Bijna vakantie! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Willemien van der Valk - WaarBenJij.nu Bijna vakantie! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Willemien van der Valk - WaarBenJij.nu

Bijna vakantie!

Door: Willemien van der Valk

Blijf op de hoogte en volg Willemien

20 December 2006 | Maleisië, Kuala Lumpur

He lieve mensen,

Hier weer eens een teken van leven uit het zonnige Maleisië!Al was het vandaag niet zo zonnig, helaas!Dat bruine kleurtje wat we eigenlijk zouden moeten hebben zit er helaas nog niet op door al dat ‘harde’ werken. Ja, we werken ook nog van 10 tot 19.00. Tot nog toe heb je dat nog niet teruggezien op de foto’s maar schijn bedriegt. We zijn op dit moment druk bezig met het opzetten van de Holland Malaysia Foundation. Dit is een foundation die enkele jaren heeft stilgestaan en waar dus niks mee is gedaan. Wij, Ewoud, Coen en ik, zijn nu bezig om deze weer nieuw leven in te blazen. Coen en Ewoud zijn nu voornamelijk bezig met het opstarten van het stageprogramma en het maken van een folder en een website. Het stageprogramma werd eerst door het MDBC gedaan maar dat neemt HMF nu weer over. Een erg leuke opdracht omdat je jezelf erin kan verplaatsen en je eigen ervaringen erin kunt stoppen, of juist niet ;)
Ik houd me bezig met het maken van een ‘rapport’ over de opleidingshiërarchie van NL in vergelijking met Maleisië. Uiteindelijk zal dit op elkaar moeten passen, zodat er eenvoudig uitwisselingsprogramma’s plaats kunnen vinden. De Gateway, het bedrijf waar we werken, zal een beetje de bron moeten worden voor informatie over educatie/stage in Nederland. Dit is een heel globaal verhaaltje over wat we nu aan het doen zijn. Voor de mensen die ECHT geïnteresseerd zijn zullen wij graag al uw vragen beantwoorden via de mail!!Haha!

Zoals je al had gelezen zitten we na 3 weken wachten eindelijk in ons appartement. Maar het was het wachten waard. Het is echt super mooi geworden, alles glimt, en we hebben eindelijk onze eigen kamer maar……daar is/was dan ook alles mee gezegd. Toen we er vorige week introkken (ook een leuk verhaal) stonden er alleen een paar bedden en een bank. Erg fijn zou je zeggen maar we hadden geen: koelkast, wasmachine, tv, airco, veel lichten deden het niet, wc die niet doorspoelde en kakkerlakken!Verwent, verwent, ik hoor het je denken, en ja das dan misschien wel zo maar met 31 graden wil je best graag een koud drankje drinken, eens thuis ontbijten, die vieze zweetkleren wassen ;) en eens zonder stank en kakkerlakken rondlopen. Maar NEE, dat werd ons niet gegund. Heerlijk wat een overdreven verhaal! Maar goed, we hebben nu, na een week, eindelijk een koelkast, tv en een wasmachine die niet aangesloten is. De rest laat nog steeds op zich wachten. Dat komt ter Malayse tijd wel….hopen we!Maar verder is het een erg mooi appartement en mogen we helemaal niet klagen!
De kakkerlakken hebben we wel vermoord (sorry, dierenliefhebbers onder ons). Ons inloopappartement op de 10de had nog wel een leuk spuitbusje staan waar ze meteen van op hun ruggetje gaan liggen, dus die hebben we maar even leeggespoten. Problem solved! Iets makkelijker gezegd dat gedaan natuurlijk, want helden als we/ik zijn/ben, beter praat ik voor mezelf want Coen hield zich aardig goed!Coen spoot ze dood en ik zou ze even over het balkon gooien!Ik zoeken naar wat materiaal om ze op te pakken, dat werd uiteindelijk een boek en een kaartje, om vervolgens zodra ik bukte het uit te gillen en weg te rennen!Coen heeft ze dus maar even opgeruimd!Mijn held!
Nog even terug naar onze verhuisactie. Omdat we het zooooo gehad hadden ‘ons’ Chinatown en we toch weekend hadden besloten we zaterdagnacht na het stappen onze biezen te pakken en maar op de 10de te gaan bivakkeren voor een aantal uurtjes! Er waren daar wat bedden over omdat er 2 huisgenoten weg waren dus dat kwam mooi uit en we hoefden alleen maar de lift te pakken zodra we de sleutel kregen!! Zo gezegd zo gedaan, met de taxi naar Chinatown en we zeiden nog zo tegen elkaar “goed opletten dat we alles meenemen’!!!Want ja, met een drankje op ben je toch iets minder sKerp (eff de frieze taal op peil houden he!)!Maar ook al hebben we beide ons kamerTJE nog eens goed bekeken, een aantal dingen zijn we toch echt vergeten. De borg was daarbij het belangrijkste!!Oeps!!Eff voor de ouders; het was niet erg veel geld, maar ja, wie het kleine niet eert, is het grote niet weert!(Jaaaaaaaaa, Martijn we leren echt wat van je hier, met je scheurkalender!;)).

Ik merk dat dit een heel lang verhaal gaat worden, dus sorry alvast jongens!Maar jullie hebben even de tijd om het te lezen want de komende 2 weken wordt het toch niks met onze verhalen.

Zondag zijn we met ons redelijk brakke hoofd naar Midvalley (1 van de grootste shopping centres van Azië) afgereisd om daar wat inkopen te doen qua inventaris voor in het appartement. Lachen natuurlijk het moest zo cheap mogelijk. Ik heb me kapot gelachen want deze manier van shoppen was mij redelijk onbekend want ja, het oog wil ook wat. Wel een aanrader trouwens. Het ging zo: Zoek zo goedkoop mogelijk de lelijkste, maar functioneelste spullen!!Ik had op een gegeven moment een bestekset, fel geel, super lelijk maar er zaten geen messen bij dus die had ik er apart bij gedaan. We staan bij de kassa zegt Martijn ‘ehh, ik heb nog een goedkoper besteksetje gezien incl messen’!!Ohh oke pak maar dan, hij die hele winkel door om dat besteksetje te halen wat een paar ringgit goedkoper was, maar ja we blijven Nederlanders he!!?We hebben ongeveer een half uur bij die kassa gestaan want die jongen was zooooo traag!Coen maakte nog de opmerking dat hij hoopte dat die jongen per uur werd betaald en niet per product, want dat zou erg sneu zijn! Verder moest dat mannetje wel gedacht hebben: jezus wat hebben die lui een lelijke smaak!!!
Na dit avontuur zijn we met al onze plastic tasjes, als een stelletje turken (quote van Coen) nog maar een bakje koffie gaan drinken bij Starbucks!!!! Waarbij we bijna nog meer geld uit gegeven hebben als aan de inventaris!!Redelijk kansloos dus….!

Die week verder gewerkt en donderdag uit eten geweest met Martijn en daarna gaan borrelen in het Legend hotel op de 31ste verdieping!Een beetje loungeachtige tent met een super uitzicht op de towers!!Daar heb ik mijn 24ste verjaardag dit jaar maar eens ingeluid!!!Super om dat mee te maken, weer een verjaardag die ik niet snel zal vergeten. Midden in de nacht nog als impulsieve actie en kado van Martijn, ons gewaagd aan een voetmassage! Erg lekker en grappig!Vrijdag lekker taart gegeten en ben lekker verwent hier door mijn collega’s en 2 klanten. Super lief allemaal. Natuurlijk miste ik iedereen thuis wel een beetje maar dat komt volgend jaar wel weer!s’avonds hebben we, ja je verwacht het niet, maar een aantal flesjes whisky op mijn verjaardag gedronken in Bangsar om vervolgens verder te gaan in de Irish pub!Een erg gezellige avond die ook niet snel zal vergeten!:)Jasper bedankt nog!Iedereen die heeft gesmst en/of gemaild, bedankt, ik heb alleen de smsjes helaas niet gekregen omdat de server niet werkte ….!Jammer maar waar.

Nog 3 daagjes werken en dan hebben we lekker vakantie!Heerlijk, iedereen kijkt er erg naar uit. Vooral de mannen zijn helemaal in hun element want hun vriendinnen komen hun een bezoekje brengen!Dus dat worden 2 zware weken! Gister hebben we te horen gekregen dat we 2 weken vrij zijn in plaats van 1 week!Erg vervelend dat begrijp je!Coen zou al 2 weken op Bali blijven dus hij had zijn plan al klaar. Ik en Ewoud zijn van plan om dus eerst naar Phuket en wat andere vervelende eilanden te gaan om vervolgens de 31ste terug te keren naar KL omdat we die vlucht al geboekt hadden. Dan vieren we hier met een groepje oud en nieuw en daarna gaan we waarschijnlijk verder naar Melakka en de eilandjes die daar aan de kust liggen.Bah wat hebben we het weer slecht!

Lieve mensen wij willen iedereen alvast een paar heel fijne kerstdagen wensen en een heeeel gelukkig nieuwjaar!Maak er een leuk feestje van, al is het zonder deze 2 bijzonder leuke personen!Haha!Maar dat zal geen probleem worden!

Hele dikke kus Willemien&Coen

  • 20 December 2006 - 09:45

    Gep:

    He famke! wat een mooi verhaal, ben nu al benieuwd naar die van over 2 weken! heb morgen trouwens solgesprek, ben voor het eerst zenuwachtig! vertel je nog wel hoe het afgelopen is. Ben je nu toch wel bang voor kakkerlakken geworden?! haha. In Turkije was jij de held! De opdracht klinkt echt interessant, veel suc6 en hele fijne feestdagen! Dikke tùt

  • 20 December 2006 - 15:26

    Paula:

    op de foto's ziet het er belachelijk netjes uit. gelukig heb je bijna vakantie, dan kan je dat ook eff regelen!

    fijn dagen gewenst van ons , we zullen je echt missen!!
    liefs

  • 20 December 2006 - 15:52

    Mirjam:

    Leuke foto's. zijn we weer ff bij. gezellig appartement zeg. nou veel plezier op Phuket.
    Liefs Mam

  • 20 December 2006 - 17:28

    Marijke:

    wahaha kakkerlak, kakkerlak, kakkerlak!
    Idd.. wat gep al zegt, jij was in Turkije de held en nu zo'n pussy, wahaha! ;)
    Mooi verhaal meis!
    tút

  • 21 December 2006 - 15:18

    Gep:

    Sollicitatiegesprekken zijn echt niet leuk... ik hoor het vrijdag of woensdag of het doorgaat. dikke kus en have fun!

  • 22 December 2006 - 15:56

    Gearte:

    Mooie verhalen Willemien! Erg leuk om te lezen!

    Ik wens jullie hele fijne kerstdagen en een goede jaarwisseling!

    Liefs,
    Gearte

  • 23 December 2006 - 18:11

    Kees Vd Bosch:

    He Willem! Mooie shit daar! Zit ik een beetje van met mijn 9 tot 5 baan in Nederland! Prettige kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar!

  • 27 December 2006 - 16:55

    Willemien:

    He paps en mams, kan niet op mijn mail komen maar hier gaat alles top!Tis echt een mooi eiland en we hebben alweer een hoop beleefd!Morgen gaan we met gerard naar 1 of ander vet resort om een beetje te chillen!Niks mis mee dacht ik zo!Vrijdag naar Koh PhiPhi.Weer een erg vervelende week dus!Heb je mijn sms wel gekregen?Zondag ben ik weer in KL dus dan bellen we wel even. Hoop dat jullie leuke kerstdagen hebben gehad?Dikke kusssss vanuit een ZONNIG Phuket!;)

  • 28 December 2006 - 18:05

    GEP:

    He meisie! zat me de afgelopen kerstdagen al af te vragen hoe het er bij jou uit zou zien, een palmboom als kerstboom ofzo... heb nog steeds nix van stage gehoord, zal morgen maar ef bellen! hier was het gezellig,maar jij miste wel... veel plezier op Koh Phi Phi! dikke kus

  • 28 December 2006 - 18:36

    Wiekie:

    Hey Willemien,

    Blij dat je bijna van je vakantie kunt genieten???? Ik dacht dat jullie al vakantie hadden. Moniek zou graag even met je willen ruilen hoor want school en vakantie met de boot zijn zoooooo gewoon.

    Enfin wij hebben natuurlijk ook (geen zonnige) vakantie en moeten helaas de 31e maar jouw oliebollen opeten en jouw aandeel uit de tap leegdrinken. Tsja het is niet anders... wat moet dat moet.

    Liefs "geestdriftjes"

  • 29 December 2006 - 15:19

    Willemien:

    Jullie hebben inderdaad echt genoeg redenen om jaloers te zijn!!Sorry dat ik het moet zeggen maar ja....soms moet je gewoon eerlijk zijn he?!Haha!!Jongens alvast een heel gelukkig nieuwjaar en maak er een feestje van!!Enne fam v.d Geest: Die tap leegdrinken zal vast geen probleem voor jullie zijn toch?!!Hahaha!!Dikke kus

  • 31 December 2006 - 12:15

    Gep:

    He lieverd!
    voor als ik je weer niet kan bereiken; een hele goede jaarwisseling op bountyisland, ik zal je missen maar er zeker een paar op je drinken!
    Dikke kus

  • 01 Januari 2007 - 15:37

    Marijke:

    Gelukkig nieuw jaar!!
    Lekkere kerstdagen gehad, lees ik.. heerlijk man!
    En oud en nieuw feest was ook leuk?
    Laat maar gauw wat van je horen..
    xxx marijke

  • 02 Januari 2007 - 09:15

    Marieke:

    HAi Willemien, wat een prachtige verhalen. Ik ben jaloers.....Wij wensen jou een heel goed, gezond, reislustig, veilig en super 2007 toe! Maak er een te gek jaar van en geniet nu nog mar even, voor je het weet mag je weer terug nar Nederland....Liefs Ronald en Marieke

  • 03 Januari 2007 - 03:36

    Myr:

    He meis,
    Happy New year!!!!! Je hebt vast een supertijd gehad. Zie je de 25ste!! Dikke kus Myr

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willemien

Actief sinds 03 Okt. 2006
Verslag gelezen: 177
Totaal aantal bezoekers 104795

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2009 - 31 Juli 2010

Australia, New Zealand and Asia

19 November 2006 - 20 November 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: