Vervolg Pangkor - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Willemien van der Valk - WaarBenJij.nu Vervolg Pangkor - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Willemien van der Valk - WaarBenJij.nu

Vervolg Pangkor

Door: Willemien van der Valk

Blijf op de hoogte en volg Willemien

30 Januari 2007 | Maleisië, Kuala Lumpur

Omdat het anders weer een super lang verhaal wordt over 2 weken heb ik toch maar besloten mijn verhaaltje nu te typen!

Zoals ik eerder al vertelde zijn Coen en ik vorige week zaterdag cadeautjes gaan shoppen voor de jarigen en Ewoud & Jasper die afscheid van iedereen gingen nemen!Het was een erg flauwe middag waaruit natuurlijk enorm foute cadeau’s zijn gekomen!
Het feest was een groot succes, we waren op het drukste moment met iets van 20 man!Lekker gekletst en geouwehoerd en daarna nog op stap geweest met z’n allen. Een zeer geslaagde avond dus!

Donderdag is Myrthe aangekomen!Super gaaf om haar weer te zien, wel heel raar natuurlijk dat we hier nu in een keer samen in Maleisië zitten. We hebben die nacht heerlijk zitten kletsen en foto’s zitten kijken. Rond half 3 kwam Coen dronken binnen want die moest de verjaardag van Steff die avond nog een keer vieren (goed excuus he)?!En uiteindelijk zijn we maar eens naar bed gegaan omdat we de volgende dag weer vroeg op moesten om richting Pankor te vertrekken!

De busreis bedroeg 4 uurtjes vanaf KL en om half 3 kwamen we dan mooi op tijd aan in Lumut. Vanaf hier hebben we de boot gepakt naar Pangkor. We kwamen aan in een compleet andere wereld, een wereld van rust en weinig toerisme!Heerlijk dus! De taxichauffeurs waren echter niks anders dan in KL, erg jammer!!We vroegen of hij ons naar Coral bay wou brengen want we hadden gelezen dat dat het mooiste en rustigste strand was. De beste man dacht alleen dat we het hotel Coral bay bedoelden!Achteraf heel begrijpelijk want toen we hem uitlegden dat we het strand bedoelden, en we daar uiteindelijk aankwamen, was er niks meer of minder dan strand……..!Oeps!Maar goed, wij bikkels, stapten dapper uit de taxi en betaalden de taxidriver!!Toen hij wegreed keken we elkaar aan om vervolgens in de lach te schieten!!”Terug lopen dan maar naar het vorige dorp hé want hier is ECHT geen hotel te vinden?!” Gelukkig hadden we deze keer de naaldhakjes in de tas gelaten en hadden we alleen een bikini en een schoon onderlokje mee (ja, je leert van je fouten he). We konden dus zonder problemen terug lopen naar Teluk Nipah waar we een hotel aan het strand hebben gevonden voor een schappelijk priske!

Natuurlijk hebben we meteen de bikini aangetrokken en hebben we even een voorproefje genomen op het strand!Het was heerlijk weer en ook op Pangkor loog de zonsondergang er niet om! Ja, ik hoor je weer denken “wat een naar leven”, en ja daar heb je helemaal gelijk in!;)
Op stap zijn we niet geweest, dat kon daar namelijk niet!Geen kroeg te bekennen dus we hebben lekker op het balkon gezeten en zijn niet heel laat op bed gegaan.

De volgende dag vroeg opgestaan en een scooter gehuurd!En het hele eiland over gereden, echt super!Je kon echt goed zien hoe de mensen er leven, zo primitief in kleine hutjes en in een gigantische bende!Weer heel indrukwekkend. De strandjes die we tegenkwamen waren verlaten en strandbedjes waren in geen velden of wegen te bekennen!Dat is toch te vet voor woorden!Geen Turkije activiteiten, gewoon de zee, het strand, Myrt en ik!!
We hebben onszelf daar dus maar even verwent met 2 uurtjes zonnebaden en zwemmen!Heerlijk wat een leven en wat een geweldig spot!

Nadat we uitgerust ;) waren zijn we doorgereden naar het strand voor ons hotel om daar even actief te gaan doen!Jaja!!We zijn gaan snorkelen!Haha!Eerst kregen we een tochtjes langs de verschillende kleine eilandjes die rondom Pangkor liggen. We zagen aapjes op het strand en rotsen die op een krokodil, schilpad en nog iets leken!Nou zei Myrt: “als je echt wilt, kun je natuurlijk overal wel wat in zien”!Tsja, toen was de magic natuurlijk weg!!!Hahaha!En bedankt Myrth!;)
We werden afgezet op Coral beach, een piepklein onbewoond eilandje heel dichtbij Pangkor. Er waren daar echter al een hele delegatie Malayers aan het snorkelen, beetje jammer!We hebben er met veel verbazing naar staan kijken, ze hadden namelijk een lange broek, een t-shirt nog aan en hun hoofddoek nog op…zwemvestje eroverheen en gaan!Vreemde gewaarwording voor ons Westerlingen natuurlijk! Omdat zij allemaal hutjemutje op elkaar zwommen omdat ze denk ik dicht bij de kant wouden blijven zijn wij maar wat verder gesnorkeld!Toen ik op een bepaald moment eens om me heen ging kijken boven water zag ik in een keer een aapje voor me zitten (op een rots)!!Ik Myrth roepen en wij er heel voorzichtig heen zwemmen; “oh wat lief”!!Nou die aap was dus echt niet lief!!Toen we te dichtbij kwamen liet ie z’n tanden even zien en deed ie net alsof hij in het water zou springen!Haha! Myrt zei nog heel stoer: “Willemien, apen kunnen niet zwemmen”. Ik: “Nee volgens mij ook niet”! Dus wij, helden, nog een keer proberen dichterbij te komen!Deed dat stomme beest het weer, en hij deed echt alsof hij in het water wou springen!!We keken elkaar weer aan: Twijfelende stemmetjes: “of kunnen ze toch wel zwemmen??” hahahaha!!!Blond zeker!Nou we hebben het er maar bij gelaten!Het snorkelen was ook wel genoeg geweest dus we besloten naar het strandje te lopen wat aan de zijkant van het eiland lag.
Onze ‘kapitein’ van het ‘schip’ die ons naar coral beach had gebracht had ons verteld dat we vanaf de snorkelspot wel naar het strandje konden lopen. Wij met de snorkel onder de oksels en in bikini door de bush bush en over de rotsen (in het achterhoofd de agressieve aap) proberen een gangbaar pad te vinden……die was alleen niet te vinden, helaas!Maar doorzetters als we zijn wouden we dat strand bereiken, wat die kerel had toch gezegd dat er een pad was?!Doorlopen dus en niet piepen!5 muggenbulten, enkele striemen van takken, rare geluiden en een boom op ons pad later hebben we het toch maar opgegeven en zijn we teleurgesteld teruggegaan.

’s Avonds eff geshopt en gegeten en toen had Myrth het geweldige idee om de lange weg terug naar het hotel te nemen!”Want dat is zo lekker, na het eten even lekker scheuren op de scooter’!Hmm oke!Dus wij, Bob en Annie, over alle kleine, donkere paadjes, stijle heuvels, en ga zo maar door terug rijden!!!Weer zo’n briljant idee van Myrt!!Haha!Ik zag de krantenkoppen wederom weer verschijnen: “2 NL dames verkracht en beroofd in de donkere heuvels van Pangkor!” Zou weer net wat zijn geweest!

Omdat er geen kroegen te vinden waren op het eiland waren we, eerder die avond, op zoek gegaan naar, ja je raad het al, DRANK!En natuurlijk hebben we het gevonden!We hebben onze buddyseats volgestopt om vervolgens op het balkon onze vangst te consumeren!Nadat de asbak vol zat en de flesjes leeg waren zijn we moe maar voldaan ons bedje in gerold!

Zondag had Myrt weer zo’n briljant idee: “laten we gaan kanoën!” Omdat ik haar enthousiasme niet de kop in wou drukken heb ik me over laten halen!Na 3 slagen hadden we echter beide al spijt!Geen succes dus!Maar we hebben doorgezet en hebben de tocht gemaakt die we de vorige dag met het ‘jacht’ hadden gemaakt!!Jaja!!Met veel pauzes tussendoor, dat dan wel weer wel!We concludeerden na deze 2 zware uren dat onze interesse toch meer uitgaat naar een motorboot!

Omdat mijn lieve vriendinnetje zaterdag (weer) het geweldige idee had om haar witte huid in te smeren met, ja mensen, ZONNE-OLIE, was ze zondagmiddag vies verbrand!!!We hebben onze trip dus maar wat eerder beëindigd omdat er verder niet zoveel meer viel te beleven dan zon, zee en strand! Ik had alleen van te voren al onze bustickets geboekt om 20.30. We besloten het erop te wagen, want ja zoveel mensen waren er toch niet op dat eiland en die zouden vast niet allemaal naar KL gaan dus…!!Wij de bus in op de gok dat onze kaartjes niet gecontroleerd zouden worden!Dat was idd niet het geval maar 2 haltes (30 minuten) later stopten we op een station wat toch redelijk vol stond met mensen, die natuurlijk allemaal in ONZE bus moesten!!!Hmmmmmmmmm!Het was ook nog een of ander afthans station in the middle of nowhere!Wij met een heel zielig gezicht (lees pruillip) naar de buschauffeur!Dit mocht echter niet baten, de bus was fully booked!KUT!
Wij op dat stationnetje, als 2 echte backpackers en redelijk schaars gekleed, tussen allemaal Malayers en Indieers!Echt op ons gemak voelden we ons niet!Gelukkig konden we een andere bus boeken want anders hadden we daar 5 uren moeten wachten!Het was alleen even afwachten wat voor bus het was. Ook dat viel mee, geen bus met kippen en geiten dus!
Rond 19.30 aangekomen in KL waarna we meteen door zijn gegaan naar de twintower om de nodige foto’s te maken!Daarna heerlijk gegeten en nog wat gedronken met Martijn en zijn broer in de Jungle bar!

Een zeer geslaagd weekend dus en super dat Myrt hier is!

Dikke kus Pien

  • 30 Januari 2007 - 16:27

    Danjel!:

    weer een stoer verhaal! blijft ook nog leuk om te lezen, doe je goed! veel plezier met je fam.!! dikke kuss

  • 30 Januari 2007 - 17:18

    Marijke:

    ik had ook al een stukje op Myrthes site gelezen, maar het blijven mooie verhalen! Zoveel beleefd.. ben jaloers!
    Geniet lekker meis :)
    xxx

  • 31 Januari 2007 - 02:37

    Hanni:

    Nou zo te horen was het errug avontuurlijk van het weekend!! Grote meid!!!! ben trot op je!

  • 31 Januari 2007 - 09:11

    Janneke:

    Wat een verhaal. Super leuk om te lezen. Ik heb er echt zin om in april naar je toe te gaan. We mailen

  • 31 Januari 2007 - 09:24

    De Moeder Van Myrthe:

    Hallo Willemien
    Fijn dat Myrthe nu bij jou is en jullie het naar je zin hebt. Ik heb de foto's van jullie uitstapje al bewonderd op Myrthe's site en snapte wel dat het lekker was. Mooie stranden! En wat een stad is KL zeg. Veel westerser dan ik me had voorgesteld en ik begreep van Myrthe dat zij dat ook had: die verbazing. Voor haar zal de omschakeling helemaal groot geweest zijn na Vietnam, dat toch veel aziatischer en eenvoudiger is. Ik hoop dat je een leuke trip met je ouders gaat hebben en nog veel geniet van je stagelopen in KL. Wie weet tot ziens en ehh... geef mijn dochter maar even een hele dikke knuffel van mij. Dan is het net of ik hem geef. Groeten Willemien,
    Margriet

  • 31 Januari 2007 - 11:31

    Peter:

    Hey Willemien,
    Zo wat een actieve trip zeg. Wel super dat je de tijd hebt om geregeld ff een uitstapje te maken. Klinkt en ziet er echt allemaal super uit daar!

    Gelukkig heb je besloten niet 2 weken met het verhaal te wachten, dan was er waarschijnlijk geen doorkomen aan geweest. Nou veel plezier nog met Myrthe en straks met je familie!!

  • 31 Januari 2007 - 11:41

    Wiekie:

    Jullie zijn ook weer niet los vertrouwd he??

    Gelukkig komen je ouders je weer even bijstaan, misschien helpt dat!!!. (geintje, waarschijnlijk helpt niks meer maar ja)

    Ik wens je nog heel veel plezier en natuurlijk de groetjes aan Coen, je ouders en Inge, Janjaap en Bob.

    Liefs uit een herfstig Grou

  • 31 Januari 2007 - 12:31

    Gep:

    He meiden!
    wat een avonturen weer en blijf bij die apen uit de buurt! (op sint maarten gooiden ze met dingen op je...) Heel veel plezier met je familie, wordt vast heel speciaal dat ze daar bij je zijn. Geniet er van!
    Jij ook een goed reis gewenst Myrth, hopelijk wordt het nog mooier. Nou, zal ef aan de studie :(
    Dikke kus

  • 01 Februari 2007 - 12:47

    Jose Vd Zee:

    dag Willemien, volg je belevenissen uiteraard ! kan mij er zo in verplaatsen. wil je je ouders de groeten doen en heel veel plezier met elkaar. liefs van Jose.

  • 01 Februari 2007 - 16:18

    Antsje:

    Weer een super leuk verhaal om te lezen! Maarre, even voor de duidelijkheid; de apen in Maleisie (die lelijke, boze, grijze) kunnen WEL zwemmen. Ik heb het nl zelf gezien op Langkawi. Veel plezier daar met je familie!

  • 01 Februari 2007 - 22:58

    Henk:

    hey willemien.
    kicke dat het goed gaat daar!!

    wat een mooi leven heb je daar lees ik wel weer;-),mijn oom en tante zaten ook in kuala lumpur en zijn daar gister vertrokken naar penang.
    maar dat ter zijde.....

    het heeft lang genoeg geduurt dat ik es wat van me ging laten horen(schaam me dood) ben je niet vergeten hoor!!!!

    zal wat vaker eens komen lezen hier.

    gr henk




  • 02 Februari 2007 - 04:12

    Fleur:

    Ha die Willemien,
    Nou, jou verhalen klinken ook allemaal erg goed en tropisch. Ik hou je in de gaten.....Lijkt me trouwens erg gezellie als je de reis nog even wil afsluiten met een kleine vakantie in Aussie. Echt helemaal top hier. Spreek je snel. X Fleur

  • 02 Februari 2007 - 14:54

    Hilly:

    hoi lieve meid, het is hier niet koud te krijgen wat een mooi leven heb je daar.
    ben maandag bij danjel geweest was ook erg leuk.
    dikke tût

  • 02 Februari 2007 - 18:33

    Sylvia:

    He meid! Bedankt voor je bericht én je tip! Dat zal ik zeker proberen te doen haha!! Nog een paar nachtjes en dan ga ik! Ik heb jou als voorbeeld hoe onwijs leuk het is, dus het komt vast helemaal goed!
    Kus

  • 03 Februari 2007 - 09:23

    Myr:

    Mazzelpik! Het weer hier is somber en het regende zelfs een beetje, weer een goeie tijd uitgekozen om op een trip te gaan ;-)
    Zit nu in de Starbucks met Coen en straks ff eten, mis je nu al ;-)
    Heel veel plezier pop en bedankt voor de geweldige tijd!! Heb geweldigenoten!!:-)
    Mailen gauw! Kus,
    Myr

  • 04 Februari 2007 - 12:05

    Richt:

    Mooie verhalen!! Ik snap die Myrthe wel, mij kan zoiets ook wel eens gebeuren! hahahaha dikke kus en veel plezier

  • 09 Februari 2007 - 19:09

    Gep:

    He meis!
    Nog lekker aan het genieten? ben benieuwd naar de fotos! Van de 2 tentamens heb ik er eentje gehaald... Die andere moet ik tussen 5 en 11 mei over doen voor de laatste kans, wat een slechte planning! Heb je trouwens nog tips voor het leven op kantoor?! ;) Zal nu het LAATSTE

  • 09 Februari 2007 - 19:13

    Gep:

    (Oeps, raakte perongeluk de tab ipv de capslock.) Maar het laatste verslag dus! En als iemand het waagt om dat ding terug te sturen... Afgelopen maandag presentatie voor Domo, mooi usbstickje en een fleske wyn gekregen, ging vet goed. Hoe is het met jou verslaglegging?! Komende tijd de verloren stapavonden ef inhalen, dan maar ef bikkelen op het werk!
    Maar goed, we bellen, nog een hele fijne tijd met je ouders! dikke kus

  • 10 Februari 2007 - 12:00

    Marieke:

    Hai hoi hey! Prachtig verhaal weer! Super, veel plezier nog!!! xx Marieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willemien

Actief sinds 03 Okt. 2006
Verslag gelezen: 169
Totaal aantal bezoekers 104802

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2009 - 31 Juli 2010

Australia, New Zealand and Asia

19 November 2006 - 20 November 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: