alleen maar prima! Plannen zijn er namelijk om gewijzigd te worden dus maar beter helemaal geen plan :). De landen die we onveilig gaan maken zijn in elk geval: Cambodja, Loas, Vietnam en Thailand! Ik kan bijna niet geloven dat ik Gep over 3 weken alweer ga zien! Het is in een keer zo snel!

Natuurlijk is het wel een beetje dubbel, want ook het afscheid van Australië komt nu heel dichtbij, een heel gek gevoel. Maar het is mooi geweest hier, ik heb hier gezien wat ik kon en over een paar jaar kom ik zeker terug om de Westcoast nog te doen! Ik ben hier straks in total 7 mnd geweest, aan de ene kant lijkt het heel lang maar aan de andere kant is het omgevlogen voor ik er erg in had en kan ik bijna niet geloven wat ik allemaal heb beleefd! :) Soms lijkt het een droom!


Well laiverds, take care.

  • 12 April 2010 - 15:38

    Julia:

    Waaaauuuuwwww!!!!!
    Wat ziet dat er super cool uit zeg!!! Ben benieuwd naar je nieuwe verslag!!!
    Dikke tút fan my!!!

  • 12 April 2010 - 17:54

    Berber:

    shit, shit, shit, wat ben ik jaloers zeg!! Te mooi, te cool en zeker met al die regen erg gaaf om mee te maken denk ik. Behalve op die vliegen, dat went nooit, haha!!
    Deze herinneringen nemen ze je nooit meer af meis, de fotos zijn het bewijs: Willem met een vliegen-netje! :-)

    Kussssssss

  • 12 April 2010 - 22:52

    Titia:

    Mooie Foto's!!!!!!!!!!

  • 13 April 2010 - 06:46

    Sepkje:

    Tjeeee, wat een verhalen Willemien! Ben weer helemaal bij.. Was weer even in shock toen ik zo'n spin voorbij zag flitsen:( Jakkes.. Wat dat betreft ben ik blij met ons koude kikkerlandje, maar voor de rest.. het is zo mooi! Genietse!
    By the way, Anne en ik zijn eindelijk grootgrondbezitters. We hebben de woning die we huurden eindelijk gekocht!

    Take care, lief Sep

  • 13 April 2010 - 08:16

    Gep:

    Wauw wat mooi zeg, had niet verwacht dat the outback er zo vet uit zou zien. Tot gauw!

    Dikke kus

  • 15 April 2010 - 07:28

    Inge:

    Wat moet jij ondertussen een top conditie hebben met al die mega hikes die je maakt! Ziet er echt fantastisch uit! Maar ondertussen natuurlijk flink afzien met warmte, regen, kou en vooral veel vliegen! Top foto's! Ik zal Bob de foto vanavond laten zien van die schattige baby kameel. Liefs

  • 15 April 2010 - 09:09

    Mirjam:

    Hiking hiking en nog hiking. Die Willem begint toch lekker sportief te worden. En wat zijn de foto's prachtig! Lekker even uitblazen, eten, douchen, familylife en leuke dingen doen, bij Eef en Caro, dan .....weer veel om naar uit te zien in ieder geval.
    Kuss

  • 15 April 2010 - 09:09

    Mirjam:

    Hiking hiking en nog hiking. Die Willem begint toch lekker sportief te worden. En wat zijn de foto's prachtig! Lekker even uitblazen, eten, douchen, familylife en leuke dingen doen, bij Eef en Caro, dan .....weer veel om naar uit te zien in ieder geval.
    Kuss

  • 15 April 2010 - 15:49

    Chamin:

    Inderdaad :) Best veel foto's! Ik zal ze vanavond even gaan bekijken! Cheers daar!

    Liefs Chamin

  • 15 April 2010 - 19:15

    Marijke:

    Hi leave,

    wooow, wat een geweldige foto's.. echt te gek!
    Maar die spin :S moest dat nou?! brrrr...
    Dikke tút

  • 15 April 2010 - 19:15

    Marijke:

    Hi leave,

    wooow, wat een geweldige foto's.. echt te gek!
    Maar die spin :S moest dat nou?! brrrr...
    Dikke tút

  • 15 April 2010 - 19:15

    Marijke:

    Hi leave,

    wooow, wat een geweldige foto's.. echt te gek!
    Maar die spin :S moest dat nou?! brrrr...
    Dikke tút

  • 16 April 2010 - 13:23

    Titia:

    Wat een geweldig verhaal maar weer.
    Geniet ervan!

  • 17 April 2010 - 15:25

    Michael:

    Zoals je weet zit ik hier groen van jaloezie achter mijn laptopje te genieten van al je ooh zo herkenbare verhalen. Ik zou zo weer terug gaan om je op te zoeken en er samen nog even een feestje van te maken daar. Helaas gaat dat niet lukken. Kut voor je dat je Australie over niet al te lange tijd gaat verlaten en dat er inmiddels uitzicht is op thuiskomst. We gaan gauw een drankje doen als je thuis komt. Zin an.

    Geniet nog even!

    Dikke kus

  • 20 April 2010 - 11:01

    Gep:

    Wauw wat een mooi verhaal zeg! Je hebt al een aardige conditie opgebouwd onderhand, moet maar vast gaan oefenen in het Noorderplantsoen, haha. Tot gauw en geniet nog ef van Aussie!
    Dikke kus

  • 20 April 2010 - 18:41

    Paula:

    beetje late reactie dit keer, maar ik was even druk met feestjes, niet zo als jij, maar een wijntje pastte er wel bij!
    ben je al weer 7 maanden weg?
    straks veel plezier met gep en straks gaan we samen dat fotoboek van jou nog eens goed doornemen.
    liefs van ons allemaal.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willemien

Actief sinds 03 Okt. 2006
Verslag gelezen: 210
Totaal aantal bezoekers 104799

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2009 - 31 Juli 2010

Australia, New Zealand and Asia

19 November 2006 - 20 November 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: