Sawadeka Oftewel Deka - Reisverslag uit Sydney, Australië van Willemien van der Valk - WaarBenJij.nu Sawadeka Oftewel Deka - Reisverslag uit Sydney, Australië van Willemien van der Valk - WaarBenJij.nu

Sawadeka Oftewel Deka

Door: Willemien van der Valk

Blijf op de hoogte en volg Willemien

12 Februari 2010 | Australië, Sydney

Het lijkt me het beste om eerst de titel van dit verhaal maar eens uit te leggen! Ten eerste gaat Bob naar Koh Samuie ipv Koh Samui en nadat we Bob geleerd hadden Sawadeka (hallo/bedankt) te zeggen kwam Teun aan met Deka en sloeg daarbij zijn handjes voor zijn mond, aangezien wij de handen tegenelkaar aan leggen, deze richting je mond brengt en een klein buigingkje maakt! Teun legde dit echter op een andere manier uit haha!

Nadat Angus me naar de airport had gebracht en we afscheid hadden genomen voor de aankomende 3 weken stapte ik dan eindelijk in het vliegtuig.Ik had alleen echt een enorm arrogante Ozzie naast me zitten die vond dat 1 extra (lege) stoel voor hem niet genoeg was en hij wou dus dat ik ergens anders ging zitten!! Na enorm veel boze en onrustige blikken van zijn kant was ik er toch echt klaar mee en kon ik het niet langer negeren ik vroeg hem wat het probleem was. Nou of ik ook ergsn anders kon gaan zitten want hij wou drie stoelen!Ik hem toen maar even verteld, ik wou zeggen dat het vriendelijk was maar dat was het niet, dat ik net echt zat te wachten op een verwend ventje als hij en dat ie blij moest zijn met 1 extra stoel! Ohh wat was ik kwaad, wat een mafkees! Dat begon dus weer goed! :)

Aangekomen in Bangkok moest ik 1 nachtje alleen slapen voor ik de familie op kon gaan halen op de airport! Natuurlijk ws ik veel te vroeg en lekker zenuwachtig maar na 1,5 uur wacchten zag ik dan eindelijk het kopje van mem! Een bijzonder moment om ze weer te zien! Heerlijk en gek tegelijk!

Meteen kregen ik het geode nieuws te horen! Er was een tas van ze gejat op Schiphol bij de douane. Het natuurlijk een grote chaos met 10tallen koffers en twee jochies die hyperactief waren toen ze door de douane moesten. Tijdens de check renden Bob en Teun weg waardoor 2 mem en Inge er achetraan moesten. Op dat moment heeft waarschijnlijk iemand die tas eraf gepakt. Toen ze in het vliegtuig zaten kwamen zee r pas achter dat er een tas miste. Natuurlijk zat er in die tas mijn horologe en mem haar camera! Klote dus! Maar ja tis niet anders. Helaas is de tas ook nooit teruggevonden.

In het hotel geproost op het weerzien en na een aantal drankjes was het tijd om te gaan want mem had gereserveerd in Baioke tower om te eten. Dit is de hoogste toren van Bangkok en hier hebben we dus lekker gegeten met een fantastisch uitzicht.

Nadat iedereen heerlijk geslapen had en we de ontbijtzaal betraden heeft mem meteen eff de Thai op hun flikker gegeven want helaas was het hele ontbijt al zo goed als op, terwijl het ontbijt tot 10 uur duurde! Een goede binnenkomer meteen weer dus! Heit stikte zowat in zijn koffie want die was echt niet te zuipen! Een goed begin van de dag dus! Na dat heerlijke ontbijt was het tijd voor de fietstour door Bangkok. Super leuk natuurlijk om door al die kleine straatjes te fietsen en je verbaasd je elke keer wat die lui allemaal hebben, maken, verkopen ect.

De derde dag hadden we rustdag en die werd dus gespendeerd aan shoppen! Want ja Bangkok is natuurlijk shopcity! Zelfs JJ werd er vrolijk van want ja het kost daar allemaal niks natuurlijk.
Na weer een avondje shoppen moest er nog gegeten worden dus op naar een tentje om nog eff wat te eten. Natuurlijk koos Willem de curry want das mijn verslaving en na niet lang wachten kwam het ventje er al aan met het eten. En ik zag het gebeuren, hij zet het eerste schaaltje netjes neer maar de curry gleed ondertussen schuin af van het bord waar het op stond en voor ik iets kon doen had ik een kom hete groene curry in mijn kruis! En ik had een rokje aan!!!! Heerlijk dus, Juul deze keer dus geen jim beam maar curry in de ....! :) Haha! Natuurlijk vonden Inge en mams dit erg grappig dus er werd niet gevraagd of het goed ging maar alleen maar gelchen met de tranen in onze ogen! En het jochie was zo geschrokken dat ie niet eerste mij een paar servetten gaf maar de tafel en mijn stoel ging schoonmaken! :)

De dag voor we zouden vertrekken (geloof ik) hebben we nog de klongtour gedaan. En ook dat was net als de vorige keer fantastisch. Bob zat naast me toen we in de speedboot zaten en hij vond het super! Innemien, wat gaan we snel he?! Hun zijn slomo's, wij zijn er lekker eerder ect! Het was heel schattig, want het ging echt super snel, en Bob was natuurlijk wel een beetje bang, dus hij had steeds zijn handje op mijn been om me vast te houden! :)
Verder hebben die dag enorm gelachen om het feit dat we dus op gepaste tijden konden plassen! Voor ons is dat over het algemeen prima vol te houden maar voor Bob was date en wat ander verhaal. We waren dus aan het varen zegt Bob tegen mij: ‘ Innemien ik plassen’. HAhaa, hmm kun je het niet even inhouden? Hmm jawel maar niet zo lang! Oke, hou nog maar even vol dan, we zijn er zo. (wist ik veel). Dus een paar min later: Innemien ik moet nu echt plassen hoor!! Hahaha! Dus ik roep naar achteren dat Bob moet plassen en hoor hetzelfde antwoord wat iki had gegeven enkele minuten daarvoor! We hebben ghet nog 2 min kunnen rekken maar toen ging het niet meer, het huilen stond Bob nader dan het lichen! Hahahaa!! De boot gestopt bij een temple waar Bob stiekum in het wild geplast heeft! Haha, hij was zoo opgelucht! De skat!

Op deze dag hebben we ook de eerste sextoeristen kunnen fotograveren! JJ was hier namelijk behoorlijk door gefasineerd. We zaten dus in de boot en een paar stoelen voor ons zaten twee kerels die overduidelijk de wel bekende sextoerist aan het uithangen waren. Natuurlijk moesten deze mannen vastgelegd worden maar ja doe dit maar eens zonder dat het opvalt! Dus JJ ging voor ze staan en deed net alsof ie een foto van mij maakte maar het was een topkiekje van hun!:)

Een ander fijn moment was de massage! JJ Inge en ik zouden voor de massage gaan in het hotel. Dus wij naar boven en inge en ik gingen op dezelde kamer en JJ alleen. dus wij lopen die massage ruimte in en die vrouw zegt: alle kleren uitdoen, hoofdkapje op doen en dit onderbroekje aan. Toen liep ze dus weg en mochten wij ons omkleden. Dus wij beginnen ons uit te kleden en Inge wil dat broekje aandoen maar hoe in godsnaam! Het had namelijk een beetje een onbeduidende vorm. Dus toen begon het lachen! Inge het broek eerst op de ene manier aan, toen op de andere, ik hetzelfde maar we wisten het echt niet! Dus toen die vrouw ons al 5 min hoorde schateren van het lachen kwam ze binnen en wij vroegen haar hoe moeten we dit ding aantrekken? Dus ze pakt dat broekje, houd em omhoog en kijkt ook eens naar beide kanten hmm wel ehhhhh yes it's a gstring!! Oh oke!! Nou wij hebben het echt uitgeschaterd van het lachen en het is jammer dat ik jullie er geen foto van kan laten zien! Maar als je je onsexy wil voelen moet je op zoek gaan naar dat broekje. Overigens kwam JJ ondertussen ook nog op de deur kloppen. Ehhh Inge: moet ik alles uitdoen? Hahahahahahaha!!Nou dat weet ik niet zegt Inge. Uiteindelijk moest dus wel alles uit en heeft ze dmv de handdoek techniek niks gezien zei JJ :)

Na 4 mooie dagen Bangkok was het tijd om het vliegtuig te pakken naar Koh Samui. De hele familie dus in de taxi naar het vliegveld met al die baggage en natuurlijk hadden Bob en Teun ook hun eigen trolly! Hier maakten ze dan ook helemaal de blits mee op de airport. echt fantastisch om ze te zien lopen met hun tasjes. De foto's spreken wel voor zich!

Aangekomen in KS zat Bob bovenop de kar op alle koffers en JJ zou hem even het stoepje afrijden (wat overigens wel een schuinaflopend randje was) maar helaas ging dit niet helemaal zoals het bedoeld was. Natuurlijk schoven de koffers eraf met Bob erbovenop!! Hahaha! Hij had gelukkig niks dus we konden er weer smakelijk om lachen.

Het huis op Koh Samui was echt fantastisch! Wat heerlijk na al dat camperen en al die klote hostels! Mijn eigen kamer en badkamer, een eigen zwembad, een bank! Echt super relaxed. Je begrijpt dat we hier enorm van genoten hebben! Niet alleen de kids dus hahaha! Alhoewel die het zwembad natuurlijk helemaal sweet as vonden! Steeds maar weer in dat zwembad springen, of ons erin duwen. Maar als teun er genoeg van had was het Uitie, uitie!!! :)

Natuurlijk was het wachten op het feit dat een van de mannen het zwembad in zou springen zonder zwemvest of bandjes, ze zijn namelijk beide nogal eigenzinnig! Op een middag zaten opa en oma dus aan de borrel op ons terras, ik was in het zwembad aan het spelen met Bob, JJ was binnen en Inge was Teun uit het zwembad aan het halen want die wou ‘uittie’! Inge halt hem er du suit en vraagt: wil je niet meer zwemmen? Teun: ‘Nee’! Dus het zwemvest moest uit en de bandjes af. Prima. Dus Inge doet dat en loopt vervolgens tichting mijn ouders met het idée dat Teun achter haar aan liep. Mooi niet dus! Ik weet nog dat ik aan het spelen was met Bob, met mijn rug naar Inge en Teun toe, en op een gegeven moment hoor ik een plons en een paar sec later dacht ik ‘ fuck wat was dat’? Dus ik draai me om is Teun in het zwembad gesprongen zonder iets aan!!! Ik schrok me helemaal dood! Dat was dus eff een enge ervaring maar gelukkig is het allemaal goed gekomen! En nee, Teun was niet bang voor water daarna! HAhaha! Stoertie, dat wordt nog wat!

De dagen daarna hebben we heerlijk gechillaxed, ik heb bijv 5 boeken gelezen! Heerlijk. Verdder hebben we op een middag een tour gemaakt met een bootje langs de eilanden waar we ook gesnorkeld hebben. Erg mooi!

Tijdens ons verblijf op het island, hadden we ook een auto gehuurd die na 10 min al benoemd was tot de corky-mobiel! Het namelijk een vreselijk lelijk autootje! Hahaha! Toen ze hem kwamen brengen zei JJ, jezus that thing is ugly! What do you call me, the girl said!! Hahahaha!! Zij dacht dat JJ haar lelijk noemde! Dat was ze ook maar goed....dat zeggen we natuurlijk niet hardop ;). De corky mobile heeft ons echter overall gebracht waar we zijn moesten maar wekte wel ernstig op onze lachspieren.

Iet sanders wat vreselijk op mijn lachspieren heeft gewerkt is het feit dat Bob juist alles hoort wat ie niet moet horen! JJ vertelde op een avond dat mister x over een half jaar dood zou zijn als die zo doorging qua overmatig alcoholgebruik ect. (Bob was gewoon binnen aan het spelen en wij zaten buiten). Een half uur later ofzo komt Bob buiten en zegt ie: Nou als mr X zo doorgaat is die over 2 weken dood!!! Iemand had een foto moeten nemen van onze gezichten op dat moment!Hahahahahahahaha! JJ heeft vervo9lgens een uur moeten praten als brugman om ere en ander verhaal van te maken! :)

Een ander grappig moment is dat de dames op een avond gingen shoppen in een dorpje zo’n 40 min rijden vanaf ons huisje. Het bleek iets minder voor te stellen dan dat we hadden verwacht dus na 1,5 uur waren we alweer op de terugweg. Echter, die terugweg bleek nogal moeilijk!!! We hebben er wel 2 uur over gedaan om terug te komen! We zijn helemaal tot het puntje gereden, geen idée waar we waren! :) Lachen natuurlijk, giebel de giebel! Uiteindelijk waren we wel blij dat we er eindelijk waren!

We hebben echt een heerlijke tijd gehad met enorm veel lol en mooie dingen gezien. We hebben heerlijk gegeten met fantastische uitzichten, lekker geshopt, in de zon gelegen, en veel gekletst. Het was weer een top vakantie en erg fijn om mijn familie weer te zien. Het afscheid nemen daar zag ik dan ook wel tegenop. Toen we op het vliegveld aankwamen moesten al meteen inchecken bij een andere gate aangezien zij meteen doorvlogen naar huis. Toen we elkaar uiteindelijk weer in het vliegtuig zagen had ik al een brok in mijn keel die steeds maar moest wegslikken! Hahaha! Kon natuurlijk niet in het vliegtuig al een potje gaan zitten janken! Toen we in Bangkok aankamen en het vliegtuig uitstapten, kwamen we op een roltrap en ja hoor bovenaan moesten we al afscheid nemen! Iets wat we eigenlijk nog niet verwacht hadden! Het was een snel afscheid, ik stond meteen al te janken toen ik het bord zag, en Bob zag dat: ‘Innimien, waarom moet jij huilen’? Haha! Zo Lief! Ik kreeg van beide mannen een dike knuffel en een kus en Bob zei: Innemien, ik vind het helemaal niet leuk dat jij in een ander vliegtuig gaat!
Daarna was het tijd voor een snel afscheid van heit en mem, Inge en JJ want die Thaise kerel stond al hysterisch te doen dat we daar maar bleven staan! Het was maar beter ook dat we niet uren de tijd hadden want dat maakt het alleen maar moeilijk.

En daar stond ik dan, weer alleen in Bangkok na 2,5 week. Zo gek, en leeg gevoel maar het was een fantastische tijd!





  • 12 Februari 2010 - 08:22

    Janneke:

    De tranen rollen mij nu ook alweer over de wangen. Mijn collega vraagt zich steeds af op welke fun site ik zit....

    Super verhaal weer.

    Kus janneke

  • 12 Februari 2010 - 09:41

    Mem:

    he, effe de tranen drogen, lachen zeg, zelfs nu ik het voor de 2e keer beleef. Het was heerlijk genieten van alles!!!Dus erg prettig om te lezen.
    Liefs

  • 12 Februari 2010 - 10:37

    Inge:


    Wat een geweldig verhaal! Echt lachen, lig helemaal in een deuk van het lachen. JJ verklaartme voor gek, of ik naar dokter moet ofzo!?!

  • 13 Februari 2010 - 14:15

    Myr:

    Hahaha, geweldig! Ik denk dat je toch maar een carriere switch moet maken als schrijfster pop, of comedienne ;-) Hoe is t verder? Long time no talk :-(
    Mis je en hoop je snel weer te spreken.

    Dikke kus!!!

  • 14 Februari 2010 - 08:47

    Willemien:

    En het verhaal is nog niet eens af!!! :)

    Maare heb voor 4 weken een nieuw nummer: 0226917205

    Ik probeer snel te posten want ik heb me weer vanalles beleed!!!!!! Ik heb orka's gezien!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!11

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willemien

Actief sinds 03 Okt. 2006
Verslag gelezen: 262
Totaal aantal bezoekers 104802

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2009 - 31 Juli 2010

Australia, New Zealand and Asia

19 November 2006 - 20 November 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: