I feel like i’ve been raped by Skippy - Reisverslag uit Byron, Australië van Willemien van der Valk - WaarBenJij.nu I feel like i’ve been raped by Skippy - Reisverslag uit Byron, Australië van Willemien van der Valk - WaarBenJij.nu

I feel like i’ve been raped by Skippy

Door: Willemien van der Valk

Blijf op de hoogte en volg Willemien

09 Januari 2010 | Australië, Byron

Laiverds,

Het onderstaande verhaal is al enige tijd geleden geschreven dus een dezer dagen zal ik een nieuwe update schrijven! Maar aangezien het nu echt tijd werd, eerst dit verhaal tm 15 december.

Weer een aantal weken voorbij met veel mooie, grappige momenten die ik jullie natuurlijk niet wil onthouden! In de week voor Sinterklaas mocht ik nog heerlijk een weekje chillen bij Eef en Karolien en de kids. En het was weer heerlijk! Niet voor afscheid genomen te hebben van Eva natuurlijk die begin dec helaas Australië heeft verlaten. In St Kilda hebben we dus nogde nodige biertjes gedronken aan het strand en ook deze keer was het weer hilarisch! Het was op een gegeven moment zo erg dat Eva zelfs met 2 aangestoken sigaretten haar biertje zat te nuttigen! :) Jullie kunnen begrijpen dat onze roommates niet echt blij met ons waren toen we uiteindelijk naar huis gingen na een carton of beer! Maar op dat moment vonden wij dat wij iedereen die ons de afgelopen maanden wakker had gehouden in the middle of the night, dat wij dat nu ook eens mochten doen! Dus alle lichten aan en giebelen de giebel als 2 pubers van 15!Aangezien we nog 6 biertjes over hadden besloot Eva dat die maar naast har op bed moesten liggen want stel je voor dat iemand ze zou jatten!Vervolgens is onze hele kamer denk ik de halve nacht wakker geweest want wanneer Eva zich omdraaide, deden de biertjes gezellig met haar mee!!:) Na dat we ook Pim, jongen uit min groep vd eerste week, nog hebben gezien ben ik vrijdagochtend vroeg vertrokken om naar mijn volgende trip te gaan: Ballarat.

Natuurlijk begon het te regenen toen de tent opgezet werd, maar het went, want het is niet te geloven, wanneer ik ga kamperen regent het ALTIJD! Dus koken in de regen en maar vroeg op bed. De volgende dag wat shopping gedaan en toen naar de ouders van Angus. Onderweg wou Angus nog even zijn school laten zien maar dit bleek erg moeilijk te vinden! Hahaha! En tegen de tijd dat we het eindelijk gevonden hadden hoosde het again van de regen en konden we niet uitstappen om even te kijken! Beetje jammer dus! Tegen de tijd dat we uiteindelijk aankwamen bij zijn ouders stonden die al klaar om ons mee te nemen naar de pub om een hapje te eten want Louis werd 59 en dat moest natuurlijk gevierd worden. Na een gezellige avond zijn we de volgende dag vertrokken naar Jessie, Angus zijn zus want die ging verhuizen. Daar dus even geholpen en vervolgens was het weer tijd voor afscheid want Angus zal hun nu weer een tijdje niet zien omdat we de week erna gingen vertrekken naar Brissy op onze road trip.

Zondagavond heeft Angus me afgezet bij Eef en Karolien waar ik weer een heerlijke week heb doorgebracht met heerlijk eten, aan het einde van de dag een lekker biertje met de mannen, en gewoon even lekker het gezinsleven. Natuurlijk mocht ook de barby niet ontbreken en de wekelijkse trip naar de pub om te trivianten. Donderdag ben ik samen met Karolien naar de Dandedongs geweest, dit zijn de mountains die om Melbourne heen liggen, waar het wederom erg brandgevaarlijk is maar prachtig is om doorheen te rijden. Het deed me een beetje denken aan Frankrijk. Hier zijn we naar een uitkijkpunt geweest waar we over heel Melb heen konden kijken. Weer heerlijk geluncht en mooie dingen gezien, top dag dus. Karolien en Eef wouden graag iets voor me kopen als aandenken en mijn verjaardag, wat ik overigens helemaal niet nodig vond, maar waar ik uiteindelijk wel heel blij mee ben. Ik heb een hele mooie armband gekregen en aangezien Carolien dat nog steeds niet voldoende vond verraste ze mij ’s avonds nog met een hele coole roze zippo! Heel bedachtzaam van haar want ik nogal wat problemen met aanstekers gehad die afgelopen week! :) Dit prachtige cadeau mocht ik ontvangen nadat we thuis waren gekomen van onze trip en waar nog een ander cadeau op mij/ons wachtte. Mem was namelijk zo lief geweest om een presentje te sturen voor iedereen!Super lief natuurlijk en ik ben dan ook erg content met de mobiele kerstboom van 15 cm! Toch nog een beetje kerst! Ook een verjaardagscadeau mocht niet ontbreken maar die heb ik nog in de verpakkingen kunnen laten zitten!! Ben super trots op mezelf! Diezelfde avond hebben we een biertje gedronken op Eric zijn 20ste verjaardag. Een gezellige laatste avond want helaas was het vrijdagochtend alweer afscheid-neem-tijd.

Vrijdagmiddag konden Angus en ik eindelijk beginnen aan onze road trip. Hij had zijn Pharsi course met een certificaat afgesloten en nu dus op richting Brisbane! Onze trip begon bij de eerste stop in Wilsons Promentary National Park. En daar begon ellende van regen en bewolking meteen alweer! Wij denken dat dit de straf is van alle slechte dingen we in ons leven hebben gedaan! Helaas was dit een straf van een meer week!! Hahaha!
Na een nacht in Wilsons (B+C+S)en daar natuurlijk wat rondgekeken te hebben besloten we verder te gaan en dan met name om ook wat beter weer op te zoeken. Helaas hielp dit niet echt, want het was steeds even blauw en dan weer clouds, clouds en nog eens clouds. Dus ons sarcasme was op een gegeven moment van hoog niveau: Oh yteah clouds, give me some more, and yeah yes rain good, good, very good!!

Die avond kwamen we aan bij Lake Entrance. Hier zoals elke dag weer op zoek naar een camping. De eerste camping was 30 dollar, nou zei Angus mij aankijkend, wat vind jij daarvan? Hahaha!! Tis natuurlijk altijd makkelijker om het antwoord bij iemand neer te leggen!! Vanaf toen zijn was het dus mijn taak om naar binnen te gaan en vervolgens bij achterlijke prijzen, te zeggen dat ik het even ging overleggen! :)
De km die we hebben gemaakt waren trouwens fantastisch! Het is hier echt niet erg om te rijden want het is zo mooi. Je komt overal mooie plekjes tegen, lege stranden waar we dan ook gretig gebruik van maakten om even te stoppen voor een pauze met een plosje, wandeling of lunch. Echt top.

In Mallacoota hadden we een camping aan een lake, met Pelicanen die ons vergezelden. Een mooi plekje met wederom slecht weer. We zaten dus ’s avonds wederom met langer broek en een jumper aan ons elke dag terugkerend biertje te drinken en wat te kletsen. Totdat ik een behoorlijk vreemd geluid hoorde waarop ik me omdraaide en een poedel zag die aan het ‘blaffen’ was! Dit klonk echter meer als een slang die boos was! :) Een goede waakhond dus, daar heb je wat aan!

In Jervis Bay besloten we weer naar een NP te gaan. Dus voor het eerst maar eens even wat cheap ass wijn ingeslagen want dat schijn je te moeten doen als echte backpacker! 8 liter voor 20 dollar, erg goed kan het niet zijn natuurlijk. Toen we s; avonds dan ook door ons bier heen waren besloten we de wijn te gaan proberen. Angus stond met z’n roze plastic kopje, leunend met 1 arm tegen de openstaande achterklep en nam en een slok, (op datzelfde moment had ik ook net een slok genomen) en het enige wat hij kon uitbrengen wat JEZUS! Man, mijn wijn vloog overal heen behalve door mijn keelgat! Hahahahahha! Fantastisch!
Het bleek weer een dag van de harde punishment want toen we later op bed lagen begon ons airbed een pssss-geluid te maken! Niet goed dus moet ook Angus gedacht hebben want die sprong op en begon als een gek de lek te zoeken! Ik lag natuurlijk al dubbel van het lachen! Toen hij uiteindelijk de lek gevonden had keek ie me aan: en zei ‘ wat hebben we om dit dicht te maken’? Hmm what do you think of nothing!?:) Gum, gum, i need gum! Hahahaha dus hij kaugom uit mijn tas en begon al seen mongool te kauwen! Hahahahahaha! Toen hij het er uiteindelijk op plakte werd het gat 5x zo groot en wisten we dat het op de grond slapen zou worden! De tranen van het lachen liepen over wangen!!!! Toen het ’s nachts ook nog keihard begon te regen was de cirkel helemaal rond.
Toen we de volgende ochtend wakker werden was het eerste wat Angus uit kon brengen: Jezus i feel like ive been raped by skippy and some other forest creatures! :) En dat kwam niet alleen door door dat platte matras, jezus wat een fuck wijn.

In Sydney verbleven we bij vrienden van Angus. Ook hier zijn we uiteindelijk 2 dagen gebleven want het was erg gezellig. Lekker gegeten en gedronken en een hoop gelachen en je begrijpt, toen wij in Sydney waren was de lucht strak blauw en geen spatje regen! Niet te geloven. Chantell was trouwens hoogzwanger en een leuke quote van een vriend van A was wanneer je vrouw/vriendin gaat bevallen was: It’s like watching your favourite pub burning down! Joansy en Chantell hebben ons ook nog een gulle gift gegeven en wel een airbed wat ze toch niet meer gebruiken! Top dus!

Voordat we onze weg zouden vervolgen moesten in Sydney ook nog zijn oom en tante bezoeken. Dit werd alleen een korte lunch aangezien we wel verder wouden. De lunch was wel gezellig maar naar uurtje had ik het wel gezien. Natuurlijk liet ik dit niet merken maar na 1,5 uur zaten we alweer in de auto. Zijn tante vroeg voor we weggingen of we nog wat wouden drinken of naar toilet moesten maar ik zei nee en ook Angus antwoordde negatief, ik moest echter pissen als een banaan en stikte van de dorst. En na nog geen 30 seconden zegt A: fuck lets find a toilet first and im thirsty as fuck!!! Hahahahahahhahahahha!
Uiteindelijk zijn we geëindigd in Byron waar we mijn verjaardag ingeluid hebben met of course terrible wheater!Ik was er helemaal klaar mee dus terwijl we eigenlijk nog een nacht zouden blijven zijn we maar doorgereden naar Brisbane waar we een heerlijk bed hebben een tv en een schone douche, toilet! Wat een luxe, heerlijk.

Ondanks het weer was onze road trip super en hebben we enorm veel mooie dingen gezien en enorm veel lol gehad.

Waarschijnlijk zullen we vanaf zondag we verder gaan maar dan een stukje omhoog alhoewel we nu niet te ver meer willen rijden maar gewoon lekker chillen.

Jullie horen van me!Bedankt voor de emails, smsjes ect!


Hele, hele, hele Dikke kussen



  • 09 Januari 2010 - 08:30

    Francien:

    Wat een verhaal, geweldig.
    Werkt op je lach spieren.

    xxxx

  • 09 Januari 2010 - 09:43

    Mirjam:

    He meisje,
    Daarnet ff lekker met je gekeuveld by phone,... opgehangen en meteen door naar comp. Nou laiverd ik zit nog met de tranen in mijn ogen van het lachen. Erg fijn, thanks voor the nice story, and....see you in 12 days. liefs van ons

  • 09 Januari 2010 - 11:19

    Paula:

    met engels woorden boek en dozen met tissues kom ik er door heen, geweldig, wat een stijl van schrijven over een heerlijke stijl van leven.
    ga zo door!!
    voor al blijven kamperen ,lijkt me!
    ook strakls veel plezier in Thailand en zo!!
    liefs van ons hier allemaal!!

  • 10 Januari 2010 - 13:28

    Gep:

    Hey laiverd,

    Wat een geweldig verhaal weer, comedyboeken schrijven iets voor jou misschien?! Of misschien moet je er een film van maken! Hoop je deze week ef aan de telefoon te krijgen als het lukt donderdag of vrijdag.

    Dikke kus

  • 10 Januari 2010 - 21:02

    Eva:

    Wahahahahahaha Wat een heerlijk verhaal! Af en toe toch een beetje heimwee hoor naar die humor van jou :) Waren mooie tijden! Ook handig om via jouw verhaal mijn verhaal weer een beetje comnpleet te krijgen wan t die biertjes in mn bed waren echt hilarisch maar toch ergens ver verborgen in mijn geheugen dus blij dat het nu weer bovengekomen is :) Die 2 sigaretjes kan ik me trouwens echt niet meer herinneren.. Geen idee hoe dat geheugenverlies tot stand is gekomen..? :)
    Ben heel benieuwd naar vervolg van je roadtrip! Vind wel dat je weer een geluksweekje verdient, vooral weertechnisch gesproken :)
    Heel veel plezier in Thailand volgende week! Kijk uit naar volgende amazing verhaal!

    Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willemien

Actief sinds 03 Okt. 2006
Verslag gelezen: 209
Totaal aantal bezoekers 104795

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2009 - 31 Juli 2010

Australia, New Zealand and Asia

19 November 2006 - 20 November 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: