Het nieuwe jaar! - Reisverslag uit Byron, Australië van Willemien van der Valk - WaarBenJij.nu Het nieuwe jaar! - Reisverslag uit Byron, Australië van Willemien van der Valk - WaarBenJij.nu

Het nieuwe jaar!

Door: Willemien van der Valk

Blijf op de hoogte en volg Willemien

11 Januari 2010 | Australië, Byron

Om te beginnen wil ik iedereen nog een heel gelukkig Nieuwjaar wensen natuurlijk! Ik moet zeggen dat ik het op oudjaarsdag wel even zwaar had en graag even bij jullie allemaal wou zijn. Eff lekker aan het bier in de treemter oudjaarsdag, vervolgens het nieuwe jaar inluiden met alle vriendjes en vriendinnetjes om daarna de weg te vervolgen met Magda en clan om naar de familie Prins te gaan en onze ouders gelukkig Nieuwjaar te wensen! ‘Helaas’ zat dat er dit jaar niet in maar mocht ik Nieuwjaar vieren in een appartment in Noosa met 7 vrienden en vriendinnen van Angus. Rond 2 uur kwamen we daaraan met een hele hoop bier, wijn en rum! Om de traditie erin te houden zijn we dus meteen maar begonnen met drinken! Het enige verschil was dat wij rond 4 uur even een plonsje hebben gemaakt in het heerlijke zwembad bij het appartement! :) Toen het 12 uur was zijn we naar het meertje tegenover ons app gelopen om van het vuurwerk te genieten (wat overigens niet heel spectaculair was) en daarna zijn we natuurlijk we stiekem het zwembad ingedoken! Dit was helaas niet voor lange duur want we werden er na 2 min al uitgeschopt door de security! :) Jammer maar helaas. Een avond waar ik best wel tegenop zag bleek een super avond alleen nieuwsjaarsdag was iets minder aangezien ik een enorme kater had! Toen we dus om 10 uur moesten uitchecken en nog niet nuchter genoeg waren om te mogen rijden zijn we dus maar bij het zwembad neergeploft. Willemien had het alleen enorm zwaar! Na een kort en onhandig tukje op een strand bed zonder kussen moest ik maar eens even plassen. Toen ik alleen de toilet inliep had daar iemand wat verkeerd gemikt qua grote boodschap en alhoewel ik nooit de volgende dag over m’n nek ga, dit keer was het onontkoombaar zoals je kunt begrijpen! En bedankt, degene voor me!
Om niet 2 weken over te slaan van onze trip wil ik nu nog even terugkomen op 15 dec. Natuurlijk was dit mijn verjaardag waarop ik 27 werd! Op naar de 30 dus, bah! Het weer was ons nog steeds niet goed gezind want toen we wakker werden in Byron bay en de tent uitstapten was het weer klote weer! Gelukkig heb ik wel droog de leuke cadeautjes van heit en mem droog uit kunnen pakken, en na een heerlijk ontbijt zijn we dan ook maar verder gereden om toch weer te kijken of het verderop wat beter weer was! Maar nee, en ook de campings waren niet te betalen dus toen we uiteindelijk bij de goldcoast waren was ik zo teleurgesteld en sacherijnig dat ik zei: laten we maar doorrijden naar Brissy, naar jou huis. Dan hebben we in elk geval een goed bed en een douche! :) Uiteindelijk hebben we dat dus maar gedaan en ’s avonds lekker een paar biertjes gedronken en een pizza besteld! Was er helemaal klaar mee! Hahaha!
Die week heerlijk gechild in Brissy en ook n og met Mo afgesproken. Een jongen uit mijn groep van de eerste week die hier nu ook was. Afgesproken bij de lagoon en daar heerlijk liggen zonnen en bij gekletst. Natuurlijk moest er weer bier gedronken worden aan het einde van de middag en dat is zo doorgegaan tot een uurtje of 12! Een erg gezellige middag en een heerlijk diner met een flesje wijn (zoals echte backpackers doen, he Mo?! ; ) )
Na een klein weekje in Brissy besloten we verder te gaan naar het noorden en de eerste stop was dan ook Noosa. Noosa is een badplaats voor de wat rijkere Australiërs en de grote merkenwinkels ontbraken dan ook niet! Hier hadden we geloof eindelijk een dagje mooi weer waar we dan ook gretig gebruik van hebben gemaakt door heerlijk te chillen op het strand. De volgende dag even met George en Olly afgesproken om te surfen en uiteindelijk hebben Angus en ik ook nog een erg mooie wandeling gemaakt in een NP op aanraden van Olly. Hier kon je namelijk dolfijnen zien! En dat, liet Willemien zich geen 2x zeggen natuurlijk. Dus wij op pad, het bleek echter wel een wandeling te zijn van 2uur in de hitte! En daar hadden wij eff niet op gerekend! Op slippertjes en een half flesje water hebben wij deze barre tocht dus gedaan maar het was de moeite waard want we hebben 2 groepen dolfijnen gespot. Helaas weer te ver weg voor mijn camera maar ik heb ze weer gezien! Zulke mooie beesten!
Na Noosa hebben we onze weg vervolgd naar Rainbow beach om daar kerst te vieren. Een heel klein bad plaatsje MET mooi weer! Hier hebben we heerlijk genoten van het strand en op kerstavond zijn we uit eten geweest. De avond mocht eindigen met een stel Australische jongen die naast ons stonden op de camping en vroegen of ze erbij mochten komen zitten bij de tent! Nou natuurlijk, gezellig. 1 van de twee jongens bleek echter zo stoned, en dronken als een aap en natuurlijk kwam die naast mij zitten. Toen hij begon te praten dacht ik al, ohhh fuck dit word helemaal niks, ik verstond echt geen woord van wat ie zei! Hij had tatoos all over en mooi lange bakkebaarden tot onderaan zijn kaak! Uiteindelijk wel erg veel lol met ze gehad en natuurlijk werden we wakker met een lichtelijke hoofdpijn.
Na twee nachten Rainbow was het tijd voor Harvey Bay. Hier hadden we weer slecht weer maar gelukkig kwamen Olly en Gearge ons redden en hebben we met hun een tour door het dorp gemaakt, heerlijk verse gamba’s gegeten en een tour gedaan naar de Bundabergfactory. Bundaberg is DE rum hier in Australië dus daar moesten we heen! Ik kon het niet laten om een flesje te coffe, chocolate rum te kopen voor in Thailand! Heerlijk!
Door het slechte weer en een foutje in onze calculatie qua welke dag het was zijn we dinsdags voor oud en nieuw teruggereden naar Brissy. Wij dachten echter dat het maandag was! Haha! Beetje stom dus maar goed was wel weer lekker om droog te kunnen slapen voor een paar nachten.
Na oud en nieuw mocht ik dan eindelijk Marij en Jeroen weer gaan zien in Byron Bay. Angus moest eigenlijk weer aan het werk maar zijn punishment was blijkbaar over want hij kreeg 2 dagen gratis van baas vrij! Hij kon dus met mee om hun te ontmoeten! Natuurlijk was ik doodzenuwachtig en na een paar zenuwslopende uren kwamen ze dan eindelijk aan bij de camping. Ik erheen en natuurlijk mijn code vergeten dus een kus door het hek heen en maar eff wachten! :) Natuurlijk was het eerst best eff vreemd om ze hier te zien maar na een half uurtje was het alweer helemaal normaal dat je met je vrienden aan de andere kant vd wereld afspreekt! Na handen geschud te hebben met Angus was het natuurlijk tijd voor bier en bijkletsen! Een enorm gezellige avond waar we het avondeten maar overgeslagen hebben want aan bier hadden we genoeg! :)
De volgende dag waren we natuurlijk allemaal zo brak als wat en hebben we heerlijk gechilled aan het strand. ’s Avonds maar rustig avondje gehouden en lekker uit eten geweest. De meiden verrassende mij nog met een super mooi verjaardagscadeau! Een hele mooie armband! Zo lief dat ze daar aan hadden gedacht! Kon wel janken! :) Thanks laiverds, voor degenen die mijn sms niet hebben gekregen!
Toen we de derde dag allemaal weer topfit waren moet er gesurft worden vond Jeroen! Dus een board gehuurd en Jeroen is het gaan proberen! Marij, ik en Angus waren lekker lui en hebben gekeken naar hoe Jeroen het deed :) en ik moet zeggen dat deed ie best goed! Toen we ’s avonds bij de tent zaten kwamen er rond 23:00 een stel aan die hun tent nog op moesten zetten in het donker. Het bleek echter hetzelfde stel te zijn die die ochtend waren vertrokken. Een echt hippiestel. Zij met een shirt aan met in de mouwen, rug en io de buik (overal dus) allemaal gaten, en hij een super gespierde vent zonder een grammetje vet die om 5 uur op staat om yoga te doen (wat ie ook echt deed). Jeroen kon het natuurlijk niet laten en liep erheen om te vragen waarom ze nou weer terug waren. Toen hij terugkwam waren wij natuurlijk super nieuwsgierig! Jeroen: ‘ nou die kerel spreekt bijna geen Engels dus ik weet het niet maar ik heb wel even tegen hem gezegd dat zijn vriendin een nieuw t-shirt moest kopen want die was stuk, en dat hij moest ophouden met de hele tijd naar ons te zwaaien in de ochtend! HAHHAAHHAHAHAHAHAHAA!!!
Vrijdag zijn we weer gaan surfen en daarna hebben we een BBQ gehouden met uitzicht op het strand! Echt super leuk en mooi! Daarna nog een wandeling gedaan, pittig stukje, naar het lighthouse en de zonsondergang gekeken en naar het meest oostelijke stukje van Australië! EN we hebben dolfijnen gezien. Jeroen had ze hier namelijk nog nooit gezien en zijn meest fantastische grap was dan ook dat ze helemaal niet bestonden in Australië! Toen we ze zagen vanaf het lighthouse was alleen Jeroen er weer niet! Je had Marije moeten horen zuchten! Hahaha! Gelukkig heeft ie ze uiteindelijk nog wel gezien maar hij is er nog steeds niet van overtuigt of het nou haaien of dolfijnen waren! :)
Zaterdag was het weer tijd voor het afscheid maar gelukkig zie ik ze woensdag weer want dan gaan we met z’n drieën Fraser Island doen, een eiland met alleen maar zand en waar je alleen met een 4wd heen kan! Super veel in! In elk geval was het heerlijk om ze even hier te hebben en om weer even wat gemakkelijker te kletsen met mensen die je goed kent! Weer een top weekje dus!
Laiverds, ik ben nu weer bij dus veel lees plezier! De 20ste vlieg ik naar Thailand voor een heerlijke vakantie met mijn familie! Kan niet wachten! Wederom hoop ik dat het daar met iedereen goed gaat ondanks het koude weer! Drink maar een gluhwijn op me dan zal ik aan jullie denken als ik op het strand lig!
Hele dikke kus luv you


  • 11 Januari 2010 - 13:10

    Janneke:

    He meid,

    wat weer een super updat van jou geweldige reis. Het is weer een vermaakt om te lezen.
    Lekker genieten en straks een fijne vakantie met je familie.

    Kus janneke

  • 11 Januari 2010 - 14:06

    Mirjam:

    Hij is weer fijn!!!!, op deze manier hebben we een prrrrriiiiiima idee hoe het leven daar is. Erg vervelend dus. Geniet lekker nog even van Marij en Jeroen, en... Frasier Island natuurlijk. Liefs van ons

  • 11 Januari 2010 - 14:15

    Inge, JJ, Bob, Teun:

    Hey Innemien,zoals Bob altijd zegt. Elke ochtend in de auto naar school vraagt Bob; "Is het nu donker in Australie en wanneer wordt het weer licht?" Hij kan Australie inmiddels vinden op de wereldbol en kijkt elke avond voor het slapen gaan even waar het ookal weer ligt. Wat fijn dat het zo goed met je gaat en wat een geweldige verhalen! Wij zijn inmiddels aan het aftellen om naar Thailand te vliegen. Tot over 9 dagen.
    Liefs


  • 11 Januari 2010 - 19:26

    Paula:

    nou , het nieuwe jaar beginnen zonder jaar is voor ons ook niets, wij hebben je ook zo gemist!

    dus dan maar de beste wensen for you and Angus for 2010.
    so , you see , I almost speak jouw taaltje,
    heel veel plezier bij het weder zien van je familie, geniet ervan en dan weer verder met je reis, blijf alsjeblieft schrijven!!

  • 11 Januari 2010 - 20:55

    Richt:

    He laiverd!!

    Wat een mooi verhaal en prachtige foto's. Ik zal jou ook snel even een update mailen... Doe de groetjes aan Marije en Jeroen, heel veel plezier samen en tot mails.

    Dikke kus Richt

  • 11 Januari 2010 - 21:18

    Nicole:

    Wat een geweldig verhaal om te lezen ;)! Fraser Island is helemaal te gek, dus veel plezier alvast! En in Thailand ;).

    xxx

  • 13 Januari 2010 - 09:35

    Gep:

    Veel plezier in Thailand!

    Dikke kus

  • 25 Januari 2010 - 12:15

    Julia:

    Hey, wat een leuk verhaal weer. Je bent nu inmiddels in thailand met de familie. Veel plezier! En ik kijk alweer uit naar de volgende belevenissen van Willemien!!!!
    Dikke XXX

  • 27 Januari 2010 - 17:47

    Myr:

    Hey lieverd!

    Ohhh je zit in Thailand! Heerlijk man! Geniet je een beetje? Fijn om familie weer te zien of niet?! Doe ze de groetjes.

    Dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willemien

Actief sinds 03 Okt. 2006
Verslag gelezen: 183
Totaal aantal bezoekers 104802

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2009 - 31 Juli 2010

Australia, New Zealand and Asia

19 November 2006 - 20 November 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: