Who would like to go on a moustache ride?:) - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Willemien van der Valk - WaarBenJij.nu Who would like to go on a moustache ride?:) - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Willemien van der Valk - WaarBenJij.nu

Who would like to go on a moustache ride?:)

Door: Willemien van der Valk

Blijf op de hoogte en volg Willemien

20 Oktober 2009 | Australië, Melbourne

En dan komt eindelijk het besef dat je toch echt in Australië zit, aan de andere kant van wereld! Na zondagavond afscheid genomen te hebben van de Dutchies vertrok ik maandagochtend vroeg op de surfcourse van Mojo. Ik kon gelukkig een taxi delen met 4 andere meiden en om 7:15 reden dan ook richting de eerste surfspot; Crescent Head. Crescent Head ligt aan de South Pacific Ocean en is onderdeel van een Nationaal Park. Op de surfspot waar ons kamp was zijn weinig tot geen toeristen en het ligt echt in de middle of nowhere. Na op de laatste stop drank inkopen te hebben gedaan was het dan eindelijk tijd, om na 6 uur gereden te hebben, onze spot te bekijken! Het kamp zag er gezellig uit, lekker knus, en alleen onze groep daar. Onze groep bestond uit ongeveer 52 mensen. Het gaf me een beetje het Western gevoel, je had namelijk ook zo’n kampvuur met van die houten bankjes eromheen. Nadat we onszelf geïnstalleerd hadden kon de eerste surf-les meteen beginnen. De zee was behoorlijk heftig maar we gingen er natuurlijk voor! Vanuit het kamp was het een half uur lopen over het strand naar daar waar de golven het minst hoog waren maar dat mocht de pret niet drukken want toen we aankwamen bij onze spot zwom daar een walvis!!!! Hij was daar heerlijk aan het spelen! Hoe bijzonder is dat?! Echt zo super cool om dat met je eigen ogen te zien, het is gewoon niet te geloven!

Na deze bijzondere gebeurtenis was het toch echt tijd om op dat board te gaan staan! Ik moest eraan gaan geloven! En ik moet eerlijk zeggen, het ging best goed. Ik heb meteen al een aantal keren gestaan maar ben natuurlijk ook paar keer goed op mijn bek gegaan! En ik moet zeggen, je kunt raar vallen hoor! Vooral als die punt van je board naar beneden gaat, dan ga je echt vies hard over de kop en dat is niet heel grappig!
Na 3 uur surfen was het tijd voor biertje en het diner wat overigens heerlijk was. S’ avonds lekker bij het kampvuur gezeten en wat gekletst maar iedereen was vrij rustig. De groep was niet heel gezellig dus en om 23:00 waren we dan ook nog maar alleen over met de Hollandse meiden en twee van de kampleiders. Uiteindelijk hielden wij het dus ook maar voor gezien. Hoe verstandig is dat?! (zoveel bier hadden we nou ook weer niet mee)!

De volgende dag hebben we weer 2 sessies gehad van 2 uur maar de surf-sessie in de middag was echt niet te doen! De zee was veel wild, ik kon al niet eens tegen de golven in komen om dan nog maar helemaal niet te spreken over een golf pakken met mijn board! Ik heb de middagles dan ook maar laten schieten na 5 minuten! ‘s Ochtends daarentegen was het wel erg goed en tijdens ons geklungel to catch a wave hoorden we ineens wat geschreeuw! Toen ik opkeek zag ik vlak bij ons een hele groep dolfijnen voorbij komen! Echt super gaaf! Daar zit je dan, op je surfboard in een mooie blauwe zee te kijken naar 10 dolfijnen die rustig voorbij zwemmen! Echt te mooi om waar te zijn. Die twee dagen dat we in Crescent Head waren hebben we drie keer een walvis gezien en 4x een groepje dolfijnen! Mijn week kon dus meteen al niet meer stuk.

Woensdag vertrokken we naar de volgende surfspot named: Spot X. Spot X ligt tussen Coffs Harbour and Byron Bay. Spot X was een stuk groter als het kamp bij Crescent Head maar dat mocht de pret absoluut niet drukken! Wat een stel mafkezen daar! De eerste avond daar zaten we, zoals elke avond rustig bij het kampvuur aan ons biertje wat te kletsen. Het was heerlijk weer maar de night manager van het kamp vond dat het vuur te klein was! Hij besloot dus even drie grote dozen op het vuur te gooien waardoor het vuur zo’n 2 meter hoog werd en niemand meer bij het vuur kon zitten! Het was redelijk hilarisch vooral omdat na een aantal minuten een vrouw die op de camping stond kwam klagen! Toen vervolgens het vuur weer wat was gedoofd kwam dezelfde kerel erachter dat er iemand van onze groep jarig jarig was! Een Zweedse jongen, beetje een sukkel, nou hij moest naar voren komen midden in de kring en daar moest ie gaan zitten. Een paar minuten later kwam de night manager terug in een bikini, met een radio op z’n schouder om de jongen een lapdance te geven! Echt hilarisch, wat een kerel! Die avond hebben we gigantisch gelachen, ze hebben nog een aantal spellen gedaan waar je bij had moeten zijn om het uit te kunnen leggen! Evelien zal het in elk geval nooit vergeten ; )
De busreis naar spot X toe was trouwens ook erg grappig! Kimboo, de eigenaar van het kamp op Crescent Head reed onze bus het eerste gedeelte. Zodra we wegreden begon ie al dom te ouwehoeren in de microfoon en leuke nummertjes te draaien! Erg intelligente nummers over pussy enzo! Haha! Vervolgens zegt ie in de microfoon: who wants to go on a moustache ride? You can book it with me till next Friday! What the fuck?! :)HAhaha! Hoe verzin je het?! Hij was zoieso erg grappig want er was 1 Nederlandse jongen op het kamp die zo homo was als wat, maar het alleen zelf nog niet wist. Ook was hij redelijk tevreden over zichzelf maar verder wel een prima vent. Hij was met een groep die een training deden om surfinstructeur te worden. Toen wij echter klaar waren om weg te rijden zei hij tegen Kimboo: Kimboo mag ik je wat vragen? En Kimboo zegt daarop: No im not gay! Hahahahahahahaha! Echt je had die kop van hem moeten zien! Wij hadden het natuurlijk niet meer, echt super grappig! Ons zelfingenomen nederlandse surfertje gaat even vet voor lul, voor hele bus vol mensen! :)

Donderdagochtend was ik vroeg wakker, zeg 7uur, en omdat ik wel een beetje klaar was met al het groepsgebeuren leek het me een goed plan om even heerlijk alleen het strand op te lopen met een bakje koffie en mijn boek! En heerlijk was het! Eindelijk kwam het besef dat ik toch echt in Australië ben en dat het geen droom is waaruit ik elk moment wakker kan worden gemaakt. Ik zat daar, uitkijkend op het zand en de zee, twee surfers die hun eerste golven van de dag pakten en wat vogels die rondvlogen! Wat een fantastisch moment was dat! Eindelijk kon ik alles eens overdenken, wat had ik allemaal al gedaan, wie had ik allemaal al ontmoet ect ect. Op dat moment besefte ik ook echt dat het tijd was om even wat tijd voor mezelf te hebben, zonder geleefd te worden na 2,5 week! Gelukkig was het daar al bijna tijd voor want vrijdagavond werden we om 17:00 afgezet in Byron Bay en was vrij om te gaan! Na een afscheid genomen te hebben van de meiden Eva, Evelien, Tina en Nienke was het weer tijd voor ons allemaal om onze eigen weg te gaan. Het was een leuke week en wie weet komen we elkaar binnenkort nog tegen!

Vrijdagavond had ik met Angus afgesproken. Ik heb hem in Maleisië ontmoet toen ik samen met Janneke op reis was. De afgelopen jaren hadden we af en toe contact en aangezien ik nu toch naar Australië ging wou ik hem erg graag weer zien, en hij mij bleek. We hadden dus afgesproken dat hij me op zou komen halen en dat we dan dat weekend samen terug zouden rijden naar Melbourne. Na 4 uur wachten, kwam hij dan eindelijk aan. Hij was verdwaald en het duurde dus allemaal iets langer dan gepland! Het was eigenlijk meteen weer zoals het was in Maleisië ondanks dat we elkaar eigenlijk helemaal niet echt kennen. Die avond lekker uit eten geweest en gezellig bij gekletst. De volgende dag ging de wekker alweer vroeg want we hadden niet veel tijd om terug te rijden naar Melbourne aangezien Angus maandag weer moest werken. Een mooie maar lange trip met veel mooie natuur! Ondertussen veel gekletst en de tijd hadden we wel nodig aangezien ik elke keer als Angus wat zei moest vragen: excuus me, can you say that another time? :) Ik verstond hem de helft van de tijd niet! Moest eff wennen aan het Ozzie accent en mijn Engels is nou ook niet om over naar huis te schrijven!

Het plan is nu om Melbourne te gaan verkennen en als het van’t weekend mooi weer is de Great Ocean Road nogmaals te doen, alleen dan met Angus. Deze week is dus even lekker voor mezelf. Ga zo op zoek naar een nieuw hostel zodat ik hier wat nieuwe mensen kan ontmoeten. En dan is mijn plan om zondag Eef en zijn familie te gaan bezoeken!
Alles gaat dus super eigenlijk, het avontuur kan nu echt beginnen want er is nu niemand meer vanuit de groep om op terug te vallen! Geen Nederlanders meer om gezellig mee te kletsen maar helemaal in het Engels! Whoohoe!! ; )

Lieverds, wederom bedankt voor alle leuke reacties! Top!

Hele dikke kus

  • 20 Oktober 2009 - 05:28

    Berber:

    Hey skat, besef maar goed hoe lekker je het daar hebt want hier wordt het alweer tering koud, niks an dus!! Verder eigenlijk niks nieuws onder de zon, alles is same same hiero dus je mist niks, haha!!

    Veel plezier in Melbourne meis,keep us posted met al je avonturen!

    luv you long time, kusss

  • 20 Oktober 2009 - 08:34

    Willemien WA Van Der Valk:

    Oh ja en voor de mensen die me proberen te smsen/bellen: misschien moet je +61 doen ipv 0061! Dat schijnt namelijk het euvel te zijn! Anders weet ik het echt niet meer! :)

  • 20 Oktober 2009 - 08:58

    Gep:

    Wow meis, wat stoer, wat een vrijheid! Steekt wel erg scherp af tegen het bureau hier en de regen tegen het raam... Kan niet wachten om die kant op te gaan zeg. Krijg er kriebels van, je komt zo relaxed over. Geniet!

    Dikke kus en veel liefs!

  • 20 Oktober 2009 - 09:00

    Janneke:

    He meis,

    wat weer een super reisverslag. Echt gaaf ook die foto's.
    Ik maar denken dat ik een verhaal had met mijn dolfijnen zwemmen in Turkije in een bad. DOe jij het in de zee. Valt dat van mij natuurlijk in het niet. Had het graag willen meemaken.
    We smsen, bellen en mailen.
    Kus Janneke

  • 20 Oktober 2009 - 13:58

    Wesley :

    Hey Willie,
    Laat ik beginnen met verrassend nieuws: WE MISSEN JE OP HET WERK! ;). Erg leuk om te lezen dat het je goed gaat. Heb je mijn reisverhalen over Maleisie per sms nog ontvangen? Ik houd je site strak in de gaten en wens je heel veel plezier in Australie.

    Kus
    Wesley

  • 20 Oktober 2009 - 16:05

    Mirjam:

    He die Pien,nou lekker relaxed zeg. Fijn dat het begint te wennen, 't Is een hele omschakeling natuurlijk. Ik was bijna vergeten hoe moooi het daar is. We genieten lekker van je verhalen, dus ik zou zeggen, vooral doorgaan. Tot gauw,
    Liefs van ons

  • 20 Oktober 2009 - 16:51

    Sepkje:

    Helemaal super man, scheelt weer een dure-metzijn40gen-op1-boot-walvisdolfijnen-tour! ..en zo nog vele malen mooier ook natuurlijk!

    Take care 'in je uppie',

    Grtjes

  • 20 Oktober 2009 - 17:13

    Jeroen Feenstra:

    Oh wat een mooi verhaal, zo jaloers..... Geniet ervan.

  • 20 Oktober 2009 - 20:47

    Marije:

    He pop,

    Leuk verhaal en goed zo'n "besef" momentje, laat er nog vele volgen zou ik zeggen. Veel plezier in Melbourne!
    We hebben een slaapplek in Sydney voor ons drieen, mail je nog wel even! Geniet en vooral beseffen!!

    x Marije

  • 21 Oktober 2009 - 11:47

    Harmen!:

    Hey Willem!! Toffe verhalen hoor! Geniet ervan en veel plezier meid!!

    X Harmen!

  • 23 Oktober 2009 - 15:35

    Paula Prins:

    dag Pien,
    super, wat schrijf je gemakkelijk , we kunnen het gewoon meebeleven(nou ja????)eigenlijk zouden we dat best wel willen , maar ja...
    wie weet?
    ook de foto's zijn geweldig.
    nu zijn we alweer benieuwd naar de stories over Melbourne en de familie.
    Hier alles goed, je mist nog steeds niets.
    liefs Paula

  • 25 Oktober 2009 - 03:20

    Titia:

    Hey,

    Wat geweldig zeg!!!!!!!!
    Dolfijnen en walvissen voorbij zien gaan!!
    Geniet ervan!!!!!!

    Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willemien

Actief sinds 03 Okt. 2006
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 104812

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2009 - 31 Juli 2010

Australia, New Zealand and Asia

19 November 2006 - 20 November 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: