Sweet as, Choice, tsje - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Willemien van der Valk - WaarBenJij.nu Sweet as, Choice, tsje - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Willemien van der Valk - WaarBenJij.nu

Sweet as, Choice, tsje

Door: Willemien van der Valk

Blijf op de hoogte en volg Willemien

26 Februari 2010 | Nieuw Zeeland, Franz Josef

Nou we gaan het nog een keer proberen! Een aantal dagen geleden heb ik een lang zitten typen en toen ik het op de site wou zetten was het ......weg! Beetje jammer dus!

Maandag was het weer tijd om op mijn Straybusje te hoppen en zoals bij alle startpunten aan mijn favo bezigheid te beginnen jawel speeddaten! Fantastisch! 30 keer hetzelfde verhaal vertellen en dezelfde vragen stellen! Maar goed het moest weer gebeuren!Voor mij zat Bea, een NL meisje waar ik meteen erg goed mee kon vinden. Dikke prima dus! De eerste stop was in Hahei. Hier hebben we een erg mooie HIKE (ja, dat doe ik nu hahahaha) gemaakt van 2 uur naar de Cathedral Cove. Toen we aan het lopen waren kwamen we 2 nl jongens tegen uit onze groep! Nou dat was meteen de eerste en de laatste keer dat we met ze gepraat hebben! 3 domme opmerkingen van hun kant en Bea en ik keken elkaar eens aan: klaar mee! Hahaha! Uiteindelijk hebben we ze gelukkig achter ons kunnen laten in wellington. Had wat ons betreft 5 dagen eerder gemogen hahah! Maar goed beter laat dan nooit. Wie we tevens in onze groep hadden zijn onze Ijslanders! De mannelijk Ijslander heeft echter een enorm mooie tatoeatie: twee fantastische engel-vleugels, en nee geen kleintjes! Je begrijpt, elke dag is hier wel een grap over gemaakt! Hahaha!
In Hahei hebben we die avond mogen genieten van hot water beach. Je gaat hier ’s avonds heen en als je dan een gat graaft is het water daaronder heel warm! Heerlijk! Beetje jammer dat er alleen 300 man met ons was:).
Vanuit Hahei vertrokken we de volgende dag naar Raglan, een surfers-dorp. Verder niet heel bijzonder maar wel een lekker hostel. Hier hebben we dus maar eff genoten van een mooie zonsondergang en onze heerlijke schoon gewassen kleren!
Toen kwam Maketu, maori culture night!! Ook echt iets voor mij: dansjes leren enzo! Hahahaha! We hebben er wel weer vreselijk om gelachen natuurlijk.
In Rotorua hebben we maar eff wat geks gedaan want ja allemaal HIKEN kan natuurlijk niet. Dus raften, dat lekker ons wel wat. Van een waterval van 7 meter naar beneden vallen! Fuck wat was ik zenuwachtig! Achteraf viel het natuurlijk best wel weer mee en was het wel heel gaaf! :) Mietje!
In Taupo konden we dan eindelijk even afscheid nemen van de groep want daar had ik mijn oude hostel lekker weer geboekt! Het was heerlijk om even van die groep af te zijn, want die lag ons niet zo. En ja, als je daar dan 6 dagen mee opgescheept zit ben je blij dat je weer eens wat andere koppen ziet! Dat is wel het nadeel van met bussen reizen ,maar ja. Gelukkig hebben we ondanks de groep wel enorm veel lol gehad.
Na Taupo kwam dan eindelijk de Tongariro Crossing. Een wandeling tussen twee vulkanen door van maar liefst 19,4 km! En ja Ber, ik moest eraan geloven: ik heb BERGschoenen gehoerd ; ) Willemien was namelijk zo verstandig geweest om nieuwe schoenen te kopen net van te voren, en haar oude weg te gooien, en de nieuwe vooral niet inlopen! Hahahaha! Maar ondanks de schoenen was het echt fantastisch! Sweet as! Echt wat is toch veel moois op de wereld! Dat is trouwens ook tijdens het rijden in de bus hoor! Het is zo mooi allemaal, ik geniet er echt van! Maar terug naar de crossing, we hebben het in 6 uur en 20 min gedaan wat toch wel netjes was vonden we. Het was best pittig maar ik zou het zo weer doen! Toen we uiteindelijk bijna bij het einde waren kwamen er echter weer trappen!! Hahaha! Je had mijn kop moeten zien: is dit een grap ofzo? :) hahah! Ik was er op het eind dus ook helemaal klaar mee en ik kon mijn voeten echt niet meer vooruit krijgen. Toen ik dus weer een trapje af moest, lette ik eff niet op en ik had de kracht niet meer om mezelf staande te houden en daar ging ik hoor, in slow motion: klik! Hahahahahahhahaha! Nou daar hebben we naTUURLIJK 10 MIN in onze broek staan te pissen van het lachen! Hoe kansloos! Maar echt een fantastische hike!
De volgende dag met redelijke spierpijn weer op de bus gestapt naar wellington waar we die middag onze welverdiende biertjes op het terras hebben gedronken! Heerlijk!
Vanuit Wellington vertrokken we de volgende dag eindelijk naar het Zuider island!Toen we echter op de boot zaten werd ons verteld dat ze eerder gingen vertrekken ivm tsunami gevaar ivm de aardbeving in Chilli! What the fuck?! Ik dacht eerst dat het een grap was ,maar niks bleek minder waar! HAhaha! Nou je begrijpt dat we niet echt lekker op die Ferry zaten! Hahaha! Gelukkig was het een prima rit van 3 uur en we hadden eigenlijk wel heel erg mooi weer! Moet zeggen dat ik wel blij was toen ik op de vaste wal stapte :).
Die dag was een lange dag van reizen met als doel Abel Tasman! En het goede nieuws was dat we onze NL vrienden achter ons gelaten hadden! Ze bleven een extra nacht in WELLINGTON zoals de meesten van onze oude bus overigens! Heerlijk een nieuwe groep dus! Maar wel weer speeddaten! Hahaha, dat dacht de hele bus blijkbaar want toen Honey het aankondigde stond niemand op! :) Hahaha! Toen moesten we voor straf allemaal naar voren komen ons voor te stellen haha! Prima, sweet as!Uiteindelijk hadden we avond een heerlijke BBQ waar iedereen al snel gezellig met elkaar zat te kletsen. En natuurlijk een drankspel later op de avond aan het kampvuur. Dit bleek dus wel een leuke griep! Iedereen is wat ouder en de sfeer is gewoon veel leuker! Top dus!
Ook in Abel Tasman hebben we weer GEHIKED! 10 km deze keer, maar op slippers! Hahaha!
Vannacht was het tijd voor Barrytown, en Honey kondigde dit aan met: what happens in Barrytown, stays in Barrytown! Hahah! Nou in Barrytown is dus helemaal NIKS! Er wonen 62 mensen en er is 1 pub! Hahahaha!Enorm gelachen want we moesten allemaal een ‘pekske’ aan!Oftewel, we moesten allemaal in de kleedkamer een outfit bij elkaar zoeken met 7 verschillende kleuren.Aan het einde vd avond moest je dan uitkomen op 1 kleur! Nou dikke lol natuurlijk! Eerst zag Willem dit natuurlijk weer helemaal niet zitten maar het was echt lachen! Zie foto’s! Hahaha! ' Gelukkig ging mijn skydive vandaag niet door want met die kater was mijn partner niet zo blij met me geweest daaar in de lucht hahaha!

Goed dat was em voor nu! Lang genoeg i know! Ik hoop morgen te gaan skydiven dus duim voor me voor goed weer!

Choice!

Dikke kusss

  • 26 Februari 2010 - 07:51

    Titia:

    Wat een mooie foto's!
    Geniet ervan en na mijn vakantie lees ik graag weer nieuwe verhalen van je.

    Liefs Titia.

  • 26 Februari 2010 - 14:04

    Inge & Bob:

    Ziet er goed uit! Mooie plaatjes.Is het koud? Niet echt korte broeken weer zeker. Is wel zomer toch? Heb je dat sky diven nog gedaan? Ben benieuwd naar je verhalen. Bob vroeg of je ook nog foto's met dieren hebt? Groetjes dikke kus van Bob

  • 26 Februari 2010 - 18:34

    Linda:

    Volgens mij was dit echt afzien hoeveel km?.Prachtige plaatjes geschoten Pien!!


  • 26 Februari 2010 - 22:48

    Marije:

    Wauw wat een foto's!! Super. Geniet dikke x

  • 27 Februari 2010 - 01:15

    Gep:

    Hey meis!

    Wauw zeg, wat prachtig! Vet stoer die klim, (i'm the queen of the world!) Heel veel plezier nog in NZ en we bellen binnenkort weer ef! Dikke kus

  • 27 Februari 2010 - 10:15

    Paula:

    pien , dat ziet er heerlijk uit, deze foto's heb je genomen met een nieuw toestel toch? werkt prima zo te zien.
    we kijken uit naar meer, meer, meer.liefs van ons allen hier.
    o ja de sneeuwklokjes komen uit de grond, ik ga er straks een paar voor je plukken.

  • 27 Februari 2010 - 16:07

    Berber:

    Hey van der Valk! Ben je van je geloof gevallen? Want wat zie ik daar aan die poezelige voetjes van je?!?! Een paar mooie sierlijke bergschoenen? Charming hoor, haha!! Of heb je ze stiekem geleend :-)

    Maareh ziet er goed uit wijffie, sweet ass!

    Kusssss

  • 28 Februari 2010 - 20:33

    Jildou:

    Hey leave!
    Wat een prachtige foto's zeg! Zie er echt super mooi uit!
    Geniet ervan,
    Dikke kus Jil

  • 02 Maart 2010 - 16:40

    Marijke:

    Hey famke!

    Wat een mooie foto's!
    Dit is echt genieten :)

    Dikke tút

    Ps. heb me niet aan de afspraak kunnen houden: had toch met enige regelmaat de skibril vol water ;)

  • 03 Maart 2010 - 19:07

    Inge:

    Mooi verhaal! Straks ga je dat hiken nog leuk vinden ook! Je maakt wel wat mee hoor! Succes morgen met de skydive, ben heel benieuwd... Trouwens schattig verkleedpakje!

  • 04 Maart 2010 - 10:11

    Mirjam:

    Fijn dat je wel af en toe wat beleeft, anders zou het wel saai worden. Heb nog ff met je gebeld, en gelukkig heb je the skydive overleefd! Wat een super ervaring! Prettige foto's trouwens van de verkleedpartij! Vermoei je voetjes niet te veel he? met al dat hiken.Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willemien

Actief sinds 03 Okt. 2006
Verslag gelezen: 180
Totaal aantal bezoekers 104795

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2009 - 31 Juli 2010

Australia, New Zealand and Asia

19 November 2006 - 20 November 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: