***-KERST!! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Willemien van der Valk - WaarBenJij.nu ***-KERST!! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Willemien van der Valk - WaarBenJij.nu

***-KERST!!

Door: Willemien van der Valk

Blijf op de hoogte en volg Willemien

11 Januari 2007 | Maleisië, Kuala Lumpur

Vervolg ***-kerst!!

Eindelijk was het dan zover, na de vrijdag middag/kerst borrel hadden we 2 weken vakantie!!!Als kerstborrel hadden we op kantoor pizza en een biertje!!Haha!Niks bijzonders dus maar het gaat om het idee van een gezellig samenzijn toch!

Dat weekend spullen ingepakt en nog even wat gedronken om de vakantie in te luiden en maandagochtend vertrokken we richting vliegveld!In de bus zaten we natuurlijk weer achter 1 of andere mongool die alleen maar zat te hoesten en te roggelen (hij ging bijna dood volgens mij!)Beetje jammer!Gelukkig zat hij niet bij ons in het vliegtuig want ik ben bang dat hij dat niet overleefd had, aangezien Ewoud behoorlijk agressief van hem werd!;) Prima vlucht gehad dus en rond 13.00 kwamen we aan op Phuket!Een stralend blauwe hemel lachte ons tegemoet en toen kon onze vakantie dus echt beginnen!Helaas begaven mijn slippertjes het op het vliegveld al dus die hebben ons reisje niet mee mogen maken! (Tegenvaller van Chinatown!)

Nadat we onze tas-kes van de band af hadden geplukt en ik andere schoenen aan had gedaan op zoek gegaan naar vervoer to ‘Patong beach’ waar Herman een kamer voor ons had geboekt. Erg grappig want het waren van die busjes waar ze de bagage gewoon op het dak flikkerden!Onze tasjes lagen in de achterbak, goed geregeld dacht ik zo!Natuurlijk werden we meteen verneukt, want de taxi maakte even een stop bij zo’n activiteiten bureautje!!Natuurlijk hebben wij netjes geluisterd naar het vrouwtje maar daar hebben we het verder maar bij gelaten. Wij verbaasden ons erover dat er nog zoveel mensen waren die wel meteen van alles boekten!Er stond waarschijnlijk op hun voorhoofd met capslock aan: ‘VERNEUK MIJ’!!!

Na 1,5 uur eindelijk aangekomen te zijn in ons hotel meteen onze spullen gedumpt! (Ewoud tasje van 5 kilo, Willemien TASJE van 14,8 kilo)!!!Netsjes he?!!Waarna we meteen doorgegaan zijn naar het strand om te genieten van een Heinikje (1 euro) en een super zonsondergang! Een erg goed begin van de vakantie dus!
Het was 1ste kerstdag en dat moest ook op Phuket samengaan met een heerlijk kerstdiner (om het slaatje van opa maar een beetje te kunnen vergeten)!Wij hebben onszelf dus maar verwent met een mixed-seafood platter!Kreeft, de grootste gamba’s die ik ooit heb gezien, mossels, garnalen en nog wat andere heerlijkheden!En niet te vergeten een lekker flesje witte wijn! Daarna nog een aantal drankjes gedronken in een van de vele kroegjes!Heerlijk avondje dus weer! Onze one-liner van de 2 kerstdagen was dan ook: ***-KERST!!

De volgende dag twee scooters gehuurd en ik moest er dus maar weer een keer aan geloven want na mijn ongeluk een paar jaar geleden had ik me nooit mee gewaagd aan die klote dingen!!Het ging redelijk, vond ikzelf, alleen ergerde Ewoud zich volgens mij wel een beetje aan mijn vrouwelijke rijstijl en het regelmatige geschreeuw van: iehhhh, ohhhhhhh, oeeeeehhh!!Haha!Het schoot niet echt op en echt prettig voelde ik me ook niet op dat ding!Zag de krantenkoppen al weer helemaal voor me: “Nederlandse toerist zorgt voor chaos op wegen in Phuket’!!Gelukkig is alles goed gegaan en hebben we een heerlijke tocht gemaakt over het eiland. Zoals je hebt kunnen zien op de site heeft deze, voor mij gevaarlijke tour, voor een aantal mooie kiekjes gezorgd. Pointview was 1 van de hoogtepunten, letterlijk en figuurlijk. We reden door de bergen en in een keer zagen we aan de rechterkant een heel leuk kroegje/restaurantje en echt met een super uitzicht!We hebben hier maar even de scootertjes aan de kant gezet om op 2de kerstdag te genieten van een lunch want ja, eten moet je toch(goed excuus)?

’s Avonds werden we onverwachts opgehaald door Herman!Herman is een klant van ons op e Gateway en hij zat ook op Phuket. Hij stond in 1 keer voor onze neus, helemaal netjes gekleed, en vroeg of we zin hadden om mee te gaan eten!Nou natuurlijk hadden we daar zin in!Wij in ons vakantiekloffie mee in zijn pick-up truck, waarna we eerst een drankje hebben gedronken bij Gerard (een vriend van Herman) om vervolgens met z’n allen te gaan eten. Een erg gezellige avond gehad. Heerlijke curry gegeten en lekker een paar biertjes gedronken. Na het eten zijn we doorgelopen naar de Bangla-road. Dit is de stap/hoerenstraat van Phuket. Je kijkt er je ogen uit!Ik wist echt niet wat ik zag, alleen maar vrouwen/meisjes/travestieten die op de barretjes staan te dansen, hangend aan stokken kortom overal waar je keek!Ook deden ze met al die kansloze mannen die daar rondliepen spelletjes als 4 op een rij, dobbelen en spijkerslaan!Echt raar om te zien allemaal. Zodra we er binnen liepen werden de mannen bij hun kont (en waar ze dan ook maar bij konden) gegrepen!Hiel apart!Het is echt niet te geloven hoeveel eenzame mannen daar rondlopen om voor een week zo’n vrouw te kopen/huren!Je ziet het gewoon op hun voorhoofd staan: SEXTOERIST!Er zat ook zo’n man in ons hotel, zo’n heel dikke man, helemaal wit en die waarschijnlijk het hele jaar spaart voor een weekje ‘liefde’!Hij kwam 1x uit zijn kamer lopen met echt een big smile, en een gezicht alsof hij de hele wereld aankon! Dat kleine, Thaise vrouwtje huppelde er een paar meter achter de kamer uit met een heel andere gelaatstrek!!Dat was echt zo’n grappig gezicht!
Maar terug naar de avond met Herman!We zijn naar 2 discotheken geweest en we hebben tot diep in de nacht staan dansen en ouwehoeren!Erg gezellie en een hoop gelachen. Om 5 uur hebben we er maar een eind aan gemaakt maar toen hadden Ewoud en ik alweer een beetje trek!Dus wij naar zo’n vrouwtje met zo’n fietsje met een bbq erop!!Saté, nou dat kan toch niet misgaan zou je denken!Ze stopte de sateetjes in een zakje en eten maar!Hmmm, is dit wel gaar??!!!Nee hè?!!Nope, dus toen hebben we onze sateetjes zelf maar even op haar plaatje lopen braden!!Haha!Was een erg grappig gezicht en ze waardeerde het geloof ik niet echt!Uiteindelijk smaakten ze nog niet en hebben we ze maar weggegooid!Toen we in het appartement aankwamen zag het zwembad er wel erg aantrekkelijk uit dus hebben we ons maar omgekleed voor een nachtelijke duik!Deze werd helaas niet echt gewaardeerd door de beveiliging, maaaaaar we hebben gezwommen!!

Volgende dag hebben we ons vies verslapen!Gelukkig Herman ook, want we hadden met hem afgesproken om een dagje te gaan touren!Het was erg stressvol wakker worden om half 1 want wat bleek we moesten uitchecken want het hotel was volgeboekt, de scooters moesten om half 12 terug zijn en we moesten dus inpakken!!!!Voor een kater hadden we dus weinig tijd,…….deze kwam echter iets later wel aanzetten!Jammer maar helaas!
Toen Herman ook veel te laat kwam aanzetten hebben we maar even ontbeten om bij te komen van de stressvolle uren die we achter ons hadden liggen!!
Een heel stuk gereden en toen een pit-stop gemaakt bij ….pointview omdat Herman het tijd vond voor een Heinikje!!!!Omdat we het natuurlijk erg lullig vonden om ‘nee’ te zeggen hebben we ons maar sociaal opgesteld en ook maar een biertje genomen!Vervolgens een tukje gedaan op het strand en daarna nog bij zo’n thais ‘restaurantje’ heerlijke noedelsoep gehad!!!Echt heerlijk!Die avond maar vroeg op bed gegaan!

Donderdag zijn we met Gerard (en een aantal andere NL ‘yuppen’) naar het Meridien hotel gegaan om daar van een dagje luxe te genieten!Helaas waren de prijzen boven ons budget en zijn wij uiteindelijk stiekem afgedropen naar het strand!Hahaha, was weer erg grappig en beschamend!Die avond hebben we onze fles Red Label, die we op het vliegveld hadden gekocht, op het strand opgedronken maar das verder 1 groot zwart gat!

De dagen hierna hebben we 1 scooter gehuurd, dat leek me toch beter!En zijn we de andere kant van het eiland afgegaan. Veel dingen gezien en ons geweldige, rustige strand gevonden!!Met het reggae tentje!Hier hebben we de rest van de vakantie bijna doorgebracht. Het was alleen erg jammer dat het 3 kwartier, vol gas rijden was, maar dat hadden we er (meestal) graag voor over!!Omdat de eigenaar van het barretje allemaal grote verhalen had over een groot feest met oud en nieuw hebben we besloten om ons verblijf op Phuket te verlengen. Oud en nieuw viel echter een beetje tegen, Ewoud was de dag ervoor ziek geweest, en van de 150 mensen die de eigenaar had verwacht waren er misschien 30 a 40?!!!Beetje jammer dus. Maar we hebben wel oud en nieuw op het strand gevierd en dat maak je waarschijnlijk niet zo heel erg vaak meer mee in leven (BEHALVE ALS JE HET GOED DOET) dus ik ben blij dat ik het heb mee mogen maken!

Later die week kregen we een smsje van Bart (ook een stagiair) dat hij ook naar Phuket kwam!Gezellig natuurlijk!Omdat ons beltegoed al op was, en Bart een verkeerd nr doorgegeven had konden we hem echter niet bereiken!Ons hele slimme idee was dus om maar in de Bangla-road te gaan zitten want ja daar zou hij vast wel doorheen lopen!En als je daar zit dan drink je een biertje!Rond 21.00 kregen we toch wel trek en hebben we het Bart-project maar opgegeven. Omdat Ewoud wat ziek was geweest besloten we voor wat europees voedsel te gaan en wat denk je: er was een NL eetcafeetje!Heerlijk gegeten, gebakken aard, biefstuk en sla!!Hmm!!En als toetjes heeft Ewoud 6 Irish-coffee achterovergeslagen en ik enkele bailish-coffee’s!Ze smaakten zoals gewoonlijk weer erg goed en om onze teleurstelling een beetje te verzachten zijn we maar doorgegaan naar de Tigerclub om daar vervolgens om 5.30 uit te rollen!Een erg geslaagde avond ondanks alle drank!!

De volgende dag eindelijk Bart getroffen na een aantal emails en toen hebben we de avond ervoor met z’n 3en maar herhaald!!!1 verschil alleen!Rond 5.00 sprong Bart van het podium af en liep weg!! (erbij vermeldend dat Bart slecht tegen tequila kan en we hier wel enkelen van hebben weggetikt). Hmm, Ewoud en ik keken elkaar aan, “die zal wel naar huis gaan?!!!”Nou ja, die fles Whisky is toch zo goed als leeg” dus die heb ik weggegeven aan een groepje en toen zijn we maar op de scooter gestapt!!!!En we zijn wonder boven wonder goed thuis gekomen!De volgende dag kregen we echter een mailtje van Bart met de tekst: “WAAR WAREN JULLIE NOU GISTER IN 1X, IK WAS ALLEEN MAAR SIGARTTEN GAAN HALEN!!!Oepssss!!Sorry!!

Laatste dagje nog even flink bijgebruind en toen zat onze vakantie er helaas alweer op!Een hoop beleefd, een hoop gezien, op het strand gelegen,drankjes gedronken, gegeten en rondgereden!Kortom een super vakantie!

Terug in KL maar even een avondje met iedereen bijgekletst in de Irish pub en verder dat weekend door KLCC gelopen om en hotel te zoeken voor mijn paps, mams, Inge, JJ en Bob die al bijna komen!!Super veel zin in!

Gister hebben we een nieuw eettentje ontdekt!Koreaanse BBQ!Echt heerlijk!We stonken alleen wel naar gourmetten en knoflook toen we buiten kwamen!!En nog steeds!Daarna naar een super vette bar gegaan op de 34ste etage van een hotel waar we de avond hebben afgesloten. Wat een mooi uitzicht daar!Ik kan het niet omschrijven zo gaaf!!Ik heb geprobeerd er foto’s van te maken maar met al die lichtjes is het niet helemaal scherp!Ik zet ze er nog even onder zodat je er toch nog iets van mee krijgt!!

Oh ja nog 1 grappig verhaal!Ewoud gaat het niet waarderen dat ik dit vertel van die houdt niet van leedvermaak maar ik des te meer!Zoals je hebt kunnen zien op de foto’s heeft ons kantoor voornamelijk glazen muren en deuren. En vanaf maandag werkt er een nieuwe mevrouw bij ons. Dinsdag was dus haar tweede werkdag en Thomas (mijn baas) had bezoek van ‘onze vriend Herman’, waar ze even koffie heen zou brengen!!Ik hoor echt een giga-knal, en zie kopjes van Ewoud en Coen tegelijk omdraaien!!Coen schoot meteen in de lach en ik lag zo ongeveer al onder tafel van het lachen!!!De deur van het kantoor zat dicht maar dat ze helaas niet gezien!!!

Ik kan er nu nog om lachen!!JAaaaaaaaa, Ewoud het is echt heel sneu en ik mag er niet om lachen!!!Ik zal het proberen te onthouden maar leedvermaak is het beste vermaak wat er is!Hoe sneu het af en toe ook is!

Dit was het weer voor de afgelopen weken!Ik weet het, het is veel te lang maar eigenlijk veel te kort want ik heb de helft niet verteld!

Hele dikke kus Pien

PS: Iedereen weer bedankt voor de smsjes, kaartjes, berichtjes op de site en belletjes!Super leuk!!Altijd leuk om iets van jullie te horen als je zover weg bent!

  • 11 Januari 2007 - 10:54

    Mirjam:

    Jammer zo'n vakantie, met kerst en oud en nieuw. Geloof de we weer bij zijn, leuk verhaal enlang....... Flink hoor Pien

  • 11 Januari 2007 - 20:28

    Danjel!:

    dacht laat ik hier maar weer eens wat zeggen.. scheeld een hoop centjes! leuk/lang verhaal... en ziet er goed uit dat bruinekleurtje!!! begrijp uit je verhaal dat je 14x dronken bent geweest in 14 dagen :p

    dikke kuss daan

  • 12 Januari 2007 - 16:04

    Siep:

    hey! ik ben idd weer terug op sint maarten. heb een erg leuke vakantie gehad, jij zo te lezen ook! Ik heb lekker weer gefeest in grunn! had dan ook weinig zin om terug te gaan! maarja het weer is hier wel weer erg lekker! ik ben ook alweer druk aan het werk en ik vond ook erg zwaar om na weken vakantie ineens weer aan het werk te moeten. maar de biertjes moeten toch ergens van betaald worden he! leuk verhaal weer, de belevenissen op de scooter, kan ik me helemaal bij inleven, haha! nou ik ga ff lunchen, spreek je snel weer es op msn! dikke kus trug!

  • 13 Januari 2007 - 22:56

    Gep:

    He Meis, wat een prestatie zo`n verhaal en het was nog prettig leesbaar ook! Ben benieuwd of je dit nog gaat overtreffen, haha. Ben niet aangenomen bij het stagebedrijf en de tijd begint nu echt te dringen. Hebben ze in Kuala Lumpur ook een goed levensmiddelen-gerelateerd bedrijf?! Lijkt me gezellig. Ik bel je morgen ef.
    Dikke kus en oant moarn!

  • 14 Januari 2007 - 08:46

    Magda:

    Hey Pien,
    Ja.... beloofd is beloofd!
    Door alle drukte hebben we elkaar niet kunnen bellen afgelopen week.
    Spreek je snel!
    Liefs.

  • 16 Januari 2007 - 08:17

    Karin:

    Lees je verhaal nu pas, druk druk he? Maareh, hardstikke leuk zeg! Dat verhaal van die glazen deur ook, ik zie het al voor me....
    Veel plezier nog!

  • 16 Januari 2007 - 14:40

    Gep:

    Die overstromingen kunnen toch niet bij jou in de buurt komen he?!
    Dikke kus

  • 17 Januari 2007 - 03:07

    Willemien:

    Nee hoor meis, twas hier super mooi weer de afgelopen 2 dagen dus geen zorgen!!Haha!!Al stageplek?
    Dikke kus

  • 19 Januari 2007 - 07:21

    Janneke:

    He meis, wat een verhaal. Super leuk om te lezen. En super mooie foto's. Bij bruinen hoeft bij jou niet meer, JE BENT AL SUPER BRUIN. xx

  • 20 Januari 2007 - 18:15

    Marijke:

    Hey famke!
    Je bezoek komt er aan he?! Heb je er al zin in? :)
    Hier is alles goed. Stage is afgelopen, helaas!! Was toch wel heel leuk!
    dikke tút

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willemien

Actief sinds 03 Okt. 2006
Verslag gelezen: 217
Totaal aantal bezoekers 104803

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2009 - 31 Juli 2010

Australia, New Zealand and Asia

19 November 2006 - 20 November 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: