Een naar leven hier!:) - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Willemien van der Valk - WaarBenJij.nu Een naar leven hier!:) - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Willemien van der Valk - WaarBenJij.nu

Een naar leven hier!:)

Door: Willemien van der Valk

Blijf op de hoogte en volg Willemien

05 December 2006 | Maleisië, Kuala Lumpur

He lieve mensjes,

Kom net uit de Thaise massage dus hoop op wat meer inspiratie als vanochtend!!Het was by the way heerlijk!!!Uurtje eff helemaal nergens aan denken, niks mis mee dacht ik zo.

De afgelopen 2 weken zijn zoals ik al zei omgevlogen, het was erg druk op het werk omdat we de opening hadden van de Gateway (ons kantoor) en ik moest voor Nuffic op de ambassade werken. Alles is helemaal goed gegaan, op wat kleine schoonheidsfoutjes na maar iedereen was dik tevreden. Van’t weekend moesten we met 3 andere stagiaires op de educatiebeurs staan. Was erg saai maar iedereen heeft er een leuk extra zakcentje mee verdient, behalve ik natuurlijk weer want ik wordt betaald via de ambassade!!Beetje jammer!! Maar ik ben wel een ervaring rijker……., dat hoort er dan achter hè!Hehe!!

Vorige week zijn we een keer flink doorgezakt met onze toekomstige huisbaas!!We waren namelijk even gaan eten met een aantal nederlanders en toen belde Max of hij even langs kon komen om de contracten te tekenen. Nou dat kon wel, hij gooide er meteen 2 kannen bier tegenaan waarop de rest volgden!!Hahaa!!Een erg onverwachte avond drinken maar erg gezellie. Iedereen is dronken zijn bedje ingegaan om de volgende dag goed brak op het werk te komen!(Contract niet getekend trouwens!!)Dat was ook lachen trouwens, we gingen even lunchen die middag en Coen, Martijn en Ewoud zaten op een rijtje: 3 super bleke, verrotte kopjes en die vrouw die mee was om te lunchen praatte maar door….hahaha, toen heb ik wel even in mijn vuistje zitten lachen, mooi gezicht.

We zijn vrijdag na afloop van de opening met onze collega’s (martijn en Ewoud), Yvette (Nederlands meisje die ook stage loopt in KL) en Steff (jongen die Coen ontmoet heeft op de MAHA beurs) naar een bar gegaan. Zoals gewoonlijk flesje whisky besteld met wat ijs en cola en ja dan gaan he…..!!Je kent dat wel!!En van het ene flesje komt het andere…..het was dus weer een gezellige avond. De volgende dag ging het helaas iets minder met iedereen!!We moesten namelijk op de beurs staan wat iedereen erg slecht trok!!Bleke kopjes in alle stands!
Maar, bikkels als we zijn, zijn we zaterdag maar eens vroeg op bed gegaan. Zondag fit op de beurs, althans de meeste, want er was 1 met een meerdaagse kater….jah dat heb je wel eens hé? Zondag werden we uitgenodigd door de Nuffic om mee te gaan naar het evaluatie diner van de beurs. En ja we blijven studenten dus dat gratis etentje lieten wij niet aan ons voorbij gaan. Meneer S. (mijn grote vriend van de NL ambassade, dikke rukker) was er echter ook!!!!Beetje jammer. En natuurlijk kwam ik vlak naast hem aan tafel terecht L Ja dat heb ik inderdaad weer. Ik zal er nog even wat achtergrond info ingooien over meneer S: Hij is zo ongeveer de grootste kakvent die ik ooit ben tegengekomen, een diplomaat (tis hem met de paplepel ingegoten,zijn vader was het ook hoorde ik laatst) het woord humor kent hij niet, zo formeel als het maar kan………..echt de meest nare man die ik ooit heb ontmoet! Hij past mooi bij mevr….. (mam/pap jullie moeten weten wie ik nu bedoel hahahaha)!Maar goed hij is dus de assistent van de ambassadeur. En ik moest het 2 weken met hem uithouden, een moeilijke taak, maar ik heb het volbracht.
Terug naar het diner, ik begreep tijdens het voorborrelen al van meerdere mensen dat ze ook niet zo enorm gecharmeerd waren van mr. S. Maar tijdens het eten werd me dat helemaal duidelijk. Een leraar van de hogeschool uit Deventer hield mij namelijk ‘hardhandig’ (haha) tegen toen ik eindelijk de kans wou grijpen om bij mijn leeftijdsgenoten te gaan zitten!Hij pakte mijn arm beet en siste: “jij blijft hier zitten, je laat me niet alleen met die man”. Hahaha!!Geweldig!Ik ben dus maar blijven zitten, best aardig toch? Na dat etentje zijn we overgebleven met de leuke mensen in de bar van het hotel en uiteindelijk zijn we onder het mom van, we moeten die docenten KL-nachtleven laten zien, naar de beachbar geweest!!De beachbar is een beetje de hoeren/travestieten tent hier in KL, je hebt er meerdere trouwens!!En die ene docent werd steeds belaagt door 2 hoertjes!!Echt lachen!!Uiteindelijk zijn hun na 2 drankjes vertrokken en hebben wij nog even doorgezet want ja de fles moest op. (Je koopt hier trouwens altijd een fles drank want das goedkoper).Daarna moe maar voldaan naar huis gegaan.

Maandag weer vol goede moed aan het werk gegaan, weinig bijzonders eigenlijk. Weer lekker gegeten in Bangsar met een paar mensen en toen lekker vroeg op bed gegaan. Ons appartement is nog even uitgesteld. Echt Malays dus….alles duurt hier langer dan dat ze zeggen/beloven en das behoorlijk irritant. Kijk er namelijk erg naar uit om mijn eigen plekje te hebben want dit is wel heel klein met z’n tweeën voor 3 weken hoor!! Maar goed, we moeten nog even doorzetten, einde van de week wordt het nu waarschijnlijk!Nou laten we het hopen. We hebben ook al een huisgenoot gevonden, Michael heet hij. Hij komt ons vanaf 16 december vergezellen. Hij gaat hier ook stagelopen dus we zijn benieuwd!Scheelt een hoop zoekwerk.

Ik zal proberen wat vaker wat stukjes te schrijven want ik ben nu de helft alweer vergeten van wat we vorige week gedaan hebben!!

Popkes, hele dikke kus fijne sinterklaas en tot mails.

Dikke kus

  • 05 December 2006 - 15:52

    Titia:

    Nou jullie hebben het daar fijn naar jullie zin lees ik en jullie vervelen jullie niet.
    heel fijn om dat allemaal te horen.
    dikke kus en veel liefs

  • 05 December 2006 - 19:57

    Paula:

    vergeet je niet om adem te halen??
    we willen je graag terug zien straks.

  • 07 December 2006 - 03:22

    Irene & Yvette:

    Hee Willemien,
    Jammer dat we niet langer met de vrouwen in KL kunnen blijven, maar vanavond nog gezellig eten!

    Liefs Irene & Yvette

  • 08 December 2006 - 08:06

    Ron Jeremy:

    Sjezus wat een lul verhaal zeg!!! Maar dat je een ouwehoer bent wist ik al! Kan je beter op www.ewoud.barink.com kijken!!!
    X

  • 08 December 2006 - 11:36

    Marijke:

    lieve

  • 08 December 2006 - 11:36

    Marijke:

    willemien

  • 08 December 2006 - 11:39

    Marijke:

    ik

  • 08 December 2006 - 11:39

    Marijke:

    mis

  • 08 December 2006 - 11:39

    Marijke:

    je

  • 08 December 2006 - 11:39

    Marijke:

    ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willemien

Actief sinds 03 Okt. 2006
Verslag gelezen: 164
Totaal aantal bezoekers 104806

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2009 - 31 Juli 2010

Australia, New Zealand and Asia

19 November 2006 - 20 November 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: