Een dipje - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Willemien van der Valk - WaarBenJij.nu Een dipje - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Willemien van der Valk - WaarBenJij.nu

Een dipje

Door: Willemien van der Valk

Blijf op de hoogte en volg Willemien

22 Maart 2010 | Australië, Brisbane

Na een vlucht van 4 uurtjes vanuit Christchurch kwam ik na 4 weken weer aan good old Ozzie, Brisbane. Weer terug naar mijn oude hostel en ik moet zeggen, na 1 dag kwam de dip binnenvallen!! Ik heb zo'n enorm mooie tijd gehad in NZ (en daarvoor in Oz natuurlijk) en nu kwam ik terug en had ik eff niemand meer en ook echt geen zin om er moeite voor te doen! Ik merk aan mezelf dat ik dat steeds 'zwaarder' begin te vinden, steeds weer opnieuw te beginnen en dan weer afscheid te moeten nemen van de mensen die je hebt ontmoet. Ik weet weet ik mag niet klagen met dit fantastische leven maar ook backpackers hebben zo af en toe dipjes! En als dan ook nog je eten uit de koelkast gestolen word dan wil je helemaal naar huis hahaha!! (wat uiteindelijk helemaal niet zo was :))

Eff flink mezelf tegen gekomen dus de laatste dagen maar gelukkig, met wat peptalks en wat tijd ben ik er nu weer helemaal bij! En gelukkig maar want in die hostels wil je je echt niet kut voelen.

Ik heb mijn plannen gemaakt voor de laatste maand, 2 mnd Australië. Ik ga de komende maand de East Coast afmaken en ik ben enorm aan het duimen dat het weer goed wordt aangezien de Cycloon net geland is. We shall see.

De 7de of April vlieg ik dan naar Alice Springs en ga ik de oh zo bekende Ayers Rock bezichtigen. Om vervolgens door te rijden met de trein naar Adelaide en Kangaroo Island!! Morgen vertrek ik dus uit good old Brisbane en gister heb ik al even flink afscheid genomen door eff los te gaan in de stad! :) Gezellig avondje!

Ohh voor ik het vergeet. In mijn dip was ik natuurlijk ook helemaal klaar met de fuck hostels waar je geen eigen plek hebt, met 8 man op een kamer slaapt en het altijd een teringzooi is! En als er dan ook nog alleen maar Aziaten op je kamer liggen word je helemaal niet blij! Die lui die spoken als dieven door de kamer en zeggen NIKS! Dit komt omdat ze dus geen Engels kunnen en ze daarom verlegen zijn. Best wel zielig op zich maar ja, als je het niet probeert wordt het nooit wat. Maar goed ik had twee uitzonderingen op de regel in mijn kamer. 2 zuid Koreaanse jongens die echt probeerden. Whats your name? Willemien! What??? Willemien!! Hmmm to difficult for me, you have other name? hahahaha! Oke call me Mien! Oke hello Mien! Hahaha! En vervolgens was het dus de afgelopen elke ochtend en avond hai Mien, hows it going ect! Hahah! Echt zooo schattig. Vanochtend vertrokken ze uit dit hostel en ik werd wakker met die ene Zuid Koreaan die zo ongeveer boven me hing: Mien do you want to take picture with me? Hahahahaha!!!! Nou dat vond ik wel weer de grap van eeuw!

Dit was het weer voor nu, weinig bijzonders meegemaakt maar ook de dipjes moeten beschreven worden he? :)-

Dikke kus


  • 22 Maart 2010 - 09:11

    Inge:

    Fijn dat het weer wat beter gaat. Geniet er maar lekker van, want het is straks zo weer voorbij! Teun heeft trouwens ook de waterpokken gehad afgelopen week! Veel plezier x!

  • 22 Maart 2010 - 09:17

    Berber:

    En, heb je dit legendarische dipje ook nog op de foto vastgelegd of krijgen we die niet bij dit reisverslag? :-)
    Goed gedaan meis, ik ben weer trots op je!!!

    Kussss

  • 22 Maart 2010 - 10:36

    Linda:

    Hai lieve
    Heel menselijk hoor een dipje ik vind je super hoe je het doet, hoi Mien hahaha.

  • 22 Maart 2010 - 11:52

    Janneke:

    He mien,

    ik hoorde van je moeder dat afgelopen week even heel zwaar was. Ben blij dat het weer beter gaat. Geniet echt van je tijd daar. Want voordat je het weet ben je weer in NL. Ik hoop dat je in juli terug komt. Dan kun je mij ook nog hoogzwanger meemaken.

    Dikke kus
    janneke

  • 22 Maart 2010 - 12:07

    Paula:

    lieve Pien ,
    hoogte punten , dieptepunten, als je maar blijft "punten".
    jou kennende zal dat wel lukken. zo te lezen staan er nog een paar mooie ervaringen te wachten.
    geniet ervan.
    hier gaat alles zo z'n gangetje, een voorzichtig voorjaar, nieuwe leuke projecten , voorzichtige handel hier en daar, nu ja eigelijk erg veel te vertellen.te veel voor zo'n reactie.
    kom maar gauw weer terug!!
    liefs Paula en Peter

  • 22 Maart 2010 - 22:04

    Ellen:

    Hey Mien!

    'ieder tripje heeft z'n dipje'!!

    Haha, goed te lezen dat je vooruit kijkt en plannen blijft maken. Maar jij bent ook niet iemand die bij de pakken neer gaat zitten. En tuurlijk, een dipje hoort er ook bij, het is misschien zelfs wel even goed, ga je toch weer relativeren.
    Dus nog mooie plannen voor de komende tijd! Fantastisch!
    Enjoy.

    Liefs Ellen

  • 23 Maart 2010 - 13:35

    Gep:

    Hey meis,

    Geniet des te meer van de pieken die weer gaan komen!

    Dikke kus topper!

  • 25 Maart 2010 - 19:05

    Marijke:

    ook nog een dipje... Geniet van de laatste maanden, voor je het weet zit het er weer op!

    Dikke tút

  • 27 Maart 2010 - 23:47

    Karolien:

    lieve Mien (lol) Super dat je nog bij ons komt! hadden we stilletjes op gehoopt. Heb je wensen voor als je hier bent? Footy? Als je een datum weet txt even?
    KarolienX

  • 01 April 2010 - 08:24

    Sanne:

    Hey Mien,

    Zag laatst je mailtje met titel "dipje" maar geen tijd om te lezen. Nu sinds 2 dagen weer thuis en "gratis" internet, dus gelijk ff je site bezocht. Kan me je dipje erg goed voorstellen en het vrienden maken (soms maar voor 1 of 2 dagen) en weer afscheid nemen begon mij ook telkens zwaarder te vallen. Maar indd ff een peptalk, gewoon erweer tegenaan, onder de mensen zijn en t komt allemaal wel weer goed.

    Meis, fijn dat je je plan verder hebt getrokken en klinkt erg goed! Ayers Rock vond ik geweldig! Geniet ervan. Tot over ongeveer 2 maanden, gaan we ff een borrel doen en bijkletsen!

    Dikke tuut,
    Sanne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willemien

Actief sinds 03 Okt. 2006
Verslag gelezen: 181
Totaal aantal bezoekers 104797

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2009 - 31 Juli 2010

Australia, New Zealand and Asia

19 November 2006 - 20 November 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: