Townsville, Magnetic Island, Mission Beach, Cairns - Reisverslag uit Sydney, Australië van Willemien van der Valk - WaarBenJij.nu Townsville, Magnetic Island, Mission Beach, Cairns - Reisverslag uit Sydney, Australië van Willemien van der Valk - WaarBenJij.nu

Townsville, Magnetic Island, Mission Beach, Cairns

Door: Willemien van der Valk

Blijf op de hoogte en volg Willemien

12 April 2010 | Australië, Sydney

Toen het plan gemaakt was en vlucht geboekt was het tijd om afscheid te nemen van Brisbane en omstreken. Gelukkig ontbrak het niet aan feestjes want St. Patricks day was coming up. Paula zat op dat moment in Surfers Paradise bij haar Irish guy dus waar kon het beter gevierd worden dan daar? Ik dus met de trein richting surfers, waar Paula me op kwam halen op het station. Die middag met een aantal vrienden van haar vriend naar de kroeg gegaan en ik moet zeggen dat was erg gezellig! Totdat Willem naar de wc moest en vervolgens de wc uitkwam en op haar schouder werd getikt door de bouncer.....’you have to go outside’!!HUH? Er was geen discussie mogelijk, ik was te dronken zei hij en moest eruit...hahaha! Hmm beetje jammer. Ze zijn daar nogal streng in hier in Aus dus was er geen ontkomen aan, ik moest aan de koffie! Lekker een bakje koffie gedronken dus op het strand en vervolgens kwamen ook Paula en Shane buiten want ook zei waren te dronken Aldus de uitsmijter hahaha! Ondanks het wat rare einde van de avond een gezellige St Patricks day! :)

Na nog een paar gezellig avonden in Brisbane was het tijd om te gaan en vertrok mijn vliegtuig naar Townsville. En aangekomen in mijn hostel bleek dat ik idd af was van de Aziaten maar nu had ik meest vrouwelijke homo die je maar kunt tegenkomen recht tegenover me liggen! Echt, hoe kun je het uitkiezen!
In Townsville bleef ik maar 1 nachtje en dat bleek ook voldoende. Weinig te doen daar maar een mooie wandeling gemaakt naar Rockpool wat wel de moeite waard was. Onderweg terug naar mijn hostel was het duidelijk dat de werkdag van de armyboys afgelopen was want als je bekeken wilt worden, moet je daar gaan lopen rond 4 uur! Hahahaha!! Goed voor je ego ; ) Maar goed, ikzelf ben wel redelijk klaar met de army mannen nu :) hahaha!

Vanuit Townsville vertrok ik de volgende dag naar Magnetic Island. Het weer was nou niet echt om over naar huis te schrijven maar goed, het went. Met de Ferry over gegaan en daar stond de meneer van mijn hostel me al op te wachten, ideaal. Ik kwam terecht in Arcadia een klein dorpje op het island. Nou zijn alle ‘dorpjes daar klein, en is er eigenlijk niet echt een centrum. Mijn hostel was super. Het was er heerlijk rustig en dus had ik de luxe een kamer voor mezelf te hebben!! HEERLIJK! Die middag leek het me wel leuk om een wandeling te maken door de jungle naar Nelson Bay. Hier zat namelijk het Base hostel waar een Irish friend of mine zat. Dus Willem begon aan haar tocht door the jungle maar het pad waar ik overheen liep zag er nou niet echt bewandeld uit. Hmmm na 15 min lopen dacht ik: is dit nou wel zo verstandig, er zitten hier waarschijnlijk giftige slangen, ik loop hier alleen, heb geen bereik en het ziet er nou niet uit dat hier erg veel mensen langs hiken! Maar vervolgens dacht ik: jezus stel je niet zo aan, don’t be a sissy, en loop door! Dus doorgelopen en nae en half uur, je raad het al een slang op 2 m afstand!! FUCK! Gelukkig was hij banger voor mij dan ik voor hem en was die rap weg maar ik wou daar ook wel graag snel weg! Omge3draaid en teruggelopen/gerend dus! HAhaha, van elk geluid wat ik vervolgens hoorde dacht ik, laat het geen slang zijn! Tot zover mijn hike verhalen dus! :)

De volgende dag scheen de zon en heb ik heerlijk op het strand gelegen om mijn kleurtje wat bij te werken! Niks mis mee! Later die middag kwam David me opzoeken aangezien ik het de vorige dag niet gehaald had tot het Base hostel! :) Eff een waterfall bezocht en vervolgens wijntjes gedronken op het terras van mijn hostel. Later die avond zijn we naar het Basehostel gegaan om daar de gezelligheid op te zoeken van andere backpackers. Een gezellig avondje alleen een beetje jammer dat er geen telefoonnummer van een taxi te vinden was! Maar goed, Willem wou naar huis en ja dat zou ook gebeuren, dus dan maar lopen! Hahaha! Wat alleen een beetje jammer is, is dat ik nog steeds geen richtingsgevoel heb! En ja, Willemien verdwaalde dus op een Island waar maar 1 main road is, hoe knap is dat? Uiteindelijk bij een hotel een taxi kunnen bellen die me netjes in mijn hostel afgeleverd heeft! :)
De volgende dag was de laatste dag alweer en ook die doorgebracht op het strand van Horshoe bay. 3 heerlijk relaxte dagen die ik voornamelijk in mijn eentje heb doorgebracht maar wat absoluut even heel goed was.
De busrit naar Mission Beach was voornamelijk erg regenachtig en nogal een shock toen ik aan kan in mijn nieuwe hostel in the middle of fucking nowhere! 20 km uit het ‘dorp’, en een oud en krakkemikkig hostel. Er waren verder ook weinig mensen daar aangezien het dus nog regenseizoen was.....en in mission beach is verder weinig meer te doen dan op het strand liggen hahah! Ik had er echter 3 nachten geboekt dus in rehab! Die middag zat ik eff achter de computer waar ik een bericht had op facebook dat mr irish guy die in dezelfde bus zat in NZ ook in Mission Beach zat die avond. Daar moest natuurlijk een borrel op gedronken worden dus ik naar de receptive om te vragen wat de mogelijkheden ware nom naar het dorp te komen! De drunken eigenaar vertelde me dat ik wel een taxi kon nemen maar dat ging me 30 dollar kosten, voor een enkele reis!!! SHIT! Uiteindelijk wel gegaan en de lieve taxi chauffeur heeft me wat gematst dus dat was dikke prima. In de kroeg was een cd launch van een dorpsband wat vergelijkbaar was met de Kellyfamily! :) Het hele dorp was uitgelopen met locals voor de launch! :) Hahaha! Een gezellig avond gehad en uiteindelijk daar maar illegal blijven slapen zodat ik niet nog een keer een taxi hoefde te betalen.

De volgende paar dagen wat rondgehangen met de andere backpackers en lekker gechilled aangezien het de hele dag door regende! Ook nog van kamer gewisseld aangezien 1 vd Canadese meisjes gillend de kamer uit kwam rennen op een avond, date r een eng beest zat! Nou en dat zat er hoor! Een soort van grote kakkerlak met huge antennes! Nadat we uitgelachen waren door de eigenaar gaf hij ons wel een andere kamer gelukkig :) The prinsesjes!

Toen ik aankwam in Cairns scheen de zon weer eens, wat wel een leuke afwisseling was alleen moest ik vanuit de bus met al mijn bagage naar mijn hostel lopen met 30 graden en een hoge humidity! Zweten geblazen dus! :)

Die avond had ik met Rodger afgesproken, een Engelsman die ik in Brisbane had ontmoet, om een borrel te drinken. Ik liep dus fris en fruitig mijn kamer uit om eff een sigaretje te roken en een borrel te drinken voordat ik weg zou gaan hoor ik in een keer, he Willemien!! Huh? Zit Bart daar, een jongen uit mijn Australian Backpackers group! 6 maanden niet gezien, wat een toeval! Natuurlijk eff bij gekletst en kennisgemaakt met zijn Ozzie friends. Omdat ik had afgesproken met Rodger spraken we Af elkaar later te treffen in de kroeg.
Dus mijn weg vervolgd naar het hostel van Rodger en daar gezellig in de bar van zijn hostel bij geklets om vervolgens door te gaan naar DE Kroeg van Cairns: Gullligans. Dit is een huge hostel met een huge bar, geen aanrader om er te slapen! Hier kwam ik de Canadese dames van mijn kamer in Mission Beach weer tegen. Grappig. Na een aantal biertjes onze weg vervolgd naar de Irish pub en hier tot diep in de nacht gebleven, niks mis mee!

De volgende dag voornamelijk bijgekomen van de avond ervoor! :) Die avond met Ryan afgesproken, de Australisch vriend van Bart. Was weer een gezellig avondje en aangezien ik de volgende dag naar Cape Tribulation zou gaan, en hij dat weekend, vroeg hij of ik niet wou blijven om met hem en zijn vrienden het Easter weekend daar door te brengen. Nou prima, gezellig.

De volgende dag dus vroeg op, om mijn trip te doen naar Cape. Natuurlijk regende het weer, maar dat hoort erbij in het regenwoud :)! Ik moest zeggen dat ik de tour een beetje tegen vond vallen maar het regenwoud is erg mooi! Die middag een aantal wandelingen gemaakt met een Australische meid uit Melb die ook op min tour zat dus dat was wel gezellig.

De volgende dag had ik met Ryan afgesproken in PK’s. Kennisgemaakt met zijn vrienden en natuurlijk weer aan de drank! :) Een erg gezellige avond en weekend. Mooie wandeltochten gemaakt, en een hoop overmatig alcoholgebruik! Ondanks de regen dus een erg leuk Easter weekend gehad. Toen we zondag Cape Tribulation echter wooden verlaten bleek dat in eerste instantie moeilijk te gaan, the rivier was namelijk overstroomd. Dit schijnt hier nogal vaak te gebeuren en het enige wat je dan kunt doen is wachten totdat het water weer gaat zakken. Achterin de rij dus en in de regen lopen naar het deel vd weg wat overstroomd was. Er was alleen iemand in het midden van de rivier gestrand!Zijn moter had het begeven! :) Het water stroomde tot aan het raam van zijn auto1 Echt niet te geloven! Na een half uur hebben ze hem er uiteindelijk uit kunnen krijgen en vervolgden de eerste lefgozers hun weg door de rivier. Nadat de eerste 3 dikke 4wheel drives erdoor waren gegaan durfde ook Ryan het aan! Pfff ik scheet in mijn broek man, er staat namelijk ook een goede stroming! Gelukkig haalden we het tot de overkant en konden we onze rit naar the Tablelands vervolgen!

Ik ben vervolgens nog 3 nachten bij Ryan en zijn moeder gebleven en had de luxe van een schoon huis, een eigen kamer en heerlijke moedermaaltijden! Het was dus weer even genieten met al die luxe. Verder heeft Ryan me de tablelands laten zien en heb ik dus ook dat deel van Queensland kunnen bewonderen.

Woesndag was het weer afscheid neem tijd want ik zou het vliegtuig nemen naar het midden van Australië naar Alice Springs om daar een 3-daagse tour door de outback te gaan maken!

De laatste weken waren een hele ervaring, en ik moet zeggen dat ik mezelf even goed ben tegengekomen. Maar ook dat is weer helemaal goed gekomen, ik geniet volop.

  • 12 April 2010 - 09:48

    Mirjam:

    Stoer hoorrrrrrr, 't Is nog steeds genieten van al je verhalen. Maaruh, niet meer alleen de bush in hoor!
    Dikke kusssss

  • 12 April 2010 - 14:13

    Janneke:

    Wat weer een top verhaal. Maar nooit weer alleen de jungle in. In Malasie durfden we niet eens samen. Dusssss alleen vind ik wel erg heftig. Ik ben al bang als ik jou verhaal lees. En natuurlijk die vieze slangen.

    Veel plezier nog,

    kus

  • 12 April 2010 - 22:45

    Titia:

    Zo zo wat een verhaal maar weer!
    Wat maak jij een hoop mee zeg.
    Erg stoer allemaal!!!!!!!!!!!!

    KUS!

  • 15 April 2010 - 07:21

    Inge:

    Gelukkig maak je ook nooit wat mee! Leuke verhalen! Wij hebben trouwens WEL in het Gulligans hostel geslapen in Cairns. Fantastisch, was toen net geopend. Fijn dat het goed met je gaat en dat je het allemaal alleen zo goed doet! Geniet ervan bij Eef. Morgen even bellen? Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willemien

Actief sinds 03 Okt. 2006
Verslag gelezen: 208
Totaal aantal bezoekers 104804

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2009 - 31 Juli 2010

Australia, New Zealand and Asia

19 November 2006 - 20 November 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: