Amazing!!! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Willemien van der Valk - WaarBenJij.nu Amazing!!! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Willemien van der Valk - WaarBenJij.nu

Amazing!!!

Door: Willemien van der Valk

Blijf op de hoogte en volg Willemien

24 November 2009 | Australië, Melbourne

Inmiddels is het alweer een tijdje geleden dat ik een verhaal heb geschreven en dat, terwijl ik mezelf toch echt voorgenomen had om het wekelijks bij te houden. Aangezien ik namelijk geen dagboek of zo bijhoud is de site het enige wat ik straks nog heb qua herinneringen en in mijn hoofd natuurlijk ; ). Alvast sorry dus dat de verhalen misschien wat lang zijn maar goed, niemand wordt gedwongen ze te lezen natuurlijk :)! Als ik terugkom zal ik alleen wat testjes maken en uitdelen ; ) :)!

Ik ben volgens mij gebleven bij mijn eerste weekje strand in St Kilda. Na een aantal weken klote weer gehad te hebben werd het dan eindelijk tijd voor mooi weer en het uit het stof halen mijn bikini(s)! Een week van elke dag strand, ipod en een boek! Niks mis mee! Wel is het wat onhandig als je alleen op strand ligt qua insmeren! Haha! Ik was de eerste dag dan ook lichtelijk verbrand in het midden van mijn rug! :) Gelukkig kwam er die avond een redelijk leuke meid mijn 10 dorm bedroom vergezellen waarmee ik de volgende dag naar het strand ben geweest! Onze kamer zat namelijk vol met meisjes die al 5 tot 8 weken in hetzelfde hostel zaten om te zuipen.....meer was het eigenlijk niet. De hele kamer lag bezaaid met rotzooi, in de badkamer stonden tientallen flessen met van alles en nog wat en ook de krul- en stijl-tangen mochten niet ontbreken. Het bleek de kamer te zijn waar de meeste mensen niet meer dan 1 nacht wouden slapen om vervolgens een nieuwe kamer te vragen! :) Ik heb het 3 nachten volgehouden en toen was het weer tijd voor weekend!

Vrijdag inkopen gedaan voor de kampeer-trip alleen de esky’s bleken wel erg duur! Die hebben we dus maar even overgeslagen en bewaard voor een later tijdstip.(Deze hebben we overigens zondags op een marktje op de kop getikt voor 12 dollar!)
Zaterdagochtend vroeg vertrokken naar Echuca. Echuca is een klein dorpje ongeveer 2,5 uur rijden vanaf Melbourne. Het voelt een beetje aan als vroeger aangezien de hoofdstraat een beetje zanderig is en er allemaal van die oude winkeltjes zijn die laten zien hoe er vroeger dingen gemaakt werden ect. Ook waren er paddle steamers. Echuca ligt namelijk aan de Murray river en vanuit hier werden vroeger de goederen binnen gehaald en vervolgens verspreid richting de dorpen en Melbourne. Natuurlijk moest er een tochtje gemaakt worden in 1 van de paddlesteamers, wat overigens een beetje tegenviel! Maar goed, ik heb het beleefd! :) We konden er wel om lachen en hebben onszelf maar weer verwent met een paar heerlijke Corona's.

Vervolgens moest er natuurlijk gekampeerd worden dus op naar de receptie met het zweet op de borstjes want het was hot as fuck (zo rond de 33 graden)! Aangezien een hostel hier zo’n beetje tussen de 22 en 30 dollar per nacht kost verwacht je dat kamperen zo rond de 20 is! Maar nee! Zonder blikken of blozen verkondigde het sletje van de receptie een bedrag van maar liefst 30 dollar!!! Nadat dat netjes betaald was liepen we naar buiten en begon ik keihard te lachen! Fuck, thats expensive! We hadden haar moeten vragen of ze voor dat geld ook onze tent op ging zetten en het luchtbed op ging blazen!Hahahaha!! Ik had de tranen over mijn wangen lopen, en zoals jullie van me kennen heft dit ook nog wel een tijdje geduurd! Angus stond er eerst een beetje verbaasd van en dacht wanneer stop0t ze nou met lachen, maar even later werd hij natuurlijk ook aangestoken! :)
Na een plonsje in het zwembad werd het dan echt tijd voor het opzetten van de tent in de hitte. Gelukkig was het een klein tentje en stond ie zo maar, het enige obstakel was de droge grond waar de haringen in moesten. Maar na wat gevloek lukte ook dat! Ik heb natuurlijk eff wat leuke kiekjes gemaakt van Angus die liep te klungelen als een gek!

Die avond zijn we samen met onze Ozzie buren maar flink aan het bier gegaan en zijn we om 23:00 maar eens het diner gaan maken aangezien ik toen toch echt omviel van de honger! Heerlijk genoten van de blauwe kaas die ik echt niet kon laten liggen in de winkel!! Ohhh wat had ik dat gemist!
De volgende dag van ellende maar naar de bioscoop gegaan want het was zo’n 40 graden! Echt niet te doen! Die avond was het weer tijd voor het afscheid, en ik moet zeggen dat dit ons steeds zwaarder begon te vallen. De weekend zijn dan toch echt wel kort!

Dinsdag had afgesproken met Eva. Eva heb ik leren tijdens het surfkamp vanuit Sydney. We hadden toen beide al vrij snel door dat we wel een beetje hetzelfde waren aangezien we toen bier in moesten slaan voor 2 avonden en de rest 6 flesjes bier wel genoeg vond terwijl elkaar aankeken van fuck dat is voor 1 avond niet eens genoeg!!! Een klik is snel gemaakt ; )
Echter om bij elkaar te komen in St Kilda bleek moeilijk! Willemien dacht namelijk nu wel redelijk de weg te kennen en haar slechte richtingsgevoel wat meer onder controle te hebben maar helaas! Toen ik dacht in de juiste tram te zitten kwam het me allemaal al niet zo bekend voor...! Maar ja, misschien neemt deze een andere route dacht ik nog! Vooral niet even vragen, nee, gewoon blijven zitten! Tot het EINDPUNT! Hahaha!Toen de bestuurder van de tram ook uitstapte kwam ik pas overeind om te vragen of de tram niet verder ging! Nee, dit was het eindpunt! And i was like: well and where are we exactly at this moment? Hij: East Brunswick! Hmm ooohhh jeah....!! NOT! Ik had geen idee waar ik nou weer was beland maar uiteindelijk bleek dat ik wel de juiste tram had gepakt maar in de verkeerde richting! Anderhalf uur later was ik dus eindelijk op de plek van bestemming!
Eerst dus maar eff flink bij geklets onder het genot van meerdere biertjes en toen maar eens een plan gemaakt met wat we zouden gaan doen de komende week. Het werd Queenscliff een klein dorpje wat vaak vergeten wordt omdat de toeristen allemaal naar de Great Ocean Road gaan maar voor dit plaatsje een stukje van de weg af moeten. ZONDE!! Want wat hebben wij het fantastisch gehad!(Marij als je hier niet bent geweest, zou ik hier echt langsgaan!!)
Dinsdagochtend vertrokken we vroeg met de tram naar Southern Cross station om te daar te kijken hoe we ongeveer naar Queens Cliff moesten gaan! Helaas hadden we net de trein gemist naar Geelong dus een uurtje wachten! Gelukkig is dat hier niet echt een probleem want tsja we hebben alle tijd! Dus maar eff koffie gedronken en Eva heeft haar Lonely Planet maar eens uit het plastic gehaald want ja, dat was toch wel handig! Hahahaha!
Aangekomen in Geelong moesten we natuurlijk weer wachtten op de bus dus onze kindjes (backpacks) maar even opgeslagen in een kluis wat ook niet helemaal van harte ging! Het geluk was dus niet aan onze kant! Geelong bleek leuker dan in eerste instantie gedacht en ook de kerstsfeer zat er al goed in! Kerstzeesterren, opgetuigde kerstbomen....hmm is het al bijna kerst?? Het kerstgevoel is bij ons heel ver te zoeken, als we het al vinden!
Nadat we weer verdwaald waren en de bus op het nippertje gehaald hadden kwamen we na een busrit van een uurtje aan in Queenscliff. Toen we de bus uitstapten moesten we zoals gewoonlijk op zoek naar ons hostel. Dus we stonden al op het punt de LP weer uit de tas te halen tot ik opkeek en ons hostel gewoon across the street was! Hoe top is dat?! En toen begon onze geluksdag! Een super mooi B&B wat ook voor een deel een hostel was. Toen we vroegen of ze nog dorms hadden voor 2 nachten was dit niet het geval MAAR ze konden ons wel een tweepersoonskamer aanbieden voor dezelfde prijs!!!!WAUW, privacy na maar liefst 8 weken (excl de week bij Eef voor mij dan)!! Heerlijk! Dus spullen gedumpt en op het terras gaan zitten en om onszelf maar eens te verwennen een Heineken besteld, want die waren best goedkoop daar vonden wij! Vervolgens zijn we daar niet meer weggekomen maar hebben we wel nieuwe vrienden gemaakt. Een Ozzie kwam ons namelijk vergezellen. Na nog meer bier zijn we tegen 8 uur maar eens gaan eten. De Ozzie vond het wel een goed idee om naar de bowling te gaan om daar te eten. Bowling? Oh das lachen, kunnen we dat na het eten ook nog eff doen. Daar aangekomen bleek het niet ons bowlen te zijn maar iets anders...! Dus het werd poolen! Eva bleek een natuurtalent waarop ozzie maar besloot met links te gaan spelen wat natuurlijk een hilarisch gezicht was! In de bowling nog meer nieuwe vrienden gemaakt: Neel. Neel was een man van ongeveer 65 denk ik. Die het zo lovely vond dat wij in Queenscliff waren en alles wou weten: wat we hier deden, wat in NL wat ons plan was wat we al hadden gedaan ect ect. Er komen daar namelijk weinig backpackers, of maar voor een paar uurtjes want er is verder weinig te doen behalve het zwemmen met dolfijnen. Ook nog even kennis gemaakt met de plaatselijke politie en toen was het toch echt bedtijd. Niet voordat we nog even de flowerroom hadden bekeken want hier kon je heerlijk genieten van een goed boek en een goed glas wijn! Hahaha! Dit is niet uit te leggen maar wij hebben er enorm veel lol om gehad.
De volgende dag hebben we dolfijnen tour geboekt en vervolgens de Ferry naar Sorrento gepakt. Sorrento is een plaatsje waar de elite mensen van Melb een tweede huis hebben. Hier zijn we meteen doorgelopen naar het strand totdat het bewolkt werd en toen zijn we een stuk gaan lopen! En maar goed dat we dat gedaan hebben want het bleek dat een stukje verder van ons eerste strand een strand was met allemaal rotsformaties (Backbeach). Echt super mooi. Hier hebben we dus maar een flinke fotosessie gehouden. Ook wel leuk voor Eva haar familie en vrienden want ze stond zelf niet zo vaak op de foto hahaha!
Terug in ons hostel maar weer een aantal biertjes gepakt (overgegaan op de Corona’s) om daar nog meer nieuwe vrienden te maken. Eva was net eff aan het bellen en toen liep er een kerel langs, die wederom gewoon in het voorbij lopen eff vraagt how are you going? Vervolgens een gesprekje en hij had ook wel zin in een biertje. Of het goed was dat ie er even bij kwam zitten! Nou ja natuurlijk. Bleek ook nog eens dat hij de man was die de dolfijnen tour de volgende dag zou gaan leiden! Dikke prima dus! Toen de eigenaresse buiten kwam waarschuwde ze Willoo maar even voor ons, want wij konden bier drinken als de beste! :) En dat heeft ie geweten!
Willoo bleek een eigen bedrijfje te hebben in Thailand op Koh Penang waar hij 6 mnd per jaar zit. Afgelopen jaar is hij echter beroofd door de Thaise politie en maar liefst 8000 dollar kwijtgeraakt! Niet echt een prettige ervaring. Terwijl we daar zaten te genieten van ons biertje zag ik Willoo een beetje gek kijken naar iets achter mij. Dus ik vraag: whats up? And he go’s: well just look behind you. Dus ik draai me voorzichtig om, zit daar een jongen helemaal in zijn eigen zeepbel te genieten van een flesje fris waarvan hij overigens de hele hals in zijn mond heeft!!!! En niet even nee, .....hahaha je had het moeten zien! We lachen slap! Even later bleek echter dat deze jongen niet helemaal 100% was. Toen ik vroeg aan Willoo hoe je dat eigenlijk in het Engels noemt begon hij over politiek correct ect maar toen zei hij zo’n beetje achter zijn vuistje: but honestly, we just call them: fucked!!!! (oh en nu hoor ik net een nieuwe en die is echt erg: same faces) Hahahahahahahaha!!!Het was zo’n mooi gezicht! Die hebben we er dus maar in gehouden afgelopen week! Toen Willoo uiteindelijk toch echt maar besloot dat hij toch echt moest gaan hebben wij ook maar al onze energie bij elkaar geraapt om wat te gaan wassen en te gaan eten. Toen we echter op weg waren naar de caravanterrein kwam Willoo er ook aan. We moesten maar achterop de jeep stappen want we moesten de zonsondergang zien. Dus wij achterop, een hele ervaring, en naar de zonsondergang! Super mooi!

De volgende dag stond het zwemmen met dolfijnen op het programma. Half 9 aanwezig en we waren maar met een klein groepje van 6 meiden, weer allemaal Duiters overigens. En ook hier zijn dat niet de leukste mensen! Het liefst zijn ze in groepen van 4 of meer bij elkaar om lekker Duits te praten en niemand mag erbij. Maar dat terzijde. De eerst stop was bij een nationaal beschermd gedeelte, hier mag dus niet gevist worden. Hier zaten ook een aantal zeehonden op de rotsen. Super gaaf. Wij in het water, en koud dat het was, FUCK! Maar goed lekker gesnorkeld, en voor het eerst kennis gemaakt met het zwemmen met zeehonden. Ik dacht dat die beesten vet agressief waren maar nee dus. Ze zwemmen gewoon wat om je heen en als je wil spelen, spelen ze mee. Echt super leuk. Bij de volgende stop zaten er zo’n 30 zeehonden, groot en klein. Er werd ons verteld niet meer dan 2 meter dichterbij het hokje te komen en hop het water in. Nou top natuurlijk om zo dichtbij die beesten te zijn, een heel mooie ervaring.
Daarna doorgegaan om dolfijnen te zoeken. Helaas hebben we ze niet gevonden. Wel een paar andere hele mooie plekken en weer mooie plaatjes kunnen schieten. Een super dag dus op het water. Toen we terugkwamen in de haven schreeuwde Willoo:Guys look over here. Wij erheen, zwom daar een pijlstaartrog van ongeveer een meter bij een meter (zoiets)!! Echt niet normaal, ik wist niet dat die beesten zo groot konden worden. Willo is er maar bij in gesprongen om wat onderwater foto’s te maken!! Idioot!
Willoo had ons al ingefluisterd dat hij aan Robbie (eigenaar van de boot) wou vragen of wij ’s middags nog een keer mee mochten! En ja hoor! We mochten nog een keer gratis mee! Hoe vet! Dus eff snel lunch gehaald en weer op de boot. Deze keer met een iets grotere groep, 12, maar dat maakte niet uit! Weer met de zeehonden gezwommen en verder voornamelijk op de uitkijk gestaan naar zeehonden!! En ja, aan het einde van de middag waren ze daar dan eindelijk!!!! Hoe vet was dat! Helaas konden we niet met ze zwemmen want ze waren aan het jagen en dit was het diepste gebied want hier eindigde de baai en begon de oceaan waardoor er teveel stroming was. Wel zwommen ze heel even vooraan bij de punt van de boot. Dit heb ik vast kunnen leggen op film!! Echt een mooie afsluiting van de dag!
’s Avonds zijn we een borrel gaan doen met the crew, Robbie, Willoo and Glenn. Enorm veel lol gehad en daarna zijn we met de laatste 2 gaan eten. Hier hebben we nog twee locals ontmoet. Een getrouwd stel die het ook zo lovely vonden dat wij in Queenscliff waren en dat ons engels zo goed was :) Hahaha, nou enorm! De mensen hier zijn zo geïnteresseerd en wat ook erg grappig is, is dat ze geen idee hebben hoe het bij ons is. Vragen als hebben jullie bergen, of sneeuwt het altijd bij jullie ect. Wel grappig! Als klap op de vuurpijl vroeg (lees fluisterde) deze ongeveer 50 jarige vrouw ons, of we ook mee wouden naar hun huis om weed te roken. Nou dat is heel lief aangeboden maar eerlijk gezegd ben ik niet zo van de weed maar misschien wil Eva wel. Maar ook zij is er niet zo gek op dus die vrouw voelde zich helemaal bezwaard dat ze het vroeg! Nou, toen heb ik haar maar even gerustgesteld dat het voor ons niet raar is dat ze het vraagt, dat weed bij ons ongeveer hetzelfde is als een sigaret roken dus toen was ze weer wat gerustgesteld! You just asked the wrong (Dutch) people! Maar goed, weer een top dag dus. Om maar met de woorden hier te spreken: it was amaaaaazing!


Van't weekend stonden de Grampions op het programma. Het weer was echter KUT! Onze tent is nog net niet weggedreven! 12 uur lang heeft het geregend. Maar zaterdag overdag was het redelijk en gelukkig hebben we toen de hoogtepunten van Halls Gap wel kunnen zien. Mooie uitzicht-punten en mooie wandelroutes. Op de camping sprongen tientallen kangooroes rond wat nu wel redelijk normaal wordt maar het blijft schattig.
Zaterdagavond zaten we onder een afdakje aan een biertje naar de regen te kijken maar de sigaretten waren bijna op! Angus zegt dus, ik ga wel eff halen! Hij mocht echter officieel niet meer rijden! Maar goed, er zijn in The Grampions toch geen politie's? Na 30 min wachten en nog geen Angus begon ik toch wel wat ongerust te worden....En we hadden geen bereik daar,Angus had de auto mee waar mijn portemonnee in lag dus ik kon helemaal niks. Natuurlijk gaan de gekste gedachten dan door je hoofd want die pub was echt maar 10 min rijden of zo...
Na 1 uur een 15 min kwam die dan eindelijk kletsnat aanlopen!! Hij was politie tegengekomen en dus snel afgeslagen bij een camping! Auto geparkeerd en meteen tegen mensen aan gaan staan ouwehoeren. Uiteindelijk zou die weer verder rijden maar hij durfde het niet aan. Dus auto verzet en toen is ie verder gaan lopen om toch sigaretten te halen!! Idioot! In totaal had ie dus 5km gelopen, in de regen! Nou we hebben maar afgesproken dat we zulk soort dingen niet meer gingen doen voor sigaretten! :) Omdat al ons eten in de auto lag werd het die avond bier, en steak die we met de handjes op moesten eten! Wel enorm veel ol gehad! :)
Die nacht bleef het regenen en toen we de volgende ochtend wakker werden verbaasde het ons dat we nog niet weg waren gedreven! Echter de auto stond natuurlijk nog 2 km verderop! Ik mocht natuurlijk niet mee, want dan zouden we beide kletsnat worden, vond ie nergens op slaan, dus hij ging weer op weg om de auto te halen, de skat.
HEt was dus een nat weekend, maar wel weer erg geslaagd!

Weer een super lang verhaal maar voor de mensen die even tijd hebben om in mijn wereld te kijken een momentje van rust :)!

Dikke kus, enne zet eens een bericht als je mijn verhaal leest en foto's bekijkt!:)

  • 24 November 2009 - 07:15

    Paula:

    lieve Pien,
    wat weer een lovely story.
    leuk om te lezen en te zien hoe je daar je aanpast aan de situaties en de taal, graag een volgend verhaal met ondertitling, Yer!
    dont forget to speak frisian sometimes!!

    heel graag tot een volegnd verhaal en blijf genieten van je leven!
    liefs van ons allemaal.

  • 24 November 2009 - 09:23

    Inge:

    Hey zusje, wat een mooie verhalen! en wat veel herkenning op de foto's! Zelfs een aantal dezelfde.... Dat met die zeehonden is echt cool he! Geniet ervan
    Kus van Bob & Teun

  • 24 November 2009 - 09:43

    Siep:

    Ha Willemien,

    Wat weer een mooi verhaal! Idd wel wat lang, maar had de tijd, want zit ziek thuis. Je vermaakt je je daar wel zo te zien met het mooie weer en de biertjes! Foto's zijn ook erg gaaf! Ben al weer benieuwd naar je volgende verhaal. Have Fun!

    x Siep

  • 24 November 2009 - 19:07

    Mirjam:

    Hij is weer fijnnnn!!! Heerlijk om je verhaal weer te lezen. Maar om nou te zeggen dat je wel eens wat meemaakt, neu.... valt erg mee. Nou is het ophangen van de slingers niet je slechtste eigenschap gelukkig, komt dat ff lekker van pas??
    Liefs van ons

  • 24 November 2009 - 21:47

    Titia:

    Hey,

    Wat geweldig!!!!!!!!!
    Geniet ervan.
    Sorry dat ik laatst zomaar offline was maar soms doet mijn internet wat raar.

    Liefs

  • 25 November 2009 - 00:05

    Danjel:

    he pien, zat ff je verhaal te lezen en foto's te bekijken.. je was het mischien ff vergeten maar die ubl ipod speaker is van sven en is niet goedkoop!! verder vermaak je je prima en ziet het er erg goed uit wat je allemaal doet.
    x

  • 25 November 2009 - 09:36

    Opa:

    Ontzettend leuk om te zien waar bent en wat je doet. Fijn dat je al zoveel hebt gezien in korte tijd. Maar ik mis je wel.
    Liefs opa

  • 25 November 2009 - 10:24

    Janneke:

    He meid,

    Wat weer een verhaal heb je geschreven. Heerlijk om te lezen. Fijn dat het zo goed met je gaat.

    Ik beloof echt te bellen binnenkort. Ik schaam mij ook wel een beetje dat je nog niks van mij hebt gehoord. Druk, druk en nog eens druk.
    Maar ik bel je echt snel.

    Veel plezier.

    Dikke kus

  • 25 November 2009 - 17:51

    Berber:

    Hey Willem!!
    Het ritme van biertje, peukje, la la la, hou je zo te zien daar ook goed vol, haha! Heerlijk om je verhalen te lezen, iedereen is aan de reacties te lezen ook erg jaloers op je, net als ik!
    Ik ben juist blij met je lange verhalen, zo krijgen we een goed beeld van hoe je het daar hebt en hoe je aan het genieten bent, keep on going meis!

    Lots of love
    Berber

    By the way, Danjel, die speakers heeft ze van ons en Magda & Marchel gehad, zit dus niks van Sven bij en waar bemoei jij je eigenlijk mee?!

  • 25 November 2009 - 19:53

    Marijke:

    Hi leave!

    Mooi lang verhaal, maar genieten! Zo zijn we precies op de hoogte van jouw leven daar, echt geweldig! Als ik het lees, is het net of ben ik erbij ;) je schrijft super..

    Geniet lekker van al het moois dat op je pad komt!

    Love you xxx

  • 25 November 2009 - 20:01

    Danjel:

    Sorry berber dan zat ik er naast!!! Mocht je WEER wat te melden hebben wat voor mij bestemd is zou ik dat niet via deze site doen…!

  • 26 November 2009 - 11:11

    Richt:

    Hai skat,

    Wat een mooi verhaal weer!! Super leuk om te lezen en helemaal niet te lang. Ik heb een goed beeld hoe het daar gaat ;-)Ben echt jaloers...

    Geniet ervan en ik kijk uit naar het volgende verhaal.

    Liefs en dikke kus Richt

  • 26 November 2009 - 19:27

    Magda:

    Fantastisch verhaal! Wat gaaf dat je zulke leuke dingen doet.
    Ik hoop dat je snel een telefooncel tegenkomt......

    liefs!

  • 27 November 2009 - 01:22

    Marije:

    Mooie foto's weer, zo'n blije Willemien. Mooi hoor om te zien. Tot snel. Dikke tut Marije

  • 29 November 2009 - 14:10

    Myr:

    Weer genoten van je verhaal laiverd! You're glowing! :-)

    Mis je, hou van je! Dikke kus

  • 29 November 2009 - 17:24

    Gep:

    Hey laiverd,

    Nou ik heb mijn momentje van rust ef gepakt hoor! Lekker verhaal zeg en wat vliegt de tijd. Je bent al goed ingeburgerd in de Australische cultuur! Ik zat ef te denken of het misschien een goed idee is dat ik de tomtom meeneem wanneer ik die kant op kom, wordt nog wat met ons, haha. De LP heb ik vrijdag besteld, dus ik kan aan de slag met voorbereiden :) Het wordt Darwin of Cairns. Verder gaat alles hier zn gangetje, gister weer ef gezellie met de Groenhofs gezeten en oa over jou gepraat ;) Stage gaat matig, maar goed we blijven positief! Nou meis, je schrijftalent ontwikkelt zich goed, ik zie straks een nieuw carriere ;) Heel veel plezier de komende week en lekker blijven genieten want hier mis je niks.

    Dikke kus en veel liefs

  • 30 November 2009 - 12:44

    Julia:

    Hey trut, wat zie jij er happy uit op die foto's!
    Super mooie verhalen schrijf je. Ik kom zelfs in de hogere zweren van je reis!! ;) Denk dat je het wel een jaartje uit houd zonder Nederland!
    Blijven genieten maar dat lijkt me geen probleem. Ik kijk uit naar je next story!!
    Dikke tút!!!

  • 02 December 2009 - 09:11

    Inge:

    Wat leuk een filmpje of je Hyves met die dolfijnen! Echt geweldig om dat te zien...
    Super leuk je even gesproken te hebben. En veel succes met de Triviant x

  • 06 December 2009 - 19:12

    Robbie:

    Hé skat,

    Nou hier ook maar eens een reactie van mij. Sorry maar mijn toetsenbord was lek. Fuck mate, what a stories and adventures!! And what a shitload of beers you girls are drinking. Ik ben impressed.Haha. Kan alleen maar zeggen dat je het daar helemaal precies goed doet volgens mij. Ik hoor je in je verhalen ook echt genieten en lachen.
    Meid ,blijf vooral zo doorgaan en ik heb alweer zin om samen met een biertje al je verhalen live te horen.

    groetjes en een hele dikke kus op je voorhoofd.
    robbie.

  • 07 December 2009 - 18:37

    Welmoed:

    ..maar weer een aantal biertjes gepakt.. haha een bier geen te kort daar! Alweer super veel gedaan en gezien hoor ik wel. Machtig man! Genietgenietgeniet! Benieuwd naarje volgende verhaal. Dikke tut!

  • 15 December 2009 - 06:01

    Berber:

    Aangezien je vertikt om je telefoon op te nemen ;-) stalk ik je op je verjaardag maar per email, sms, hotmail, hyves, facebook en alle andere kanalen om je dus een fijne verjaardag toe te wensen:

    HAPPY BIRTHDAY!!!

    dikke kussss

  • 15 December 2009 - 20:24

    Jildou:

    Hey leave!!
    Van harte met je verjaardag!! Maak er een super leuke en gezellige dag van! Dikke kus!

  • 15 December 2009 - 23:23

    Paula:

    lieve Pien , jou emails worden door mijn scan geweigerd, ik werk voor een priiiiiima organisatie.
    dus langs deze weg de felicitaties en de wensen voor een prachtig nieuw levensjaar.
    leuk zo'n leven dat je zelf kan inrichten, natuurlijk moet je keuzes maken, maar ook daar ben je zelf bij.

    als wij dan ook nog een beetje van jouw leven mogen genieten ,

    tot gauw ziens,
    P en P en M en Men T

  • 23 December 2009 - 12:48

    Kees V.d. B:

    Hey Willempie!

    Zo, wat een verhaal en wat een lol! Ik ben jaloers, al vind ik wel dat je een beetje teveel drinkt. Waar is dat nou voor nodig?

    Kus,

    Kees

    P.S. Heb je dat boekje nog waar J.H. en E. op elke bladzijde mijn naam hebben gezet?

  • 30 December 2009 - 13:15

    Anke:

    Hey Willemien,

    Hoorde van Wil dat je in Australie zit! Heb net even een paar reisverslagen gelezen, wat een herkenning. Ik ben 8 jaar terug op 5 oktober voor 7 maanden in Australie en Thailand vertrokken. Was echt een super tijd, en zo te lezen heb jij die ook!!!Heel veel plezier, enne, de westkust is ook erg super!!!!
    Greetz Anke

  • 03 Januari 2010 - 21:15

    Mathilde:

    Hé Wil,
    HAPPY NEW YEAR!!!

    Alles goed daar down under? Heb je een leuke jaarwisseling gehad? Volgens mij geniet jij te barsten en dat is helemaal dé manier!!

    Nog heel veel plezier, geniet van alles en vooral van die fantastische VRIJHEID!!

    Liefs en een dikke zoen uit alweer een besneeuwd Grou.

    x Wibo, Mathilde en een klein knuffeltje van Sil.


  • 07 Januari 2010 - 14:48

    Myr:

    Hey honey,

    Wordt t niet tijd voor een nieuw verhaal?? ;-)

    Kus

  • 08 Januari 2010 - 07:48

    Harold:

    Hey, alles goed?
    Waar blijft de update? Of ben je inmiddels helemaal klaar met NL ;)
    X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willemien

Actief sinds 03 Okt. 2006
Verslag gelezen: 231
Totaal aantal bezoekers 104627

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2009 - 31 Juli 2010

Australia, New Zealand and Asia

19 November 2006 - 20 November 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: