Van Christchurch naar Auckland - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Willemien van der Valk - WaarBenJij.nu Van Christchurch naar Auckland - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Willemien van der Valk - WaarBenJij.nu

Van Christchurch naar Auckland

Door: Willemien van der Valk

Blijf op de hoogte en volg Willemien

20 Februari 2010 | Nieuw Zeeland, Wellington

Vrijdagnacht kwam ik na 4 uurtjes vliegen aan in Cristchurch, New Zealand! Na een half uurtje in de shuttle bus kwam ik aan bij mijn hostel wat het reisbureau al voor me had geboekt (zonder dit overigens met mij te overleggen). Kom ik daar aan, is het een fucking Base hostel! Ik probeerde deze hostels is Australië zoveel te vermijden want dit is echt zo'n massaal en ranzig hostel! Maar goed ik had nu weinig keus want echt voorbereid was ik niet uit Brisbane vertrokken :). Goed, dus ik naar binnen in the middle of the fucking night en natuurlijk was mijn mobiel leeg, en ik had een nieuw fototoestel gekocht wat ook opgeladen moest worden! En ik kan je vertellen de stopcontacten waren schaars op deze kamer! Iedereen lag al te slapen en ik moest dus weer het licht aan doen! Een hoop gezucht op de achtergrond maar ja, jammer dan ik was daar toch binnen 4 uurtjes weer weg! Na 30 minuten zoeken heb ik iemand anders zijn mobiel er maar uitgetrokken want ik had toch echt mijn mobiel nodig voor mijn wekker! :) Ik was dus redelijk over de zeik toen ik uiteindelijk om 3 uur in bed lag!

Zaterdag was het weer vroeg dag want ik zou vertrekken naar Kaikoura. Toen ik daar aankwam kon ik vanuit de bus mijn tours al boeken en ik zou de whalewatch doen en zwemmen met dolfijnen. Dikke stress want ik moest eerst de dolfijnen toer gaan betalen aan de ene kant van het dorp en dan moest ik binnen 5 min naar de andere kant voor de whales. Natuurlijk was ik te laat want ik had nog even staan te praten met Evelien! Niet te geloven, sta ik daar in de rij zie ik haar in een keer staan! Ik dacht dat ik dat nooit zou meemaken maar jawel hoor! Bleek dat we beide de dolfijnen tour zouden gaan doen de volgende ochtend! Leuk, leuk!'s Middags meteen maar afgesproken want de whalewatch ging niet door i.v.m. de harde wind (ik was ook te laat want kon het niet vinden)! :)

's Middags dus eff lekker op het strand gezeten en bij-gekletst want we hadden elkaar niet meer gezien of gesproken na onze surftrip! Aangezien het best wel frisjes is in NZ ook maar eff een 'sweet as' trui gekocht! Sweet as zeggen ze hier echt allemaal dus ik ben al helemaal ingeburgerd! :)

Na een gezellige avond toch nog veel te laat op bed gegaan, want ik moest echt bijslapen maar ja om half 5 ging de wekker weer! Je moet er wat voor over hebben he?!

Daar aangekomen hebben onszelf in een wetsuit gehesen en kon het gaan gebeuren, eindelijk met dolfijnen zwemmen! We zaten met 10 man op de boot en na 20 min varen waren ze daar dan en niet 10 dolfijnen, nee honderden!!!!! Zodra je dat ziet gaat je hart te keer en kun je het niet geloven! Ze springen en dansen over om je heen het was gewoonlijk ongelooflijk! En toen had ik nog niet eens met ze gezwommen! Maar dt ging wel heel snel gebeuren! Eerst ben je eff bang want je hebt geen idee wat ze doen maar dan is het zo vet! Ze zwemmen onder je langs en naast je. Als je hun aandacht wil moet je zingen in je snorkel of oogcontact maken en in cirkels gaan zwemmen, dan doen ze soms mee! Echt super super 'sweet as'! Het is onbeschrijfelijk wat voor gevoel het gaf!

Na drie duiken was het afgelopen en tijd voor foto's. Ik heb echt super mooie filmpjes gemaakt, 1 dolfijn was zo aan het springen dat ie bijna in de boot belandde, en dat heb ik der op! :) netsjes he?!

Toen we aanstalten maakten om terug te varen hoorden we via de andere boten dat er orka's gesignaleerd waren!! What the fuck, zitten die hier ook!!? Ik wist wel dat mijn zus ze ook ergens had gezien maar dacht dat ik toch in het verkeerde seizoen zou zitten en had er verder ook niks over gezien of gelezen dat ze hier zaten dus ja wie verwacht dat nou!?
Nou ik wist niet dat mijn hart zou hard kon kloppen hoor!!!!!!! En ooohhhh dit overtrof ook echt alles! wat een super vette beesten! We hebben hem een keer of 5 omhoog zin komen! really amazing! Ook de orka staat op film! En dat filmpje heeft Willemien nog wel 20x teruggezien! Hahaha!
Die dag kon ik de lach niet meer van mijn gezicht afkrijgen natuurlijk en baalden alle mensen in de bus die de tour niet had gedaan en had bedacht die nog wel te doen op de terugweg :) Dom dom dom!

Na die fantastische ochtend vertrokken we veel te laat richting Pickton. In Pickton zouden we boot nemen naar het het Noorder Eiland, naar Wellington waar ik 1 nacht zou slapen om vervolgens verder te gaan naar Taupo. Op de Ferry was het super, ik heb heerlijk 3 uur alleen buiten gezeten genietend van alles om me heen! Het landschap is fantastisch en ik kan het iedereen aanraden om hier eens een keer heen te gaan (mocht het uitkomen ; ))

In Kaikoura had ik met Evelien afgesproken om eff 2 nachten te blijven om wat te chillen. Zij zit namelijk al aan het einde van haar tour in NZ met de KIWI-experience bus. We hadden een relaxed hostel geboekt en de eerste avond ben ik dan ook kapot, vroeg mijn bed ingedoken om daar vervolgens eerst eens eff 12 uur bij te slapen! Heerlijk! De volgende dag stond mountainbiken op het programma zodat we naar de Falls konden gaan en eff wat actiefs konden doen! Dus wij een bike gehuurd en op naar de falls. Maar fuck wat was dat zwaar!! Wel heel gaaf, allemaal smalle paadjes naast de afgrond en weer fantastische natuur. Ik bleef steeds wat achter bij Evelien aangezien ik lichtelijk bang was af en toe en op een gegeven moment land er iets op mijn gezicht, net onder mijn oog! Ik schudden maar het ging niet weg! Het was zwart en groot, ik weet nog steeds niet wat het was maar het prikte me in elk geval! Je begrijpt binnen enkele min was het rood en opgezwollen onder mijn oog! Hahahaha! Op dat moment vonden we het trouwens nog niet zo grappig want ja eerst denk je:P hebben ze hier ook giftige beesten? Dus we zijn maar eff wezen vragen en dit was niet het geval! Dus toen moest ik alleen nog leven met het feit dat ik er niet uitzag en dat het steeds wat prikte. Haha!

Ondanks het oogincident was het weer een fantastische dag in NZ, al waren we echt kapot na 4 uur fietsen!

's Avonds zouden we eff een wijntje doen op het balkon en dat eindigde voor mij in een avond stappen met wat mensen uit het hostel! Echt enorm gelachen en toeterje dronken mijn bed in gerold! Het begon allemaal met een Craig die dronken was en wat irritant, steeds uitdagen. Een beetje op de JvdV manier ; ) Dus hij zat wat dom te lullen over vrouwen en dat als ze dronken waren je alles met ze kon doen ect ect! Dus hij zegt tegen mij: ga je vanavond dronken worden! Nou misschien wel but not with you thats for shure! Dus die hele tafel ligt in een deuk wat hij iets minder leuk vond hahaha! Een mooi moment en zo ging dat steeds wat door! Uiteindelijk een lacheh avond met die mensen allemaal gehad.

Die avond hadden 2 Canadezen me gevraagd of ik niet met ze mee wou rijden op een road trip naar Paihia! Nou na eff nagedacht te hebben dacht ik waarom ook niet!Dus met hun ben ik de afgelopen dagen op pad geweest! Enorm gelachen maar vanaf vandaag ga ik zelf weer verder want al die drank doet me weinig goeds! :) En ik was hier voor mijn rehab en de natuur! :)

Vanuit Paihia dus een rustig nadenk ritje in de bus richting Auckland. Hier zou ik weer met Evelien meeten, gezellig dus! Het was echter mijn plan om maar 1 nacht te blijven maar, ik als echte planner, had verkeerd gekeken en toen ik dus in de bus zat kwam ik erachter dat de bus zondags helemaal niet ging!! Slim maar dat hoort allemaal bij het proces he? :)

Toen ik incheckte in mijn yha hostel werd me even medegedeeld dat ik daar maar 1 nacht kon blijven in stead of two! Maar je kunt morgen wel naar het andere hostel wat hier om de hoek ligt en wel in een 2-persoonskamer! OOOHHH lekker, privacy! Dus prima doen we! Ik keek er al helemaal naar uit alhoewel ik
's avonds al tegen Evelien zei: " het zal wel weer een of andere mafkees zijn waar ik mee op de kamer lig! Kan niet missen want de laatste tijd had ik weinig geluk gehad! :)

De volgende ochtend was het dus tijd voor de grote hostel wissel! Ik mijn tasje weer ingepakt en naar beneden, nog even gevraagd hoe ik moest lopen:left and than it's just down the road! Ik bepakt en bezakt op weg, en na 10 meter lopen moest ik inderdaad naar links! Maar wat ze vergeten waren te vertellen was dat dat een huge motherfucker van een helling was die ik dus moest oplopen met een backpack van 20 kilo en 2 andere tassen! Fuck! :) Bezweet en 20 min later kwam ik dan eindelijk aan bij mijn nieuwe hostel! Wat een grap!
Na die ellende was het weer tijd voor wat leuks: Whaiheke Island, waar het plan was om op een scootertje het island te verkennen! Dus heerlijk koffie'tje gedronken en toen rustig de ferry opgegaan. Toen we op het island aankwamen en in de bus richting de scooter verhuur reden, vroeg die kerel de mensen voor ons om hun rijbewijs.....! ???? Rijbewijs?? Heb je dat nodig? Hahahaha! Dus Eef keek me aan, ja natuurlijk! Hmm nou die heb ik niet mee! :) In een deuk natuurlijk! Goed, we konden dan wel een auto huren, was nog goedkoper ook zei die man. Dus wij autootje in en op pad. Was eigenlijk ook wel heel erg relaxed! Maar het was fantastisch weer en na een tijdje rijden en een ontbijt aan het strand zegt Eef: "hmmm ik heb mijn bikini helemaal niet mee! :) Het is toch niet te geloven! De een denkt: we gaan naar een island scooter rijden laat ik mijn bikini en handdoek meenemen en de ander denkt alleen aan haar rijbewijs! Een lekker stel dus! We hebben er smakelijk om gelachen! Al met al was het een fantastische dag met vele mooie uitzichten en natuur! Prachtig! Helaas was die dag wel meteen het afscheid van mij en Eef want zij ging helaas de volgende dag terug naar NL! Moet zeggen dat dat mij ook steeds meer tegen gaat staan, het afscheid nemen van mensen waar je het zooo leuk mee hebt gehad. Maar ja het hoort erbij! Je kunt niet alles hebben!

Toen ik terugkwam in mijn hostel was het tijd voor de grote verrassing! Mijn enige roommate voor die nacht ontmoeten! Ik doe die deur open en het eerste wat ik zie zijn 20 onderbroeken die door de hele kamer heen hangen te drogen! Hahahahaha! En allemaal van die met touw geverfde t-shirts! Ohhh no! Eerst maar eff wat onderbroeken aan de kant geschoven en na een kwartiertje kwam ze binnen hoor! Een vrouw van 60, en natuurlijk: NEDERLANDER! :) Verder wel een aardige vrouw maar dat ze die middag met haar kleinzoon (die op dat moment in NL zat) door de harbour in Auckland was gelopen leek me toch wat vreemd! :) :)

Take care, cheers!!

  • 20 Februari 2010 - 08:08

    Titia:

    Hey Willemien,

    Wat is het weer een leuk verhaal.
    En wat geweldig dat je met dolfijnen hebt gezwommen. En dan kwamen er ook nog orka's bij!

    Geniet ervan!!!!
    Liefs Titia.

  • 20 Februari 2010 - 19:23

    Inge:

    Leuk weer wat van je te horen! En wat een leuke foto's !?! Zeker weer geen tijd gehad. Ook zo'n drukke vakantie.... Veel plezier en doe maar voorzichtig met die Canadezen. Liefs

  • 21 Februari 2010 - 16:47

    Paula:

    wat kan een mans jhet druk hebben, veel meemaken, zich zorgen maken , maar vooral genieten!!
    tussen de regels door lees ik dat er veel in je omgaat , dat er heel veel gebeurd, wat je niet allemal kan verwoorden en dat nu juist is de reden dat je daar bent.

    ik vind het geweldig van je!!maar we missen je !!!!!!liefs paula

  • 22 Februari 2010 - 08:54

    Linda;:

    net weer grond onder je voeten en je valt gelijk
    in allemaal gebeurtenissen goh wat een reisverslag.....
    Ben bij dat het goed met je gaat... blijf dicht bij je zelf.!!

    Liefs

  • 24 Februari 2010 - 20:40

    Marije:

    He pop,

    Wat gaaf allemaal weer, fijn dat je het naar je zin hebt en zulke mooie dingen beleeft! You go girl!!

    Liefs Marije

  • 26 Februari 2010 - 23:35

    Eva:

    Wat een geweldig verhaal weer. Hoe vet die dolfijnen! Al vond ik ons avontuur ook best wel gaaf:-) ook echt super toeval dat je daar Evelien tegen t lijf loopt. En haha goed bezig met je obtnuchteringskuur:-) probeer ik hier ook elke maandag maar nu begint m'n winterdepressie echt door te zetten dus je begrijpt t wel.. Kijk uit naar je volgende verhaal, en naar dag dat je weer terugkomt want dan weer eens afspreken lijkt me uitstekend plan! Heel veel plezier nog lieverd! Xx

  • 28 Februari 2010 - 13:44

    Gep:

    Hey meis,

    Wat weer een ubervet verhaal! ;)

    Dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willemien

Actief sinds 03 Okt. 2006
Verslag gelezen: 190
Totaal aantal bezoekers 104800

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2009 - 31 Juli 2010

Australia, New Zealand and Asia

19 November 2006 - 20 November 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: