Franz Josef: Skydive - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Willemien van der Valk - WaarBenJij.nu Franz Josef: Skydive - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Willemien van der Valk - WaarBenJij.nu

Franz Josef: Skydive

Door: Willemien van der Valk

Blijf op de hoogte en volg Willemien

10 Maart 2010 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Zo en dan moet je toch wel heel ver terugdenken na al die mooie dingen die ik gezien en gedaan heb! Je wordt zo geleefd als je maar een maand hebt en op een bus zit maar het was zooo enorm mooi!

Laat ik beginnen bij het moment van vandaag. Vanochtend werd ik wakker met, voor het eerste sinds 3,5 week, geen plan, geen vriendinnetjes (want daar moest ik gister afscheid van nemen)en geen zon! Fuck! Ik moet zeggen dat ik me echt best wel eff rot voelde en totaal geen zin had om uit bed te komen! Maar na wat positieve smsjes dan toch mezelf uit bed gehesen! Ja,ja want de was moest gedaan worden, dat was mijn enige doel van vandaag hahaha! En nu dat achter de rug is werd het dan eindelijk weer tijd voor een verhaal.

Het waren 4 fantastische weken hier New Zealand waar ik nog vaak aan terug zal denken met een huge glimlach!

Na 'What happens in Barrytown stays in Barrytown' vertrokken we via de Westcoast naar Franz Josef. Wat een fantastische route, de great ocean road haalt het er voor mij niet bij! Ik heb met volle teugen genoten van al het moois wat voorbij kwam, sweet as!

Na al dat moois kwamen we na een dag in de bus zitten tegen 5en aan in Franz Josef. Een heel apart gevoel want het dorpje deed me echt aan wintersport denken! Wel een heel lekker gevoel, maar ook wel weer een beetje dubbel aangezien ik hier mijn snowboard niet onder kon binden, helaas!! Mijn skydive ging jammer genoeg niet door want het was te bewolkt maar eerlijk gezegd kon ik er niet heel rauwig om zijn op dat moment ivm met een huge hangover! :)Gelukkig was iedereen redelijk geradbraakt, en aangezien we de volgende dag weer een fikse HIKE voor de deur stond, lag iedereen vroeg in zijn mandje.

Thje big day van het beklimmen van de glacier. Ik verwachtte er erg veel en misschien viel het daarom wel een beetje tegen, i don't know. Misschien zijn we ook wel een beetje verwend nu, of natuur ziek :) hahaha! Ik vond het persoonlijk mooi maar ik had er achteraf niet 7 uren rond hoeven lopen, het was een beetje veel van hetzelfde. Daarbij was het ijs ook niet zo blauw als ik verwacht had, wel op sommige delen maar ja.....laten we het er ophouden dat mijn verwachtingen te hoog waren! :)

Toen we uiteindelijk na 7 uur HIKEN weer terugkwamen in het dorp bleek dat mijn skydive doorging!!!!!! What the fuck, i didn't expected that! Het was namelijk al de hele dag cloudy op de glacier dus ik zei ' die gaat zeker niet door'. Echter ik zou boven de Fox glacier springen en die was een half uur verderop en daar was het wel mooi weer!! WHHHOOOEEE kut! Toen was het dus tijd om zenuwachtig te worden want om half 6 werd ik al opgehaald! HAhaa! Bea mocht gezellig mee dus daar gingen we! Het ging allemaal heel snel ondanks dat ik als laatste aan de beurt was, moest dus 1,5 wachten voordat ik het vliegtuig in mocht (ze sprongen maar met 2 tegelijk). Nadat mijn mate zich aan zichzelf had vastgebonden mocht ik op zijn schoot gaan zitten in dat kleine vliegtuig! En toen begonnen de zenuwen pas echt! Ook hier weer de3nk je steeds: why, why, why am i doing this to myself all the time! Hahaha! Na een 20 min durende trip over de glacier en fantastisch uitzicht met zonsondergang zou het dan gaan gebeuren ik zou mezelf uit een vliegtuig laten donderen..... MAF in'e holle!!!

De deur ging open en die wind....pfffff again i thought: WHY?! Mijn man pakte mijn been beet en duwt em naar buiten, zo ook de andere en daar zit ik dan hoog in de lucht en ik moet me uit een fucking vliegtuig laten vallen. Vervolgens duwt mijn man me een beetje vooruit van het randje af en daar hang ik, aan hem, nu gaat het echt gebeuren! " i don't want this"!! En daar gaan we met een rotgang val ik naar beneden, ik wist niet dat ik zo enorm hard kon gillen! De eerste paar seconden ben je bang en dan denk je ' waaaauuuuwww' hoe vet is dit en bedenk je, je dat je moet ademen en je ogen open moet doen!!! HAhaha! Na 45 seconden, met 200 km/pu naar beneden gedonderd te zijn gaat de parachute uit, niet dat ik dat op dat moment doorhad.... maar goed. En toen hinh ik daar, na te huigen en te pufffen!!! WAAAAUUUUW i did it! Echt een super vette ervaring, vooral die vrije val. Het parachute gebeuren vond ik persoonlijk iets minden, werd ik wat misselijk van (mietje) maar het uitzicht daarentegen was super mooi! Een top ervaring die ik nooit meer zal vergeten!

Na die onvergetelijke skydive vertrekken we de volgende dag naar Makarora. Hier konden we Jetboaten. Das een een super snel bootje door heel ondiep water scheuren! Heel gaaf, maar ook eng, vlak langs rotsen ect. Helaas geen foto's van want we zouden kletsnat worden, en ja dat was ik! Zat natuurlijk weer aan de verkeerde kant hahahaha!

Die avond weer een een fantastische avond gehad. We hadden namelijk twee nieuwe meiden in onze bus die zo ongeveer dezelfde kansloze humor hebben als Bea en ik!! Hahaha! Tijdens het koken kwamen we daarachter. Wat het eerste echt ijs deed breken was het feit dat Eline alleen aan het koken was. Dus ik zeg, waarom koken jullie niet samen? Nou, ik ben nogal een slechte eter, ik lus namelijk niks! Ik eet geen saus, alles DROOG en ben vegetarisch! ze at dus droge Gekookte aard met broccoli. Prima, da kan he, heerlijk! Dus we zitten te eten en op een gegeven moment zegt ze: goh waarom blijven die aardappels toch altijd in mijn keel steken..................?!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! HAhahahahaha, nou ik keek haar aan en begon zooo enorm hard te lachen: " wat denk jezelf, waarom denk dat er fucking jus is uitgevonden man, ' de aard blijven steken in mijn keel, gek he?! :) HAhaha!Nou daar heeft Willemien ten eerste nog de hele avond op kunnen teren maar het hek was vanaf dat moment van de dam. Alleen maar keihard zitten lachen de hele avond, domme grappen ect ect. (HIKEN, een rekske en een strekse,in ons HIKE pekske, HIKEWebsite: do's and don'ts for hiking, best HIKE tracks ect). Goed, je moest erbij zijn maar het was fantastisch. Toen we uitgelachen waren gingen de meiden verstandig naar bed maar Willem natuurlijk niet. Die moest nog eff met de mannen mee naar de 'dorpskroeg'. Hier begaf dan eindelijk mijn slipper het waar ik honderden km op GEHIKED heb!Ik had ze moeten begraven maar helaas, niet gedaan! Haha!

En dat was het einde va nde oh zo fantastische tour door NZ. Mijn trip zou 'eindigen' in Queenstown zoals velen va nde groep. Iedereen zou vanuit hier opsplitsen. Natuurlijk is Queenstown de stapstad van NZ, hier blijven de meesten dan ook enkele dagen dus die avond zijn we met de hele groep Queenstown onveilig gaan maken! Het was weer fantastisch! Enorm gelachen en maffe foto's gemaakt. Iedereen was helemaal los in de worldbar waar je teapots met sterke drank kon bestellen, lachen natuurlijk. En ook werd de sambucca werd ons deze keer weer niet bespaard! :)

Na een katerdag moest Willem de volgende dag natuurlijk weer op stap want de twee andere NL meiden kwamen ook aan in Queenstown, tsja, die kun je niet laten zitten natuurlijk. Dus ik m'n pekse aan om 20:00 en naar de bar. Het werd weer een bonte avond, en Natuurlijk kon ons Bee'tje het ook niet laten dus toen was het stel weer compleet! We hebben weer zo'n lol gehad om niks! Haha! Fantastisch!
Toen het uiteindelijk alweer erg laat was besloot ik naar huis te gaan, helaas was Bea al weg en moest ik alleen.... maar aangezien my sence of direction nogal slecht is kon ik het hostel niet vinden! Dus ik weer terug, en toen vond ik dat ik wel een Fergeburger verdiend had! De Fergeburger staat in heel nieuw Zeeland bekend als de beste burger (ter wereld)!!! :) Nou die moest ik natuurlijk proberen! Heerlijkkkkkkkkkkkkkkkkkk! Echt super! Gelukkig ontmoette ik daar iemand die naar hetzelfde hostel moest dus veilig thuisgekomen haha! Bleek dat ik alleen de hoek nog om moest...slim Willem!

Gister ben ik met een dagtour naar Milford Sounds geweest! Nummer 7 op de lijst van wereldwonderen geloof ik! En het was de moeite waard, heel erg bijzonder om mee te maken. Je voelt je zo klein in dat bootje met al die grote bergen die zo het water uitkomen! Het is onbeschrijfelijk, ook de foto's doen niet als hoe het daar was. Ik had deze tip van Scott gekregen, hij vond het namelijk echt fantastisch!! En gisteravond heb ik hem dan ook de hilarische sms gestuurd: i think 12 hours on a bus is a big effort to see some mountains coming out of a lake! Hahahahahaha!!! Dat vond ikzelf wel weer de grap van de dag! :)


Goed, tijd om af te ronden. New Zealand is fantastisch en mijn hartje doet wel een beetje pijn om al dit moois achter me laten. Het heeft zoveel indruk op me gemaakt maar dat was wel te lezen denk ik :)

Friday back to Brissie, time for some new adventures!

Hele dikke kusssssssss

  • 07 Maart 2010 - 08:11

    Janneke:

    He meid,

    de foto's zijn alleen al prachtig. Het reisverslag zal waarschijnlijk ook weer een genot zijn om te lezen,

    dikke kus

  • 07 Maart 2010 - 08:30

    Inge:

    Jeetje wat ziet dat er sportief uit zeg! Cool om allemaal mee te maken. Trouwens bij het beginpunt van die gletcher hebben wij ook nog gelopen, grappig om te zien! Zal wel een pittig tochtje zijn geweest! Hoop dat alles goed met je gaat. Dikke kus van Bob&Teun.

  • 07 Maart 2010 - 08:31

    Inge:

    He is het nou 27 graden daar? Dat is wel uniek!

  • 07 Maart 2010 - 22:27

    Mirjam:

    stoer hee? En wat een prachtige foto's!!!! Ben benieuwd naar the jump van Bea, niet te hopen dat jullie gelijk naar een wasserette moeten haha.kus

  • 08 Maart 2010 - 10:31

    Gep:

    Hey stoere chick! Vet trots man, wauw. Ik ga maar gauw die klote scriptie afmaken :) Geniet nog ef van NZ! Love you! Dikke kus

  • 08 Maart 2010 - 17:58

    Myr:

    Wow meis, ziet er prachtig uit! Heerlijk ontspannen!

    Kus,
    Myr

  • 08 Maart 2010 - 19:27

    Robbie:

    HAhahah, wat leuk dat je ook een foto van annie de rooy heb tijdens een ski-dive!!!! hahahaahhhahahhahhhhahahahahahahahahahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

  • 08 Maart 2010 - 19:28

    Robbie:

    oh ja dikke tût!!

  • 08 Maart 2010 - 19:50

    Jildou:

    He leave,
    Wat stoer man! Echt cool!
    En weer van die prachtige foto's, ben benieuwd naar je verhalen!
    Kus!

  • 09 Maart 2010 - 07:37

    Richt:

    He laiverd! Wat een prachtige foto's en wat een stoere actie!! Geniet ervan daar. Ziet er gezellig uit in ieder geval.

    Dikke kus

  • 10 Maart 2010 - 10:50

    Inge:

    Mooi verhaal! Wat heb je weer veel meegemaakt afgelopen weken in NZ! Hoop dat je je nog een beetje vermaakt in QT de laatste dagen. En dan zit het er alweer op terug naar Australie! Het zal in Queensland wel een stukje warmer zijn. Kun je in ieder geval weer je zomerse pakjes en slippers aan! Liefs Inge & Teun

  • 10 Maart 2010 - 11:20

    Gep:

    Hey laiverd,

    Genoten van je verhaal! Tot gauw en goede reis naar Aussie!

    Dikke kus

  • 11 Maart 2010 - 13:07

    Paula:

    Hoi Pien ,
    die foto's en het verhaal getuigen van hoogte punten en diepte punten (begrafenis van de slippers). vooral de foto's laten veel natuurwschoon zien , eerst allen de natuur en daarna net echte mensen.
    ha , ha,

    geniet, want deze herinneringen kan niemand je meer afpakken!!, liefs P en P

  • 11 Maart 2010 - 18:31

    A:

    hee W

    super verhalen man!! nog veel plezier en alvast PROOST!!

    dikke kus A +fam.

  • 11 Maart 2010 - 18:32

    A:

    mooi op tijd toch, dit spontane eerste bericht!!

  • 11 Maart 2010 - 21:40

    Marije:

    He pop,

    Te gek! Wat een verhaal weer, en mooie foto's. En goed dat je nu de skydive hebt gemaakt!!! Geweldig.

    Dikke x

  • 11 Maart 2010 - 22:39

    Eline:

    Lekker HIKEN for life! En droge aardappels ook 4 life!

    Zit trouwens nog in Christchurch vandaag, misschien kom ik je nog wel tegen. Maar dat was meer een kwestie van de bus gepramd, dan wat anders, SNAPPIE..


  • 13 Maart 2010 - 08:39

    Bea:

    Willie!

    Wat fantastisch om te lezen en wat een mooie foto's hebben we gemaakt! :) haha Waren 2 geweldige weken samen! Mis onze kansloze humor.. Hope it will be continued in Oz!

    XB

    Ps. Blij dat je de goede foto geplaatst hebt en niet waar ik net ga knipeeren.. ;) Sweet as!

  • 16 Maart 2010 - 07:36

    Harold:

    Hey, alles goed? Zo te lezen in ieder geval wel. Al een tijdje niets van me laten horen, maar volg nog trouw je verhalen. Veel plezier nog. X

  • 16 Maart 2010 - 09:54

    Loraine :

    heey,

    Ja ik weet nog dat ik je in sydney heb ontmoet, ik ben nog steeds benieuwd je had het toen over je lover??? hoe is dat nou afgelopen?? ik ben nog 2 weken in melbourne en dan vlieg ik naar indonesie nog 4.5 maand en dan zit me jaar er al weer op gaat echt te snel:( Dat meeten gaat het niet meer worden denk ik misschien in nederland lijkt me gezellig:) goed reis nog
    xxx

  • 19 Maart 2010 - 08:16

    Janneke:

    Hey,

    nu het verhaal bij de foto is geschreven, is het beter te begrijpen. Het is echt super om te lezen.
    Veel plezier nu weer in Australie.

    kus janneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willemien

Actief sinds 03 Okt. 2006
Verslag gelezen: 177
Totaal aantal bezoekers 104802

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2009 - 31 Juli 2010

Australia, New Zealand and Asia

19 November 2006 - 20 November 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: