Thailand: Bangkok, Koh Tao, Koh Samui - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Willemien van der Valk - WaarBenJij.nu Thailand: Bangkok, Koh Tao, Koh Samui - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Willemien van der Valk - WaarBenJij.nu

Thailand: Bangkok, Koh Tao, Koh Samui

Door: Willemien van der Valk

Blijf op de hoogte en volg Willemien

23 April 2007 | Maleisië, Kuala Lumpur

Liefde op het eerste gezicht
Na een week vol heerlijkheden is het nu toch echt weer tijd voor een update. Midden in de nacht zit ik nu achter de computer maar ik kan mijn trouwe lezers natuurlijk niet teleurstellen!!

Natuurlijk moest ik eerst afscheid nemen van de Gateway Crew vrijdag want stage zit erop na 5 maanden keihard werken! Ik heb dit afscheid alleen wel een klein beetje naar voren geschoven!!Ik had mezelf voorgenomen om vrijdag iedereen gewoon dag te zeggen omdat ik niet wist hoe de planning zou lopen als ik terugkom van Sabah 4 mei. Maar nee hoor, op het moment van afscheid nemen zei Willemien: Ach nee, ik kom nog wel even langs voor ik vertrek naar NL!!Hahaha!!Afscheid nemen is niet mijn sterkste kant geloof ik. Daar kunnen we wel een sterke kant van maken door te zeggen: is trouw aan haar ‘dierbaren’!:) ……whatever…!!

Zaterdag kon mijn reis dan eindelijk beginnen. Naar deze 3 weken heb ik enorm uitgekeken en nu was het dan echt zover. Het gevoel van echt klaar zijn met stage drong alleen nog niet echt door. Nadat we alles ingepakt hadden hebben Claire en ik er als echte backpackers, na een heerlijk luxe ontbijt bij een westerse tent ;), de bus gepakt richting vliegveld. Uurtje vertraging deze keer maar ook dat went!! De douanebeambten waren in opperbeste stemming en knoopten zelfs nog een gezellig praatje aan!Is ook wel eens anders geweest!
Aangekomen in Bangkok een ticket gehaald voor de taxi naar Bangkokcity. Want ja, zo doen we dat in KL ook, dan weet je in elk geval zeker dat je niet genaaid wordt. Verder ook niet even om ons heen gekeken, nee!Nou we hadden de duurste taxi hoor,een erg mooie, nieuwe, glimmende auto met leren bekleding, chauffeur in een maatpak, wij de prada zonnenbril op en gaan met die banaan! Ja echte backpackers!

In het hotel meteen de spullen gedropt en daarna de tuktuk gepakt naar het station om een ticket te regelen voor onze reis naar Koh Toa. Het was alleen Thais nieuwjaar en dan kun je beter niet in een tuktuk gaan zitten. De traditie is dan namelijk: iedereen natgooien die je nat kunt gooien!!Willemien zat echter aan de goede kant van tuktuk, Claire daarintegen niet!!En ik kan je vertellen het was geen klein waterpistooltje wat ze midden in haar gezicht kreeg, nee het was een volle emmer water!!Mooi land, Thailand!!
Drijfnat en een hoop lol later kwamen we aan bij een touroperater. We wilden naar het station dus binnen 2 uur al 2x genaaid, terwijl we er zo op bedacht waren dachten we!Maar goed, we zijn toch naar binnen gegaan en daar hebben zo’n anderhalf uur gezeten!Omdat we maar een week hadden voor de eilanden was het een hoop gepuzzel. Nadat het mens helemaal gek van ons werd, omdat we steeds weer iets anders bedachten of wilden, is het uiteindelijk toch gelukt. We zouden zondagavond de nachtbus nemen naar Champong en vanuit daar met de boot naar Koh Tao nemen. Terug zouden we dan naar Koh Koh Samui met de boot en vanuit daar vliegen naar Bangkok, onder het mom van tijd!!Goed bedacht toch, als echte low budget travellers!!Hahaa!!!Zeer tevreden verlieten we de agency om onze tocht door Bangkok voort te zetten. De nachtmarkt!Hier was ik 4 jaar geleden ook al met mijn ouders geweest en ook deze keer was er weer errruuugg weinig te koop!!!Met lege handen naar huis dus ;)!!Hahaha!!!

Zondag zijn we vroeg opgestaan en hebben we de boottour gemaakt over de rivier van Bangkok. Weer erg indrukwekkend als je langs al die krotjes vaart.
Tempels bekeken, in Chinatown rondgelopen en vervolgens naar een hele grote shoppingmalls om inkopen te doen voor onze busreis. Ja, ook dit was een erg slecht idee want die boodschappen waren natuurlijk in een half uurtje gedaan. Vervolgens hebben we onze tijd dus maar gedood met kleren kopen!

Om 19.00 uur moesten we aanwezig zijn bij de touroperator om onze bus te nemen. Na even rondgekeken te hebben in de bus konden we toch wel stellen dat we iets aan onze stijl moesten dan als backpackers!We pasten er niet echt tussen!!Haha!!Iedereen was nat, wit uitgeslagen (want dat is ook traditie; witte krijtstrepen zetten met oud en nieuw) en vies!Wij daarentegen waren droog, schoon en stonken niet!Want nee de dames hadden maar een taxi genomen ipv de tuktuk!!Haha!
We hadden natuurlijk het geluk dat de twee asociaalste ‘wijven’ achter ons plaats namen!Fles bier in het handje en nou ben ik daar zelf ook niet vies van maar ik kan je vertellen dit was wel een beetje aso!Een jurkje aan zonder BH, tot ongeveer kruishoogte!Leek ons niet echt geschikt voor een busreis van 7 uur!Maar goed, kon aan ons liggen natuurlijk! Deze dame had het hoogste woord in een of andere Scandinavische taal en toen ze voor de 10de keer opstond van haar plaats had ze een deel van mijn blonde, glanzende krullen (haha) te pakken!!OH I am sorry honey, en vervolgens aait/krabbelt ze even over mijn bolletje!!hahahaha!!!Om dat dat binnen 1 uur nog eens 2x te doen!!Hiel apart!

Na ons een breuk te hebben gezeten en geen oog dicht te hebben gedaan kwamen om 3 uur ’s nachts aan op een stationnetje waar we vervolgens nog 3 uren moesten wachten!Wat een feest!Je kon daar watgaan tukken op een betonnen vloer met een vloerkleed erop maar dat leek me niet echt aantrekkelijk dus dat heb ik maar overgeslagen. Na een uur werd ik alleen toch wel wat moe en ben ik maar op mijn houten bankje gaan liggen!En je zult het niet geloven maar daar heb ik 1,5 uur op liggen tukken!!

Om 7 uur konden we dan eindelijk vertrekken en mochten we op de boot stappen!Je moest alleen wel even je ticket laten zien!Hmmm tsja waar had ik die ook alweer!!Ik alles doorzoeken in mijn geweldig handige handtas, die zo groot is dat je er niks in kan vinden!Ik wou alleen snel dus echt doordacht zoeken wat je normaal gesproken op een steiger zou doen deed ik niet!En ja hoor mijn agenda (met alle formulieren en tickets erin) vloog uit mijn tas, stuiterde op de steiger en vloog zo het ranzige, bruine water in!!Lekker!!Claire kon een lach niet onderdrukken en na een dodende blik van mij en een: “sorry, dat is echt niet zo leuk” van haar….hahahahahahahhaaaaa ( ik zie het zo weer voor me) ben ik maar naar zo’n mannetje gegaan en hij zei me even te wachten. Na twee minuten had een pikhaak en haalde hij mijn agenda er zo uit!!Helemaal geweldig en achteraf is mijn agenda er tiptop uitgekomen!Beetje schade maar het valt mee!Fijn hoor!

Op de boot lastig gevallen door twee Australiërs die ook wel van een drankje hielden!Was erg lacheh met die twee, ook al was er 1 niet echt te verstaan!Of dat nou door zijn dubbele tong kwam of zijn accent, laat ik in het midden.
En toen na drie uren zag ik hem!Het was liefde op het eerste gezicht. Ik weet niet hoe of wat maar ik keek en ik zag die blauw/ groene gloed, dat geweldige figuur, het witte zand om zich heen,…………… ja dit was het eiland waar ik wel een paar weken zou kunnen vertoeven!!;)Koh Tao! ( ja dat was even een momentje van de adem inhouden he?!!haha!!

Na een kijkje in de lonely planet hadden we ons resort uitgezocht en zijn we in een taxi gestapt. Er was plaats in een hutje en het was super!We hebben echt een heerlijk tijd gehad al was het veel te kort. De dag dat we aankwamen waren we redelijk kapot van al het reizen en shoppen dus die hebben we doorgebracht op een strandbedje. De daaropvolgende dagen ook!!Lekker uitgerust, heerlijk gegeten> curry, gamba’s, red snapper enz!!Top, en zoals Marij het mij verwoorde: Super de super en daar ben ik het helemaal mee eens!Die sfeer die daar hangt is gewoon onbeschrijfelijk.

Vanaf dag twee werden we echter gestalked door een Fransman. Hij was alleen en had een praatje met me aangeknoopt. Best een aardige kerel hoor maar als je een speedo aan hebt op je dertigste is er toch wel iets goed mis lijkt me!En ja dat was het ook!!Luisteren kon die niet want hij heeft ons in 3 dagen 80x hetzelfde gevraagd en stoppen met praatten kon die ook niet. De meeste mensen begrijpen de kleine hint wel als je een boek pakt of je Ipod klaar begint te maken voor gebruik maar hij niet!Erg jammer en erg vermoeiend. Vaak ging die ook ongegeneerd met z’n speedo bij 1 van ons op z’n strand bed zitten!!Haha!!Echt heel irritant. Op een avond zaten we aan het strand eten en toevallig keken Claire en ik net dezelfde kant op, en toen snel weer terug met een angstige blik in onze ogen: “Fuck is dat de Fransman!!! Haha!!En ja het was em hoor, even een praatje maken met de dames zal die wel weer gedacht hebben!!Pff!om doodmoe van te worden, gelukkig taaide die em deze keer redelijk snel af!

Woensdag hebben we tevens onze dag doorgebracht al luierend op het strand!Wel hebben we ’s middags de flippers aangetrokken om te gaan snorkelen!Nou dat was niet echt een succes, behalve als je van dood koraal houdt. Na anderhalf uur hebben we ook dat maat weer voor gezien gehouden. Aan het einde van de middag kwamen we de Australiërs van de boot weer tegen dus daar hebben we een aantal biertjes mee gedaan. Deze keer was ie nog redelijk nuchter want hij had een klein ongelukje gehad!Hij was vanaf de boot met z’n dronken kop op een scooter gestapt om daarna even stoer gas te geven en flink op z’n bek te gaan!!Gevolg: 9 hechtingen en een paar fijne schaafwonden!Erg handig dus!
’s Avonds vond ik het wel weer eens nodig om mijn nageltjes te laten doen!En dat heb ik geweten!Dat vrouwtje er haalde een veil uit de middeleeuwen bij en begon te vijlen!!Ik geloof niet dat ze het heel vaak had gedaan!!Na 5 maanden van manicure en niet nagelbijten was dus nu in 3 minuten verneukt!!!Beetje jammer dus!!Vervolgens ook nog eens mijn fototoestel vergeten dus toen was het feest helemaal compleet, vroeg naar bed gegaan dus, dat begrijp je!!

Donderdag vroeg opgestaan om voor het duiken bij de nagelmevrouw langs te gaan en ja hoor!!Ze had em nog!Gelukkig had ik het de barvrouw op laten schrijven in het Thais dat ik mijn toestel daar vergeten was want ze kon echt geen engels!!Mijn dag was weer helemaal goed in elk geval!
Meteen doorgegaan voor een opfriscursus duiken in het zwembad!Claire heeft een proefduik gedaan en mocht de ochtend ook doorbrengen in het zwembad!Erg fijn weer natuurlijk al die oefeningen maar het was wel goed dat ik alles even herhaald heb!!
’s Middags vertrokken we om 12.30 voor de eerste duik!Spannend spannend dus!De eerste duik was in Japanese Gardens. We waren maar met een groepje van 3 duikers + instructeur dus dat was wel lekker. Mijn buddy was de instructeur dus dat was helemaal geweldig want ik vond het toch wel een beetje eng. In het begin was het erg helder en hebben we wel wat mooie vissen en koraal gezien maar na 25 minuten werd het wat minder helder. Omdat ik het idee had dat ik 1 oor niet goed kon klaren en hij pijn begon te doen raakte ik iets in paniek!!Om vervolgens ook nog eens super duizelig te worden. Toen ik eindelijk de aandacht van de instructeur had probeerde ik heb duidelijk te maken dat ik last van mijn oor had en duizelig was. Het zal er heel stom uit hebben gezien, volgens snapte hij er ook geen reet van maar goed. Hij pakte mijn arm beet en toen was het helemaal mis!!De achtergrond begon helemaal om ons heen te draaien ik wou echt naar boven. Dat deden we ook maar hij dacht dat ik alleen maar last had van mijn oren. Als je dan iets omhoog gaat gaan ze wel weer open. Dat was ook zo maar die duizeligheid was echt niet te doen. Ik gebaarde dus dat ik helemaal omhoog wou. Hij moest toen echter eerst naar de jongens om te zeggen dat we naar boven gingen. Nou ik redelijk in paniek omdat ik niet alleen daar wilde blijven hangen maar ja het moest wel!Ik daar dus wat tsja hoe noem je dat ‘drijven/balanceren’ maar op een gegeven moment was ik in een keer boven water!Heel vreemd maar ik vond het een erg geruststellend gevoel!De instructeur iets minder allen maar ja..ik kon er ook niks aan doen, was gewoon naar boven gedreven denk ik.
Na een hoop energy drankjes en veel water, en ananas heb ik toch besloten de tweede duik te gaan proberen. Had afgesproken dat als het niet zou gaan ik dan gewoon naar boven zou gaan zodat de jongens hun duik wel af konden maken, want ja ik voelde me wel vet schuldig natuurlijk. Gelukkig is het allemaal goed gegaan en was het een mooie relaxte duik. Weer geen spectaculaire dingen gezien dus dat was wel wat jammer.

Terug varend op de boot kwamen we in gesprek met een Canadese jongen. Met hem hebben we bij het hotel nog een aantal biertjes gedronken in de zee. Erg gezellie en ons engels natuurlijk weer even opgevijzeld!’s Avonds met Rob en Wayne afgesproken om te eten en een drankje te doen. Tijdens het eten nog aan de praat geraakt met 2 andere backpackers dus ook zij zijn meegegaan!Een top avond was dat dus.

Volgende dag met z’n allen ontbeten want het was onze dag van vertrek. Erg gelachen omdat Rob eigenlijk had moeten duiken om 6.15 in de ochtend!Natuurlijk was het laat geworden met stappen en had ie zich vervolgens verslapen, niet gedoken dus!Toen ze wel wakker werden had Rob last van z’n oor!Nou dan maar even naar de dokter om wat medicijnen te halen, das ook meteen een bewijs waarom ik er niet was!!Hahaa!!Dus toen ze aankwamen voor breakfast moesten ze beide oordruppels indoen!!Hilarisch gezicht natuurlijk als 2 mensen aan 1 tafel horizontaal moeten zitten om die shit in te laten werken!!Ik zag het natuurlijk al weer helemaal voor me dat de volgende dag op alle terrassen iedereen zo zou zitten omdat het de nieuwste trend zou zijn!!Haha!!

Na een moeilijk afscheid van dit geweldig mooie eiland hebben we met pijn in ons hart de boot gepakt naar Koh Samui. Vanaf hier zouden we de volgende dag heel vroeg vertrekken richting Bangkok. Op Koh Samui alleen even gewinkelt en geshopt maar verder niks gezien omat we pas laat aankwamen. Heel toeristisch en absoluut geen aanrader wat ons betreft.

Daarna nog 1 dag en nacht in Bangkok gespendeerd om naar de aanrader van Stef(f) ;) en Hanni te gaan!!Haha!!Hmm nou het was geweldig hoor!De olifanten en de tijgers!Wij vonden er erg weinig aan en hebben een ritje op de olifant gemaakt wat leuke kiekjes opgeleverd heeft maar eigenlijk weggegooid geld was!Jammer maar helaas!
Toen maar even gaan tukken want we waren zo moe!We waren op Koh Samui om half 4 opgestaan omdat we om 6 uur de vlucht hadden!Cheap vlucht dus ja…!Oke tukje gedraaid dus en toen ons pad vervolgt naar de markt!Echt een super grote markt!Niet meer normaal!!Het was alleen 40 graden ofzo dus we waren er al snel klaar mee!OP naar een massage en een hulpactie voor mijn nagels!!Heerlijk!!Daarna nog maar even geshopt in een airco-shopping centre en toch nog maar onze ECHTE Guess tas gehaald!!We hadden er een week over getwijfeld maar we hebben em toch maar aangeschaft!!Super gaaf!!Toch nog iets echts!!

Met een 4 kilo zwaardere koffer hebben we vanochtend afscheid genomen van Thailand!Een super week in een super land!!TOP!

Na 1,5 uur wachten arriveerde Janneke ook en hebben we onze weg vervolgt na Bangsar. Hier troffen we een tering bende aan in ons appartement, bedankt huisgenoten!Maar goed het hoort erbij en is nu ook wel uitgesproken maar echt lekker thuiskomen is het niet.

Na even een duik genomen te hebben in het zwembad en een douche zijn Janneke en ik vertrokken naar KLCC. Ze had maar liefst 9 uren geslapen in het vliegtuig en was dus topfit!Bedankt slaappillen!Heerlijk gegeten en nog even 3 paar schoenen gekocht bij de Vinchi!Nu kan het nog, voor 15 euro!!Daarna nog een drankje gedaan op de 33ste van het Traders hotel en de nodige foto’s bij de Twin Towers ontbraken niet!!Morgen vertrekken we naar Sandakan we zijn heel erg benieuwd naar de aankomende 2 weken!Heb er in elk geval super veel zin in!

Eerst nog even een pakketje opsturen want ik denk dat ik nog wel 18 kilo kan opsturen wil ik over 2 weken op 20 kilo uitkomen!!Tis echt te erg!!

Ondertussen is het 03.30 en ik vind het mooi geweest!Pff je moet er wat voor over hebben zo’n site!

Hele dikke kus

  • 23 April 2007 - 01:29

    Jasper:

    Klinkt weer fijn allemaal Pien! Koh Tao dus wel een aanrader? Ben nu alvast wat aan het informeren voor m'n trip met Sindy in juni ;)

    Njoy je laatste 2 weken en we spreken over 2 weken zeker nog even af voordat je naar huis toe gaat.

    Maken we er een zwaar emotioneel afscheid van :D

    Ciao,

    xx

  • 23 April 2007 - 04:47

    Backpack Buddy:

    He meis, het was echt een toppertje deze week. Lieve op het eerste gezicht, haha! Doen we snel nog eens over, want we weten nu hoe het moet, haha.

    Veel plezier nog de komende 2 weken en tot snel!

    Dikke kus

  • 23 April 2007 - 05:57

    Paula:

    lekkere vakantie dus,
    fijn dat janneke er nu ook is.
    komen er nog 1x keer verhalen en fotos
    voordat je terugkomt?
    geniet ze!!
    liefs Paula

  • 23 April 2007 - 14:23

    Hanni:

    Tjsa, smaken verschillen he qua olifanten en tijgers, hahhaha! Nou zo te lezen en te zien heb je een top tijd gehad. Dus het is gelukkig allemaal goed gekomen! Jammer dat we mekaar gister niet nog ff hebben kunnen zien, maar begrijp natuurlijk als geen ander dat je Vincci schoenen moest halen!!!

    Nou schat, nogmaals lekker genieten met je vriendinnetje en tot snel weer in NL!!!

    KUSSSS

  • 24 April 2007 - 07:57

    Titia:

    Hey willemien,

    Nou jij geniet zeker wel van alles daar.
    Goed zo meid.
    Ik zie je snel en rustig aan he.

    Liefs

  • 24 April 2007 - 20:10

    Wiekie:

    Hoi Pien,
    Wat zijn je foto;s weer leuk!
    Ik wens je een heerlijke "vakantie" en tot gauw natuurlijk. Want eerlijk gezegd worden we er wel moe van om hier de eer alleen hoog te moeten houden in het feestgedruis.

  • 25 April 2007 - 06:19

    Bregtje:

    Klinkt geweldig allemaal! Hoop dat je laatste twee weken minstens zo lekker zijn! Enjoy en tot afscheid ;-) xxx

  • 25 April 2007 - 09:13

    Kasja:

    Geniet er nog maar eventjes van! Wel saai hoor nu je niet meer in KL bent. Bisou!

  • 26 April 2007 - 16:53

    Myr:

    Bist al biena thus?? Heb versterking nodig hoor! hahaha
    Alle geheid op een stokje,
    nog even pop!!! Geniet er maar goed van want t is hier weer same same and not different at all!!

    See ya May 5th!!
    Kus,
    Myr

  • 01 Mei 2007 - 08:24

    Hanni:

    Hey lekker ding!
    Hoe is het daar in Sabbah??? Heb je al veel bos apen gezien of "orang asli's"??? hahahhaha
    Ja vind ook erg jammer dat we onze verhalen niet meer in persoon kunnen uitwisselen in KL. Heb het erg naar mn zin hier in China hoor! Is toch wel fijn om de family te zien!!
    Tot snel op msn dan maar! Of tot na de 25e!!!

    Bye & KUSSSSSSS

  • 02 Mei 2007 - 07:22

    Richt:

    En er al klaar voor om naar huis te gaan!!! Volgende week lekker bijkletsen heb ik zin in!! Geniet er nog even van en tot heel snel liefs Richt ps wel een mooi feestje gemist met koninginnedag hihi

  • 02 Mei 2007 - 12:44

    Myr:

    Fijne reis terug alvast! Dikke kus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willemien

Actief sinds 03 Okt. 2006
Verslag gelezen: 297
Totaal aantal bezoekers 104802

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2009 - 31 Juli 2010

Australia, New Zealand and Asia

19 November 2006 - 20 November 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: