Poolparty & Formule 1 - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Willemien van der Valk - WaarBenJij.nu Poolparty & Formule 1 - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Willemien van der Valk - WaarBenJij.nu

Poolparty & Formule 1

Door: Willemien van der Valk

Blijf op de hoogte en volg Willemien

10 April 2007 | Maleisië, Kuala Lumpur

Laatste weekend
Toen we 5 maanden geleden aankwamen in KL en een beetje gesetteld waren wisten we al dat de Formule 1 in het weekend van 7 april zou zijn en dat dus 1 van onze laatste weekenden zou zijn in KL!Het leek toen zo ver weg maar afgelopen weekend was het al zover!Quote Martijn: Tijd glijd als mul zand door de vingers!!En daar zijn wij het helemaal mee eens!!!

Vrijdag na een enorm lange werkweek eerst Chinatown maar weer eens onveilig gemaakt!Ik bedoel, als je 18 kilo opgestuurd hebt kan er best wel weer wat bij toch?!;) Kasia was de eerste die een potentiële nieuwe aankoop zag liggen!!Kasia was echter nog nooit in Chinatown geweest en dus niet echt bekent met het zware onderhandelen!!!Want 1 van de regels is: Altijd weglopen als ze niet meewerken (ze komen toch wel achter je aan), en nooit laten merken dat je iets heel graag wilt hebben!!Een andere goede tip is gewoon je geld geven wat je wilt betalen!Zodra ze geld zien zijn ze over het algemeen wel om!!!Na een aantal keren proberen ging het haar uiteindelijk goed af en is ze de kneepjes van het vak wel eigen ;)
Wij dames, zijn uiteindelijk natuurlijk weer goed geslaagd, vervelend is dat toch altijd!!!Omdat we na deze zware onderhandelingen wel een drankje hadden verdient zijn we richting de Reggae bar gegaan!Coen zat daar al op ons te wachten!!Enkele drankjes gedaan, lastig gevallen door een Autralische backpacker die onze hints totaal niet oppakte en vervolgens rond een uurtje of 1 richting huis gegaan!!Ja, ja netsjes….dat dachten wij ook al!!Maar omdat er nogal een zwaar weekend voor de boeg stond en we ook wel een keer een zaterdag buiten ons bed door wouden brengen leek ons dat wel verstandig!

Zaterdag dus vroeg uit de veren, lekker bij het zwembad gelegen en voorbereidingen getroffen voor de poolparty!Die zou die avond plaats gaan vinden bij Kasia en Bregje in Pantai Hillpark. Alle Dutchies waren uitgenodigd en iedereen moest zelf vlees en drank meenemen want ook een barbecue ontbrak niet!Gezellige met de dames in de keuken gestaan, was echt lang geleden ;), om de salade te maken en stokbrood te snijden om vervolgens alles naar beneden of eigenlijk omhoog te brengen naar the pool!De mannen hadden daar de barb al aangestoken dus het feest kon beginnen!!De openingsact was van onze goochelaar Mark!!Haha!!Coen zou zijn kunstjes ook nog vertonen maar het zwembad was te ondiep!Helaas, die arme jongen had zo hard geoefend op zijn acherover-duik-sprong!!hahaha!!Maar goed, de sfeer zat er goed in en het was een gezellige avond. Omdat we de volgende dag vroeg opmoesten en niet brak op de F1 wouden zitten hadden Claire, Nienke en ik maar besloten om aan de rosé te gaan!!Dat was al zo lang geleden!!En ik moet zeggen, ze smaakten heerlijk!Rond half 11 had iedereen het buikje vol en kon er gezwommen gaan worden, om vervolgens nog een sauna-tje mee te pakken!!En top avond en een top afscheidsfeestje voor Coen en mij want ja het was toch echt ons laatste weekend!!

Zondag om half 9 vertrokken we met 3 taxi’s richting Sepang, het Formule 1 circuit. Omdat we dachten dat het enorm druk zou zijn op de weg hadden we dus besloten om vroeg te vertrekken maar dat viel dus enorm mee!!Om 10 uur waren we op de plek van bestemming!!Terwijl het pas om 15.00uur begon!!Dat werd dus wachten…..Het werken ging namelijk niet door omdat die mevrouw ons te laat had opgegeven, beetje jammer!!
We zaten op een, natuurlijk, cheap ass plek en dat was op een berg zonder stoelen maar wel met een dak!!Gelukkig!!!!Want het was WARM!Iedereen zat zich een breuk op die berg en onze mise on place was erg slecht! Al die Malayers hadden, heel handig, grote kleden meegenomen waar ze op konden liggen maar daar hadden wij niet aan gedacht!
Toen het uiteindelijk 3 uur was lagen wij allemaal zwetend, stinkend, zonder water en tussen steeds meer mensen klaar voor de start!Toen het begon was ik toch wel redelijk enthousiast!Wat een kabaal zeg, gekochte oordopjes hebben we dus maar even ingebracht!!haha!!!Pff best gaaf hoor!Maar na 5 rondes begon de verveling toch wel toe te slaan omdat ze verder ook niks omriepen ofzo…!We wisten dus niet hoe de zaken ervoor stonden!Beetje jammer!Al met al was het gaaf om een keer mee te maken maar ik zou er persoonlijk niet nog een keer heen gaan. Toen het afgelopen was moesten al die mensen natuurlijk uit het circuit!Wat een puinhoop was dat zeg!Echt weer op z’n Aziatisch geregeld!!Haha!!We hebben het nog snel gedaan want we waren 2 uur later thuis met dank aan een taxi!!Toen heerlijk gedoucht!!!!Dat was echt fijn want al dat opgedroogde zweet was niet echt een heel erg prettig gevoel!!We weten nu hoe M. zich heeft gevoeld in elk geval in het gevang!
Klaag, klaag, klaag!!!;) Al met al was het gaaf en blij dat ik het eens mee heb mogen maken. Over 3 weken vind ik het helemaal gaaf denk ik!!hahaha!!Ik heb een paar leuke filmpjes gemaakt dus voor de liefhebbers onder ons…!

OP dit moment zit ik op kantoor, mijn verslag is af en het stagecijfer is binnen, het is nu dus mijn tijd uitzitten tot vrijdagmiddag 17.00!!!En dan zaterdag richting Thailand!Super veel zin in!!Het plan is rond en het wordt lekker feesten, op het strand liggen, shoppen en een klein beetje cultuur meepikken!Niks mis mee d8 ik zo!

Lieverds tot heel snel!

• 10 April 2007 - 04:41

Willemien,

Zou jij de naam M. misschien van je weblog willen verwijderen? Dit kan leiden tot een zichzelf in slaap huilende, afgekolfde moedermelk drinkende kleuter B. ;)

• 10 April 2007 - 04:41

P.S. vette groepsfoto ;)

• 10 April 2007 - 06:15

Titia:

Hey,
    nou wat een leuk verhaal maar weer.Ik zie je snel weer in Nederland.
    Veel plezier nog en lekker genieten.

• 10 April 2007 - 06:51

He laiverd,

wat zag je feestje er gezellig uit! Dat soort feestjes wil ik hier ook!

Dikke kus en tot gauw!

ps. ga je moeder ef vragen voor het pinkpopkaartje, want dat wordt em ef niet...

• 10 April 2007 - 07:12

Kasja:

Goed verhaal en leuke foto's! Ik vond het ook een super feest samen met jullie! Jaja en wat betreft mijn onderhandelings vaardigheden, ik moest er nog een beetje inkomen he, maar de volgende M.J. tas krijg ik voor prikkie ;) Hele dikke kus van mij.

• 10 April 2007 - 07:19

Sylvia:

Hee Willemien!! Klaar met stage!? Veel plezier in Thailand, super lijkt me dat. In Kaapstad is het nog steeds leuk, helaas is het weer deze week wat minder, tja de herfst is dan ook al begonnen. Groeten aan Coen en we zien elkaar met de augustus-tentamens neem ik aan ;)

Liefs Sylvia

• 10 April 2007 - 09:41

Gep:

Dankjewel skatsje! ik zal je moeder strax ef bellen. dikke kus

• 10 April 2007 - 12:03

Stef:

Hey Pien!

heel veel plezier de komende weken nog! Die vakantie heb je door al het harde werken verdiend :)!

X Stef(f)

• 10 April 2007 - 17:08

Paula:

dik applaus voor je stage cijfer!!!
    van mamma hoorde ik dat je je vakantie echt verdiend hebt!

geniet er lekker van.
    Ik verwacht dus nu geen berichten meer van je tijdens je vakantie tot je terug bent, dus heel veel plezier van ons .

liefs

• 11 April 2007 - 03:02

Jasper:

Uiteraard waren de mannen trots op het feit dat de vrouwen de gehele race niet gezeurd hebben ;) hahaha!

Veel plezier donderdag en we spreken elkaar het weekend nog??

x

• 11 April 2007 - 03:04

Claire:

Nog ff en dan lekker een weekje naar Thailand! Lekker chillen en shoppen, want dat hebben we hard nodig na deze week, haha

• 11 April 2007 - 06:00

Hanni:

Hey schat!! Leuke pics!! Ik was zaterdag te "tipsy" en zondag te "hot" om foto's te schieten..... Je moet maar een paar doormailen (als je wil...). Vond ook weer leuk om zaterdag bij te kletsen, alleen erg jammer dat we mekaar niet meer zien na deze week... snik snik
    Have fun in Thailand!

Tot vanavond!!
    Wat wordt het nou? Outback, Delicious of Social????? Het is altijd weer even moeilijk om te bepalen wat je wil eten. Over luxe gesproken!

Kus!!!!!

• 11 April 2007 - 11:37

Vincent :

Heej Willemien!

Goed dat je stage al afgerond is en cijfer ook al hebt. Ken mensen waarbij dat niet zo snel gaat!! Gaaf dat je bij de Formule 1 kon zijn maar dat je het na 5 rondjes al gezien had......

Veel plezier in Thailand en geniet van je laatste weken. Ben al benieuwd naar de foto's!

• 11 April 2007 - 16:01

Marijke:

Woow, wat een stoere foto's van de race. vooral die met de oordopjes, staat je goed, waha!
    Nog een paar dagen, dan zit het er alweer op voor jou.. Gaat echt snel hè!
    Geniet er nog lekker ff van meis en succes met de voorbereidingen voor Thailand!
    Dikke tuut en tot gauw

• 12 April 2007 - 04:04

Bonny:

heee Willemien! Bedankt voor je berichtje op mn site! Vind het super te horen dat je die nog leest (Ik denk dat de meeste zijn afgehaakt na een eeuwigheid niks meer gehoord te hebben) Zo te lezen gaat het bij jou geweldig! Azie staat nu zeker op mijn lijstje! Zie je strx weer in NL! Wanneer ga je trg? =]

kus

• 12 April 2007 - 08:08

Richt:

He lieverd,

Ga lekker genieten van thailand en gelukkig ben je snel weer thuis ;-) hahaha. Het was weer een leuk verhaal en te gekke foto's.
    Kus Richt

• 12 April 2007 - 14:49

Gep:

Gefeliciteerd met je stagecijfer! Als het goed is moet de pp-kaart binnen zijn, gezellie! Super veel zin in! xxx

• 14 April 2007 - 17:15

Myr:

Geniet er nog ff van pop, kan nu nog! ;-) Dikke kus,
    Myr

• 15 April 2007 - 23:50

Marije:

He Willemien,

Heel veel plezier in Thailand, geniet er van!! Lekker shoppen!!!

Liefs Marije

• 17 April 2007 - 06:02

Gep:

He meis! Hoe bevalt je vakantie tot nu toe? Je zal je wel vervelen! Hahaha. Ben benieuwd naar je verhalen van de afgelopen week, dus een updateje is gewenst! Geniet er nog ef van!
    Dikke kus Gep

• 18 April 2007 - 12:11

Siep:

hey! dus nu aan het genieten van een welverdiende vakantie voordat je strax terug gaat! hier bevalt het op zich wel weer, vooral nu het al van dat mooie weer is hier! gave foto's van f1 en uit ervaring weet ik dat oordopjes idd geen overbodige luxe zijn! zeg meid, geniet nog ff van je tijd daar! en we zien elkaar snel in gr. onder het genot van een borreltje....gezellig! kus siep

• 20 April 2007 - 16:17

Pien:

He mensjes, hier een berichtje van mezelf!!HEt is super gaaf hier en we vermaken ons uitstekend, verrassend he?!!Jammer genoeg is de week al bijna om en vliegen we morgen terug naar Bangkok. Daar spenderen we dan nog 1 nachtje/dagje!SHOPPEN!!
    Koh Tao was te gek!Echt paradijs!!
    Ik ga nog even genieten en bruin worden!Tot over 2 weken!!

• 21 April 2007 - 10:21

Hello Negro!
    Pinkpop kaart is nu echt binnen! Tot gauw en genietse! xxx