Fraser Island - Reisverslag uit Sydney, Australië van Willemien van der Valk - WaarBenJij.nu Fraser Island - Reisverslag uit Sydney, Australië van Willemien van der Valk - WaarBenJij.nu

Fraser Island

Door: Willemien van der Valk

Blijf op de hoogte en volg Willemien

06 Februari 2010 | Australië, Sydney

Goodday everybody,

En daar zit je dan weer alleen op het vliegveld van Bangkok! Een beetje wennen moet ik zeggen al die weken van familie en vrienden om je heen. Ik stond dan ook al te janken toen ik op de roltrap stond om vervolgens afscheid te moeten nemen van de jongens en Inge en JJ en paps en mams. Een moeilijk moment maar ja aan al het goede komt een eind he?!

Ik zal eerst beginnen met Fraser Island. Marije en Jeroen hadden me gevraagd of ik met hun mee wou om daar zelf een 4x4 te huren en het island over te crossen! Nou daar zeg ik natuurlijk geen nee tegen super gezellig en speciaal om dat met goede vrienden te kunnen doen. Na een giga irritante busreis, want ja Angus moest weer aan het werk en dus geen auto meer, kwam ik na 4 uur aan op Fraser. Jeroen pikte me daar op en na weer flink geborreld te hebben moesten we de volgende dag vroeg op om de auto te gaan halen. Toen we uiteindelijk goed en wel alles ingepakt hadden en Jeroen de auto wou starten begonnen alle lampjes te branden! Hmmm dat lijkt me niet goed he?! Nee, niet echt! Dus na wat gekibbel met de verhuurder kregen we een upgrade maar dan moesten we wel alle spullen op de ferry zetten en de auto daar laten staan om vervolgens op Fraser alles weer uit te laden en in de nieuwe auto te zetten! Je begrijpt dat we daar met 33 graden net echt op zaten te wachten! Uiteindelijk is het gelukt om de auto op de ferry mee te krijgen, Pff wat een opluchting. Toen we goed en wel op weg waren zaten we dus al minimaal 2 uur achter op schema en aangezien we maar twee dagen hadden baalden we hier enorm van. Na nog wat geklaag hebben we uiteindelijk weten te regelen dat we de laatste boot terug konden nemen wat ons de twee uurtjes weer teruggaf! Gelukkig maar!

De trip kon beginnen en na al meteen verkeerd te zijn gereden rijden we na een half uur dan eindelijk op het zand met de 4x4 aan! Voor ons reed een of andere bejaarde dronken mafkees die van de ene kant van het pad (wat overigens maar 3m breed was) naar de andere kant. Even wat afstand houden leek ons dus beter! Hij schoot echt steeds bijna bij de 'muur' op! We hebben er enorm om moeten lachen maar helaas zijn we hem op een gegeven moment kwijtgeraakt! Geen videobeelden dus, jammer!!!

Na het stoffige pad, met diep zand en vele heuvels kwamen we aan op het strand! Hier hebben we even flink gescheurd! Hoe stoer is dat! Echt een top gevoel!Toen we vanuit het strand aankwamen bij het shipwreck zijn we natuurlijk een paar kiekjes gaan maken! Echt heel bijzonder om daar te staan, niet uit te leggen eerlijk gezegd. Vanuit daar zijn we doorgereden naar de champagnepools. Dit ligt op het uiterste puntje van Fraser en dat zijn van die rotsen die met zeewater worden gevuld!Heel mooi! Hier hebben we natuurlijk eff gezwommen en gechilled! Maar de tijd drong want onze laatste stop voor die dag was Indian Head. Dit is een uitzichtpunt bovenop een berg! En echt het was fantastisch! Toen we boven aangekomen waren liep net een hele groep weg en waren we daar alleen!Uiteraard met onze biertjes want dit moment konden we natuurlijk niet voorbij laten gaan zonder erop te drinken en er even heel goed bij stil te staan!

Nadat we echt weg moesten, omdat we om 5 uur een kampeer-spot moesten hebben i.v.m. het tij, liepen we weer na beneden en was het tijd een goede spot te zoeken om wild te kamperen! Ja, ja, je kon ook wel op een camping maar we vonden dat we nu toch echt de kans hadden om dit te doen en dat hebben we dan ook gedaan! De hamburgers die we hadden meegenomen zagen er niet al te best meer uit, dus die hebben we maar gelaten voor wat het was. Alhoewel de verdrietige blik op Jeroen zijn ogen wel heel sneu was maar ja ziek worden was ook geen optie!

Na weer een kort nachtje slapen voor mij werd ik om half5 wakker. Hoe dat kwam? Nou ik lag zo ongeveer in het tentdoek en Marije en Jeroen lagen beide in de lepeltje lepeltje houding maar dan niet tegen elkaar aan! Je begrijpt dat er hierdoor weinig ruimte was voor mij hahahaha!! Nadat ook Marije en Jeroen wakker geworden waren rond een uur of 8 hebben we alles wee ingepakt en kon de toch vervolgd worden. De eerste stop was lake Wabi Wabi, een heel stuk lopen maar het was het wel waard. Zie foto's. Dit geld ook voor lake Mckenzie, hier had je echt super blauw water waar we wederom even flink van genoten hebben! Super!

Helaas was er toen alweer een einde gekomen aan de fantastische dagen met Marije en Jeroen en nadat we weer teruggekomen waren in Harvey Bay was het na 1 nachtje slapen dan ook tijd voor het altijd vervelende afscheid!We hebben het wel droog gehouden deze keer trouwens! :)

Het was echt super bijzonder om hun in Australië te zien en het was heel fijn om weer eens even gewoon met vrienden te praten die alles van je weten! Ik denk dat de foto's van Marije voor zich spreken hoe fantastisch we het hebben gehad.


Op vrijdag kwam ik weer aan in Brisbane waar ik tm woensdag nog met Angus door zou brengen en natuurlijk zou ik ook nog weer met Paula afspreken! Op een avond was ik aan het koken, de beroemde taugé van mijn moeder en zoals gewoonlijk gaat hier sambal in! Het enige was dat Angus niet bekend was met dit rode spulletje en hij de vervelende gewoonte heeft altijd overal aan te ruiken en te proeven! :) Zo ook van de sambal. Ik kwam net weer aanlopen en in 1 oogopslag zag ik hem met een leeg lepeltje en de deksel van de sambal in zijn hand!! " Fuck my mouth is on fire"!!! HAhahahahaha!!! Sukkel!!! :) ; )

Ook heb ik weer gezellig met Paula afgesproken want natuurlijk weer neerkwam op overmatig drank- en zongebruik!

En toen was het dan eindelijk tijd om mijn reis te vervolgen naar Bangkok daar zou ik vrijdag mijn familie gaan treffen!


  • 06 Februari 2010 - 09:21

    Francien:

    He Wil,

    Kan je andere verhaal niet lezen. Dan gaat hij weer naar het reis verhaal van Fraser Island. XX Francien

  • 06 Februari 2010 - 12:59

    Mem:

    Super leuk he? Om met vrienden uit Nederland te genieten en chillen down under.Heel bijzonder! Wij zijn nu net thuis uit Thailand, en zag dat je idd je verhaal had geschreven. Wel even afkicken zeg! Wat hadden we het helemaal super!... Ja en daar stond je dan remy op airport Bangkok, beetje jammer maar all in the game. Geniet lekker van je weekje Brizzy. Liefs

  • 07 Februari 2010 - 16:42

    Linda:

    He Wil,

    We hebben net met je ouders, opa en Francien de fotos van jullie vakantie in Tailand gezien geweldig.
    Heb je verhaal gelezen heel byzonder allemaal.
    Liefs.

  • 08 Februari 2010 - 12:15

    Janneke:

    He meid,

    eindelijk weer een leuk verhaal. Ik kijk er echt naar uit om ze te lezen. Deze was ook weer super.
    Lekker genieten maar weer.

    En tot horens

    kus janneke

  • 08 Februari 2010 - 19:42

    Marije:

    He leave, weer terug bij je ozzie?? Doe hem even de groetjes van de dutchies;) Ik ga deze week even voor de foto's zitten, kan ik ze bij je mooie verhaal zetten. Gelukkig heb ik maar een paar (duizend) foto's gemaakt, dus zomaar klaar;)>
    Have fun en beseffen he!!

    Dikke x

  • 10 Februari 2010 - 17:03

    Paula:

    lieve willemien,
    je was niet de enige , dacht ik zo , die het afscheid `lastig`vond!!
    maar wij hebben al genoten van jullie foto´s van Thailand, wat relaxed!een prachtige herinnering, toch=
    liefs Paula `

  • 10 Februari 2010 - 17:06

    Paula:

    ook ik kan je verhaal van sawadeka ,van Bob niet lezen , zal wel iets technisch zijn, lijkt me trouwens wel een leuk verhaal!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willemien

Actief sinds 03 Okt. 2006
Verslag gelezen: 192
Totaal aantal bezoekers 104794

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2009 - 31 Juli 2010

Australia, New Zealand and Asia

19 November 2006 - 20 November 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: