Kansloos en een tipje van Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Sydney, Australië van Willemien van der Valk - WaarBenJij.nu Kansloos en een tipje van Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Sydney, Australië van Willemien van der Valk - WaarBenJij.nu

Kansloos en een tipje van Nieuw Zeeland

Door: Willemien van der Valk

Blijf op de hoogte en volg Willemien

14 Februari 2010 | Australië, Sydney

Terug in Brissy was het super Angus weer te zien. Echter na een dag hebben we besloten ermee te stoppen. Niet dat we elkaar niet leuk vinden, juist wel maar het is te moeilijk, te ver weg en ja..... Nou zullen de meesten van jullie denken zo das verstandig! :) En keuzes maken met mijn verstand ligt nou niet echt in mijn straatje!Ik volg meestal mijn hart, helaas trok Angus deze situatie echter niet en ja het is natuurlijk ook erg moeilijk.

Ik ben dus maandag vertrokken naar Brisbane centrum om op te gaan naar een enorm moeilijke week.
Gelukkig zat Paula in hetzelfde hostel en zijn we het diezelfde avond maar op een zuipen gaan zetten! Want ja, wat moet je anders. Janken in een hostel of op straat word je ook niet echt blij van. Ik zal jullie vertellen dat dit echt vreselijk is, geen privacy, je gewoon kut willen voelen als je dat nodig hebt. Hier moet je eigenlijk altijd 'vrolijk' zijn en geïnteresseerd. Nou ja, daar had Willem natuurlijk weinig zin an overdag! 's Avonds daarentegen ging het erg goed :)
We zijn dan ook 4 avonden on the piss gegaan en als ik het achteraf bekijk was het heel kansloos en voelde me echt ellendig maar heb ik eigenlijk ook zo enorm leuk gehad!

Maandag in het hostel biertjes gedronken met onze Nieuw Zeelandse roommate en twee gasten. Was prima maar vooral het einde was erg bijzonder. De NZ'se en de Zweed gingen namelijk samen terug naar het hostel. Uiteindelijk denk ik dat ze toch maar van gedachten is verandert want ze lag al in bed toen wij thuiskwamen. Echter, toen ik net in bed lach (nadat Paula ruzie had gemaakt met onze Chinese roommate) werd er op de deur geklopt. Ik doe dus open, staat die kerel daar of de NZ'se er ook is. Ja die is er wel maar ik denk dat ze in coma ligt (not)! Dus ik roep de kamer in naar haar are you in a coma?Zij: yes im in a coma, ik tegen hem: yes she's in a coma im sorry, goodnight en doe de deur dicht! Klopt ie weer aan! Nou toen was die natuurlijk bij de verkeerde op deze avond! Dus toen heb ik hem voor haar maar eff verteld dat ze blijkbaar niet geïnteresseerd was! Hahaha! We hebben er de volgende dag allemaal smakelijk om gelachen!

Na de kater van maandag overleefd te hebben, vonden we het dinsdag weer nodig om vroeg aan de drank te gaan want ja.... Dus 4 uur zaten Paula en ik in de bar bij Tinbilly's. Op een gegeven moment, zag ik vanuit mijn ooghoek iets heel geks gebeuren dus ik kijk om en ja het was heel gek! Er zat/lag daar een vrouw van ongeveer 32 in een jurkje op de pooltafel! En echt op een ranzige manier. Feit was ook nog dat 'haar' kerel de bal gewoon speelde....alsof het de normaalste zaak van de wereld was, alsof ze er niet op lag! Dus wij lachen en natuurlijk zag de vrouw het dus die komt naar ons toe. Begint te vertellen dat ze hem op een sexsite had ontmoet en dat ie alleen maar een toy was ect! Tsja wat moet je daar nou mee he?! Je ontmoet de meest maffe mensen hier dus... wat we toen nog niet wisten dat niet alleen mannen haar toy waren, vrouwen waren ook prima! Na wat dom gelul voelde ik namelijk een hand op mijn been...hehum, ik ga eff een sigaretje roken!!:) Dus ik naar buiten, komt die kerel achter me aan! " Sorry ik ken haar niet, ze spoort lang niet ect ect! Na het peukje weer naar binnen en toen lag ze intussen op een KRUK, met haar benen wijd! Dit ging zo nog even door op alle mogelijke manieren, het was het niet te geloven! Natuurlijk hebben we er smakelijk om moet lachen maar na een uur ben je er wel klaar mee. Dus ik zeg tegen haar, misschien moet je eens eff normaal gaan doen want niemand vind het echt tof waar je mee bezig bent. (Ze zat namelijk aan iedereen, of die het wilde of niet, en niet alleen op de benen!!!). Dat ging 1 min goed en toen begon ze weeer! Dus ik zeg, misschien moet je het eff bij die jongen proberen, een kerel die aan de andere kant van de zaal stond. En je zult het niet geloven maar dat deed ze!!!!! Ze zoende hem meteen vol op de mond!! Echt ik heb nog nooit zo'n vreemd iemand ontmoet! Wij stonden allemaal met onze mond open. Je had er bij moeten zijn misschien maar dit is iets wat ik nooit meer zal vergeten! Een goede en lacheh avond dus want door dit hele gedoe hadden we een aantal leuke andere Ozzie's leren kennen waar we dus ook nog mee op stap zijn gegaan.

Of op stap, dat lukte niet helemaal want we wouden naar het casino. We hadden al goed aan de drank gezeten en ze zijn in Australië erg streng met deurbeleid. Willemien liep echter naar binnen en (ik heb hier alleen maar slippers aan en nu had ik voor het eerst mijn dichte schoentjes aan) zei: "Fuck my feet are hurting"! Goede timing Willem, sorry miss you can't go in! Hmm shit! :) Toen dus maar geëindigd bij de Hungry Jacks aangezien ik de hele dag nog geen hap had gegeten!
Toen we thuis kwamen stuiterde Paula weer naar binnen en net zoals de avond ervoor, schreeuwend! Dus dezelfde chinees als de vorige avond doet zijn hoofd omhoog en zegt oh no not you again!! Hahahaa!!

De chinees heeft ons echter de hele week geïntegreerd. Elke fucking ochtend waren ze namelijk vanaf half 8 bezig met hun tas open en dicht doen, wel 100x! En ook plastic tasjes waren ze dol op. Je begrijpt dat wij hier niet echt blij van werden. Ik werd er de eerste keer dus wakker van en na een half uur trok ik het niet meer en zei ik tegen Paula: wat is die gast toch allemaal aan het doen met die tas! Nou zij lachen want ze lag er ook al een half uur vol verbazing naar te kijken, luisteren, zich eraan te irriteren! Dus vanaf toen heetten onze chinezen the zippers! Ik overdrijf niet dat dit elke dag hetzelfde was! Zo ook met hun planning van de dag, elke dag gingen ze naar de bieb!!!!!
Tegen het einde van de week zagen we het patroon: hij pakte elke dag zijn tas in en uit, legde al zijn kleren op het bed en twee parfum flesjes lagen elke dag weer op hetzelfde plekje op zijn bed! Het was echt niet te geloven! Wel heel lollig allemaal. Hij heeft Paula ook nog meegevraagd naar de Bieb! Nou dat was toch niet zo'n goed plan vond Paula! :)

Overdag liepen we meestal wat door de stad tegen elkaar aan te zeuren en ook hebben we nog een regel dag gehad! Want ja we moesten met z'n tweeën wel 7 dingen regelen!! Hahaha! Uiteindelijk waren we hier natuurlijk binnen een uur mee klaar!

Al met al was het een vreselijk dubbele week. Aan de ene kant heb ik enorm veel maffe dingen meegemaakt en heel veel gelachen. En aan de andere kant ben ik heel verdrietig geweest. Het is niet uit te leggen.

Gelukkig ben ik vrijdag aangekomen in NZ want het werd tijd voor een nieuw avontuur, een nieuw land en eff de zinnen verzetten. En dat is een fantastisch besluit geweest!

Ik heb een super druk schema, een maand vol met vroeg opstaan en allerlei activiteiten maar ik ga beide eilanden zien en heel veel doen! En ik ben nu 2 dagen onderweg en het lijkt wel een week! Het is zo enorm mooi hier! Ik kom helemaal tot rust en mijn voel me eigenlijk in 1x heel goed. Het is onbeschrijfelijk zo mooi!

En dan het belangrijkste, ik heb met dolfijnen gezwommen vanochtend, honderden dolfijnen!! En dan als klap op de vuurpijl toen we terug zouden gaan waren er orka's gespot en ja die heb ik ook nog gezien!!!!!! Echt zo super vet, onbeschrijfelijk hoe mooi en speciaal dat was.

De volgende keer meer hierover maar ik moest het eff kwijt!!!

Hele dikke kus en ik hoop dat daar alles goed gaat met iedereen!!

• 14 Februari 2010 - 10:39

Inge:

Wat cool dat je orka's hebt gezien! Bijzonder he! En met die dolfijnen is ook super gaaf! Leuk verhaal hoor. Heel veel plezier in NZ! Kus van Bob & Teun ( Bob vraagt of je ook foto's hebt?)

• 14 Februari 2010 - 14:14

Paula:

lieve Pien,
    heftig hoor!!mooi dat er natuur is en vele vrienden.
    als je fotos hebt van de orca's en dolfijnen, zou dat voor ons ook leuk zijn, maar je verhalen zijn ook goed!
    straks ook van NZ hoor!!
    we denken aan je,
    liefs de prinsjes.

• 14 Februari 2010 - 14:17

Inge:

Hey Wil, heb net de foto's erop gezet van Thailand. Volgens mij tegelijk met Marije, dus ze staan achter elkaar bij het verkeerde verhaal! Maar goed, in ieder geval kun je ze wel bekijken. Leuk je net nog even gesproken te hebben! Liefs van ons

• 14 Februari 2010 - 18:25

Marije:

He Willemien,

Heb de foto's up-ge-load tegelijk met Inge;) Ook bij het verkeerde verhaal, had wel Fraser geselecteerd en titels, don't know what happened?? Mooie verhalen weer. Geniet van NZ! x Marije

• 15 Februari 2010 - 00:00

Willemien:

Super, bedankt topppers, vet leuk!!!!!

• 15 Februari 2010 - 18:43

Ellen:

Hey,

Dus geen all you need is Christmas over 30 jaar.... Was m'n voorspelling bijna uitgekomen. Wat moet dit moeilijk voor je zijn. Je gevoel volgen en je verstand volgen, gaan nou eenmaal niet samen.
    Kop op he!
    Ik hoop dat je je positieve ervaringen en gevoel kunt voortzetten daar. Wat een mooie verhalen schrijf je, iedere keer weer geweldig om te lezen!

Have fun!

Dikke knuf Ellen

• 17 Februari 2010 - 14:15

Gep:

Hey meis,

Wat fijn te horen dat je je zo goed vermaakt daar! Wij moeten bijna weer op de latten, heb dit jaar voorgenomen minder jankerij op de piste ;) Heel veel plezier daar!

Dikke kus