Where are this fucking gay appostles?! :) - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Willemien van der Valk - WaarBenJij.nu Where are this fucking gay appostles?! :) - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Willemien van der Valk - WaarBenJij.nu

Where are this fucking gay appostles?! :)

Door: Willemien van der Valk

Blijf op de hoogte en volg Willemien

26 Oktober 2009 | Australië, Melbourne

Na mijn eerste weken vol groepsavonturen was het vorige week vrijdag dan eindelijk tijd om zelf verder te gaan en wel in Melbourne. Waar het overigens niet het meest fantastische weer is! :( Bruin ben ik dus helaas nog niet. Maar gelukkig heb ik nog even ;)

Zondag had ik bij Angus op de legerbasis in Laverton geslapen, wat officieel natuurlijk niet mag maar goed! Maandagavond ben ik met de trein vanuit Laverton naar Melbourne gegaan en natuurlijk begon hier mijn eerste avontuur al! Ik zat net goed en wel met mijn huge backpack op mijn plek en ja hoor stapt er een dronken zwerver naar binnen! Helaas kon ik mijn ipod niet vinden (met al mijn tassen) dus negeren zat er niet in (ondanks dat ik strak uit het raam zat te kijken)! En ja hoor, nog geen 1 minuut later begon ie tegen me praten! Of ik een wereldreis aan het maken was? Eh yes i do. And he was like: Well if i wasn't drunk all the time i would love to do that too!!! Hahaha!!! Natuurlijk lag de hele coupe in een scheur! En dat was het begin van mijn trip alleen! Hmm wat moet dat worden?!:)

Aangekomen in Melbourne na een klein half uur, liep ik direct naar mijn hostel, wat ik overigens meteen kon vinden! Ik was erg trots want mijn richtingsgevoel is nou niet om over naar huis te schrijven! Helaas (not) waren de kamers waarin 16 mensen slapen vol en moest ik een 4pers kamer nemen (dit is 4 dollar duurder) maar wel een stuk relaxter. En aangezien het al redelijk laat was ben ik lekker op mijn kamer gebleven en had ik eindelijk even tijd voor mezelf en mijn boek! Heerlijk. Na een uurtje kwam er een meisje binnen die meteen begom te kwebbelen en na 10 min Engels gesproken te hebben kwamen we erachter dat we beide uit Nederland kwamen! :) Handig! Maar goed afgesproken dat we de volgende dag samen de stad zouden gaan verkennen en toen lekker gaan slapen.

Dinsdag zijn we dus de stad in gelopen waar we de gratis sightseeing bus hebben genomen, the well knowned Victoria market hebben bezocht en zo nog wat andere dingen. 's Avonds hebben we cheap ass gegeten in Chinatown wat overigens erg goed was.
De volgende dag zou Nicole een trip gaan doen naar de great ocean road en dacht ik eindelijk eens even alleen de stad in te gaan maar dat liep wat anders! Woensdagochtend zat ik namelijk even in ons hostel achter internet (per dag een half uur gratis internetten pp)en er zat een Duits meisje naast me waar ik mee aan de praat raakte. Ze was bezig met haar laatste dagen Australië en haar moeder had haar kat weggegeven (en bedankt)! Na een kletsje van een aantal minuten vroeg ze me wat ik ging doen en zo zijn we uiteindelijk samen aan het shoppen geraakt! Echter nadat we een gratis manicure hebben gehad! We stonden namelijk even buiten met een mok koffie en daar kwamen een aantal studenten aangelopen die vroegen of we hun proefkonijn mochten zijn! Nou dat was natuurlijk prima! Helaas wist ik niet dat ze haar french menicure niet niet helemaal onder de knie had en toen ik dus terugkwam in het hostel kon ik eerst op zoek naar iemand die nagellak remover had want ik zat er helemaal onder!! Hahaha!! En met zeep krijg je het er dus echt niet af, neem dat van mij aan! Ook niet na een half uur boenen (wat ik dus heb geprobeerd)! Haha! Gelukkig vond ik na 1 dag rondlopen met vreselijk uitziende nagels iemand met remover en was het enige wat ik nog over had hele zachte handen!And thats the positive thing about it!
's Avonds zijn we lekker wezen eten bij de Irish pub onder het genot van een biertje of course! En zijn we langs de Yarra river gelopen waar ze enorm grote palen hebben staan waar, ik geloof elk uur, een soort van vuur show uitkomt. Erg mooi om te zien. En grappig aangezien ik dit 6 jaar geleden ook met mijn ouders heb gezien. Vreemd idee dat we daar toen ook liepen btw.

BTW
Wat trouwens ook heel leuk is hier zijn de locals. Ik liep van de week op een avond door Melbourne en natuurlijk was ik de weg weer eens kwijt! Mijn richtingsgevoel is echt echt fucking gay en een kaart lezen schijnt ook erg moeilijk voor me te zijn. Ik stond daar dus met mijn Lonely Planet en the map from the city centre hmmmmmmmmmm waar moet ik in godsnaam heen? In Nederland ga je dan proberen mensen aan te spreken, die 9 van de 10 keer doorlopen/fietsen/rijden maar hier hoeft dat niet. Als je gewoon blijft staan, je hoeft niet eens dom te kijken, dan komt er dus iemand naar je toe en vraagt: Hey how are you going, can i help you? :) Nou dan valt je mond open toch?!
Iedereen is hier zo behulpzaam daar kunnen de Nederlanders nog een puntje aan zuigen ;) Om het op z'n mems te zeggen.

De volgende dag zou het mooi weer worden en besloten Elena en ik om vroeg op te staan zodat we naar St Kilda beach konden gaan. St Kilda is een suburb van Melbourne, half uurtje met de tram, en daar heb je strand en naar het schijnt de kleinste pinguïns ter wereld. Nou die wouden wou wel even zien natuurlijk. Nicole besloot ook mee te gaan dus het was weer meiden dag! Lekker rondgelopen daar en wat in de zon gelegen (uit de wind), het waaide namelijk net iets te hard om op het strand te liggen, helaas!

Een goede en gezellig dag dus met enorm grappige foto's. Rond 17:00 moesten we afscheid nemen van Nicole want zij pakte die avond de trein richting Sydney. Wij hebben ons vervolgens maar vergrepen aan de Mac om vervolgens naar de pinguïns te gaan kijken. We dachten echter dat het 1 grote grap was en dat we ze niet zouden zien maar jawel ze zaten tussen de rotsen op de pier! Erg cool maar ook erg koud in mijn korte broek. De zonsondergang hebben we die avond dus niet helemaal af kunnen zien!

Vrijdagmiddag was het tijd voor de Great Ocean Road. Ook deze trip heb ik 6 jaar geleden met mijn ouders gedaan maar toen waren er nog 12 Apostles (grote rotsformaties die uit het water komen).
Ik ben dus met de trein teruggegaan naar Laverton waar Angus me van het station kwam halen. Vanaf daar zouden we dan naar de GOR gaan. Een prachtige rit! Wat wel gek was is dat er nu nog maar 6 Apostles waren! Maar desalniettemin was het weer erg indrukwekkend en mooi. Ook de natuur die je ziet als je erheen rijd en de mooie verlaten stranden waar niemand is. Voordeel met je eigen auto is dat je echt overal kunt stoppen waar je wilt, wat natuurlijk een super ervaring is! Gewoon in je eentje op zo'n strand lopen met niemand om je heen, misschien een paar surfers die wat golven proberen te pakken....thats it! Super vet! Het was erg grappig want op een gegeven moment dachten we dat we verkeerd gereden waren aangezien we helemaal niet meer langs de oceaan reden, zegt Angus: where are these fucking gay Appostles! Hahaha, ik kwam echt niet meer bij! Hier heb ik nog een aantal keren smakelijk om moeten die dag! Vooral toen we er uiteindelijk stonden. Maar mooi was het zeker.

Die nacht in een hostel geslapen en naar de pub geweest voor wat biertjes en een aantal potjes pool. Helaas moest ik het afleggen maar er komt zeker een revance.

Na dit prachtiger weekend was het tijd for a family visit. Eef, een neef van moeder, woont in Australië met zijn gezin en na een telefoontje was ik more than welcome to come. Dus gistermiddag alles weer in mijn backpack gepropt, het lijkt wel of hij steeds kleiner wordt ondanks dat ik niks heb gekocht, en ging ik op weg naar the North of Melbourne: Arcadia str. Iedereen was thuis, oftewel lichamelijk, want de jongste zoon Dennis was zo goed als dood! Hij was tot 7 uur 's ochtends op stap geweest en is alleen uit bed gekomen of even een handje te schudden and after that strait into bed again! Haha! Lekker bij-gekletst en 's avonds zijn we lekker uit eten geweest met de family, except Dennis because he and his hangover were staying at home!:)

Na een gezellig avond heb ik heerlijk geslapen, wat een rust geen mensen die midden in de nacht dronken thuiskomen en het licht aan doen! Fantastisch: Ge-noh-hot (genot, voor de niet getrainde dorpsfeest-gangers onder ons)!!! :)

En ja, wat ga ik nu doen? Ik denk dat ik deze week hier even lekker blijf. Even wat rust aan mijn hoofd, wassen, uitzoeken wat ik de komende tijd zal doen en mijn familie wat beter leren kennen. Ik mag blijven zolang ik wil wat natuurlijk fantastisch is. En het lijkt me leuk om via hun wat locals te leren kennen en natuurlijk mijn Engels verbeteren! Want waar kan dat beter dan hier? Wanneer ik iets niet weet of begrijp vraag ik het in het NL en voila! Haha! Maar goed, het gaat steeds beter merk ik.

Laiverds, ik hoop dat daar alles goed gaat. De klok is een uur terug begreep ik dus de koude winterdagen komen eraan?! Bah! Sterkte dus daar en tot mails.

Dikke kus

  • 26 Oktober 2009 - 08:43

    Wiekie:

    Hee Miep,

    Het klinkt allemaal zoals gewoon weer erg vervelend ;)
    Geintje...geniet er maar van, kan nu nog!

    Liefs van grijs en waterig Grou BRRRR inderdaad

  • 26 Oktober 2009 - 08:50

    Linda:

    hi australie hier wirdum
    nou pien je hebt al heel wat beleeft en gezien wat een leuke verhalen je hebt het echt naar je zin en nu zit je bij eef en carolien.Hier alles oke,was vorige week jarig Bob en Teun waren er ook dus wild west want Teun onderneemt vanalles, met zn allen Soto gegeten.Morgen heb ik inkoop in Amsterdam dus altijd een intensieve dag. Ga zo naar de fhysio dus tot horens en wil je de hartelijke groeten naar Eef en Carolein doen met een dikke kus? nou liefe lekker genieten daar kus linda.

  • 26 Oktober 2009 - 10:30

    Mathilde:

    Wat een heerlijk verhaal en wat een fantastische foto's! Brings back so many great memories!!!

    Enjoy honey!
    And keep up the good writing.. love it!

    Tútsje x

  • 26 Oktober 2009 - 11:07

    Inge:

    Wat heb je weer een mooie verhalen!En ontzettend veel herkenning op de foto's! Heel veel plezier en geniet ervan. Doe je de groetjes aan Eef en Carolien van ons!
    Liefs Inge, JanJaap, Bob & Teun

  • 27 Oktober 2009 - 08:32

    Marijke:

    Hey leave!

    Wat een mooie verhalen weer :) En aan de foto's te zien echt genieten!
    Leuk dat je bij familie bent, die zie je anders ook niet elke dag..
    Wij zijn nu weer 2 dagen terug uit Barcelona en ook al 2 dagen weer aan het werk :S Had nog wel wat langer weg kunnen blijven!!

    Dikke tút

  • 27 Oktober 2009 - 13:01

    Gepke:

    Hey meis,

    Wat prachtig zeg! Mis you, kus

  • 28 Oktober 2009 - 06:38

    Nicole:

    Heey meis!!

    Leuk verhaal! Ik was via Sanne al goed op de hoogte gehouden van je avonturen ;)!! Melbourne is dus nicee?? Is het het waard om een maandje daar te bivakkeren?? That's my planning namelijk ;). Enjoy je time en wie weet tot snel!!

    xxxx

  • 29 Oktober 2009 - 08:10

    Sanne:

    Hee Skat!!

    Wat een leuke verhalen, kan me helemaal voorstellen hoe je dat in het echt zou vertellen;)

    Wij nu in Byron Bay en zaterdag op naar Surfers Paradise. Niet helemaal in de buurt van jou, maar we gaan zeker nog een keertje meeten!! Lijkt me leuk:)

    Veel plezier bij je family, lekker genieten daar van een lekker bed, rust en een goede maaltijd en we stay in contact!

    Liefs,
    Sanne

  • 04 November 2009 - 21:24

    Gearte:

    Hey Willemien,
    Zo te lezen en te zien vermaak jij je prima! Ik wens je veel plezier en ik zal je blijven volgen! Geniet!
    Tut ut Grou

  • 08 November 2009 - 11:39

    Julia:

    Ik hoor dat je ons niet mist! Ik snap het niet!!
    XXX

  • 09 November 2009 - 21:53

    Myr:

    Tijd voor een nieuw verhaal valkje!!

    Kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willemien

Actief sinds 03 Okt. 2006
Verslag gelezen: 245
Totaal aantal bezoekers 104630

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2009 - 31 Juli 2010

Australia, New Zealand and Asia

19 November 2006 - 20 November 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: