Selamat Pagi> Goedemorgen - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Willemien van der Valk - WaarBenJij.nu Selamat Pagi> Goedemorgen - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Willemien van der Valk - WaarBenJij.nu

Selamat Pagi> Goedemorgen

Door: Willemien van der Valk

Blijf op de hoogte en volg Willemien

21 Januari 2007 | Maleisië, Kuala Lumpur

Nee, je hoeft nu niet te denken dat ik een beetje Malays leer want ik heb dit gewoon eff opgezocht in de Lonely Planet!Wat een uitvinding dat boek he?!!
Iedereen weer bedankt voor de mailtjes en het schrijven in mijn weblog!Al mogen de berichtjes op de site iets meer zijn!!Ik weet dat je kijkt en als je kijkt moet je ook wat schrijven!Echt, zo moeilijk is het niet!Hahaha!!!

Heb je de storm overleefd?Ik gehoord dat het een enorme chaos is geweest daar?

In Kuala Lumpur gaat alles goed. De afgelopen 2 weken hebben we een beetje bij kunnen komen van de zware vakantie op Phuket!:) Ook hier wordt alles een beetje ‘normaal’ en hebben we een ‘gewoon’ leven als werkende mensen!Tsja en of dat me nou zo goed bevalt?!Dat ben ik nog even aan het uitzoeken!Ben bang van niet….!Stage is wat rommelig, er moeten veel dingen uitgezocht worden. We zijn afhankelijk van veel andere organisaties, willen we iets voor elkaar krijgen. In Maleisië duurt alles lang en daar heb je geduld voor nodig, schijnt!Gelukkig is de sfeer op ‘kantoor’ (klinkt heel serieus he, is weer eens wat anders als; de sfeer in deksels!)erg goed en vliegen de dagen nog steeds voorbij.

Vorige week kreeg ik een heugelijk mailtje van Hanni, zij schreef dat ze hier ook stage liep en nu net een weekje in KL was. Ze miste echter een klein beetje de Dutch-people (logisch ) dus ik heb haar meteen een mailtje terug gestuurd en vervolgens hebben we die avond meteen gemeet!Onder het mom van daar moet op gedronken worden hebben na het geweldige Chinese diner nog maar een drankje gedaan in ‘the lock-up’! Hanni joined de ‘zorgeloze Dutch group’ al weet ik niet of ze er veel beter van zal worden!Haha!Ik ben echter erg blij dat ze er is zodat we nu het vrouwelijke geslacht samen kunnen vertegenwoordigen!

De stage van Ewoud en Jasper zit er alweer op, helaas voor ons en voor hun! Gister was het Ewoud zijn laatste stagedag maar dat hebben we helaas niet kunnen vieren!Donderdag was het namelijk de grote dag dat Martijn, maar liefst ;), 27 jaar werd!!!Dat hebben we een beetje te uitbundig gevierd waardoor er gisteren alleen maar lijken op kantoor zaten!
Ter ere van zijn verjaardag zijn we weer gaan Koreaans BBQ-en!Lees: Stinken als een bunzink! We waren met z’n 7-en het was weer heerlijk de knoflooktenen gingen er weer in als koek!Op aanraden van Steff zijn we daarna doorgegaan naar 7atenin9. Weer een super mooie lounge tent waar het aan niks ontbrak!Daar moeten we in NL toch echt wat aan gaan doen!We hebben daar in super lekkere banken uit zitten buiken met live muziek op de ‘achtergrond’!! Tsja, en alsof het nog niet genoeg was zijn we met een steeds slinkerder groepje nog maar even doorgegaan naar de beachclub!De jarige job was natuurlijk de baas deze avond en wij stelden (natuurlijk) voor om naar huis te gaan want de volgende dag moest er weer hard gewerkt worden,maar helaas, Martijn wou doorgaan! De beachclub is de foute tent met travo’s en hoeren maar je kijkt er je ogen uit!Er staat ook een aquarium met 2 kleine haaitjes midden in die tent. Wel heel zielig maar het lijkt wel mooi!Het oog wil ook wat he?!!
Hanni werd daar nog even lastig gevallen door een of andere mongool die super dronken was!Een kont-knijper!Das toch uit de tijd zou je zeggen…..?Coen en Ewoud hebben dit even voor haar opgelost door te zeggen; FUCK OFF!!Hahahaha!!(bikkels)
Rond 3.00 vond Martijn het wel genoeg en zijn we een beetje Tipsy, zoals Hanni dat noemt, afgedropen naar onze huisjes. Je begrijpt dat er op kantoor weinig tot stand is gebracht vrijdag!

Vandaag (zaterdag) gaan we even naar Midvalley om een paar cadeautjes te kopen voor Martijn, Steff, Michael, Ewoud en Jasper! Vanavond hebben we namelijk een feestje ter ere van het afscheid van Ewoud en Jasper en de verjaardagen van de rest!Zal wel weer een leuk feestje worden op de 10de!

Donderdag komt Myrthe al!Super veel zin in. We gaan een weekendje naar Pangkor. Dit is een klein eiland wat ongeveer 4 uurtjes reizen is van KL. Aapjes in het wild, fijn strand en verder erg rustig geloof ik. We gaan daar maar eens lekker bijkletsen, op het strand liggen (indien het weer het toelaat) en wat rondtoeren. Dus ik kan weer uitkijken naar een tripje! Kan ik weer een plaats afvinken!!

Volgende week ga ik 3 dagen op een scheepsbeurs staan. Even lekker niet op kantoor, maar onder de mensen!Hoop daar wat te kunnen netwerken en natuurlijk reclame te maken voor de Gateway!

Vorig weekend hadden Michael en ik het goede voornemen om eens een toeristisch uitstapje te gaan doen!De Batucaves stonden op het programma en we hadden vrijdagavond een taxi geregeld die ons er voor een mooie prijs heen zou rijden. Je moet namelijk een taxi hebben die op je wacht anders schijn je er niet meer weg te komen! Om 13.00 hadden we afgesproken voor de Pantai Towers!(de naam van ons appartement) Hij kwam echter niet opdagen, wat overigens heel normaal is hier!Ik bellen en hij zei: “oh yeah i’m there at two o’clock, la”!Hmmmmmm, oke niet boos worden Willemien, rustig blijven…..!!Oke two o’clock, you are really here then, right?Yes yes!!!Dus wij weer naar boven, even rustig liggen want de vorige avond was het toch wel weer wat laat geworden! Om 2 uur wij weer naar beneden maar onze taxichauffeur kwam weeeeeeer niet opdagen!Teleurgesteld zijn we toen maar afgedropen naar ons bed, om vervolgens om 18.30 wakker te worden!Geen Batu Caves voor ons dus dat weekend!Dat verhaal en die foto’s houden jullie nog te goed dus…..!De Malayse instelling komt rustig onze kant op!!!:)

Dikke kus en veel liefs uit warm Kuala Lumpur

  • 21 Januari 2007 - 14:55

    Paula:

    het blijft hier rumoerig met de wind, dus wees blij dat je daar zit.
    Niet teveel van die maleise mentaliteit over nemen!veel plezier hoor!

  • 22 Januari 2007 - 11:47

    Gep:

    He meis, de volgende keer lees ik je verhaal ef uit, want zit met mn projectgroep en ben niet zo populair meer volgens mij... haha. ps. de videotheek gaat weg! :( Dikke kus en werkse!

  • 22 Januari 2007 - 12:05

    Gep:

    Toch ef pauze: Mooi verhaal man, je wordt al een echt columniste! Heel veel plezier met Myrth, we zullen ef meerdere op jullie drinken op Jeroen zn verjaardag.
    Dikke kus en veel plezier!

  • 22 Januari 2007 - 20:58

    Sylvia:

    Hoi Willemien! Fijn dat je het naar je zin hebt. Leuk om al je verhalen te lezen.
    Ik weet nu ook hoe jij je in november voelde :S Succes op de beurs.
    Kus Syl

  • 23 Januari 2007 - 07:25

    Janneke:

    He willemien, leuk verhaal. En leuke foto's. Heb je mijn laatste mail nog gelezen??Dikke kus

  • 23 Januari 2007 - 12:58

    Marijke:

    Hey Chicky!
    Mooi verhaal weer en zeker goed voor mijn studie-ontwijkend-gedrag.. Nog 2 nachtjes en dan is Myrthe er!! Geniet er lekker van :)
    Dikke tút

  • 23 Januari 2007 - 17:57

    Myr:

    Nog 2 nachtjes slapen!!!

  • 24 Januari 2007 - 09:51

    Gep:

    He meiden, vast veel plezier en denk aan de reputatie van de groep! ;)
    xxx

  • 25 Januari 2007 - 04:14

    Myr:

    He chica,
    Vanavond!!! Zin in!!! heb net afscheid genomen van Remon...snik,snik. Vanavond maar ff een paar goede borrels drinken!!
    Ik probeer te sms-en zodra ik er ben!
    Dikke kus,
    Myr

  • 25 Januari 2007 - 23:33

    Titia.:

    Wat leuke foto's weer.
    Ik had op de eerste toets een 6.3 en nu vandaag gehoord op de tweede toets een 7.3.
    Ben ik erg blij mee en we gaan voor de derde toets ook een voldoende en hopelijk nog 1 toets en eind maart eindelijk klaar en hopelijk mijn papiertje binnen.
    Ik spreek je gauw weer en veel plezier daar.
    Dikke kus Titia.

  • 28 Januari 2007 - 17:24

    Francien:

    HHHeee nichtje, hoe gaat het..... leuk verhaal en heel veel plezier volgende week als je ouders en zus er zijn. XXXXXXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willemien

Actief sinds 03 Okt. 2006
Verslag gelezen: 179
Totaal aantal bezoekers 104806

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2009 - 31 Juli 2010

Australia, New Zealand and Asia

19 November 2006 - 20 November 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: