Langkawi, - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Willemien van der Valk - WaarBenJij.nu Langkawi, - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Willemien van der Valk - WaarBenJij.nu

Langkawi,

Door: Willemien van der Valk

Blijf op de hoogte en volg Willemien

12 Februari 2007 | Maleisië, Kuala Lumpur

Apen zwemmen echt!

Na het weekend Pankor hebben we vervolgens een enorm leuke week gehad waarin ik helaas wel moest werken. De uurtjes die we in de avond hadden hebben we voornamelijk besteed met gezellige etentjes en de andere dingen die we hier zoal doen. Het was enorm leuk om Myrt iets van de dingen te laten proeven die ik hier mee maak. We hebben vaak tegen elkaar gezegd dat het zoooo raar is om elkaar hier te zien en hier samen in KL te zitten alsof het normaal is!!Heel apart. In elk geval hebben we dingen meegemaakt en gezien die we nooit meer zullen vergeten en een herinnering die niemand ons meer af kan pakken. Myrt het was super!
Woensdag was de spannend dag dat mijn ouders, JJ, Inge en Bob aankwamen!!We hadden op de markt lekker fruit voor hun gekocht en op de hotelkamer laten zetten, om alvast een voorproefje te hebben!Ik moest werken dus ik kon het stelletje ongeregeld niet ophalen van het vliegveld!Jammer, want het was echt mijn tijd, 6.30 ’s ochtend!!!!!NOT!!;)Toen de familie even bij geslapen had in hun hotel zijn ze in de taxi gestapt en naar kanoor gekomen waar ik ze voorgesteld heb aan mijn collega’s. Nee, geen jankerij deze keer!Knap he?!Er apart om mijn ouders en de familie Hammink hier te zien!Bob moest wel even aan me maar dat is nu weer helemaal oke!Ben nu zijn grote vriendin weer, gelukkig!Hij heeft zich overigens keurig gedragen in het vliegtuig!Hij was helemaal de bink in het vliegtuig, beetje naar iedereen zwaaien en lief lachen!Slapen heeft hij weinig gedaan maar huilen ook niet dus we zijn enorm trots op dat mannetje!

De dagen in KL doorgebracht met voornamelijk shoppen eigenlijk, JJ en paps waren er uiteindelijk helemaal zat van…..vreemde zaak vind je ook niet?!;)Hoop lol gehad en Bob was voor de Malayers en al het andere volk wat er rondloopt een enorme trekpleister!Ze wouden met em op de foto, aanraken, zoenen en ga zo maar door!Echt niet te geloven!Maar Bob is een stoere en schud keihard met z’n hoofd en handjes om maar duidelijk te maken dat ie er niks van moet hebben!BLIJF VAN ME AF staat met grote letters in zijn oogjes te lezen!Super grappig!

Zaterdag zijn we vertrokken naar Langkawi, een eiland bovenin Maleisie en vlak naast Thailand. Natuurlijk was het vliegveld helemaal geweldig en Bob keek zijn ogen uit!Qua bagage kwam het allemaal net uit!Bob had de grootste koffer, laat dat duidelijk zijn!

Na eerst twee dagen even lekker gerelaxed te hebben bij het zwembad en het strand zijn we maandag aan onze eerste trip begonnen, de mangrove toer!We werden opgehaald vanuit het resort waarna we op een bootje zijn gestapt!Het eerste wat we vroegen is of we ook dolfijnen konden zien!Moah nou ja soms, werd er geantwoord. En ja hoor nog geen half uur later waren er een aantal dolfijnen lekker aan het zwemmen in de baai! We hadden een super lieve tourgide die ongeveer een half uur in elke richting waar me maar heen wezen zijn bootje heen stuurde!!Te gek dus!Helaas waren de dolfijnen niet in de mood om te spelen en uiteindelijk had de gide er ook genoeg van dus onze tocht werd vervolgt naar het volgende punt. We hebben eagles gevoerd, nou ja niet wij natuurlijk, maar wel een heel gaaf gezicht. Verder zijn we er nu met eigen ogen achter gekomen dat apen inderdaad kunnen zwemmen!!Bedankt ANTSJE, ik was gelukkig gewaarschuwd!!Ik wist ook dat ze brutaal waren, maar zo brutaal dat ze zwommen en vervolgens op onze boot sprongen had ik eff niet verwacht!!!We schrokken ons helemaal dood!En Bob kon er al helemaal niet om lachen!!Maar ja het levert leuke kiekjes op die aapjes, dat dan weer wel!Een mooie dag dus.

We hebben ons heerlijk laten verwennen met een pedicure (bij JJ en mij kwam er zelfs een kaasschaaf aan te pas!), massage en zon zee en strand. We moesten namelijk wel rekening houden met dat mannetje wat ’s middags zijn slaapje ook nodig heeft, ook al vind hij dat, dat helemaal niet nodig is!

En dan mijn hoogtepunt ;) van de vakantie!!Ja, we hebben gevist!Haha!!Oma ging op Bob passen en de rest van de familie ging vissen!(Inge en ik gingen voornamelijk mee voor de dolfijnen).En ja hoor we waren de baai nog niet uit en daar waren ze al!!Te gek dus, onze dag was goed!Helaas vond deze gids de dolfijnen iets minder en was van mening dat we in die boot zaten om te vissen (niet op dolfijnen) en hij volgende onze orders (aanwijzingen) dus niet op. Later kwamen we erachter dat dit meer te doen was om zijn benzine!!Er stond waarschijnlijk weer op ons voorhoofd ‘verneuk ons’ want hij wou dat we wat extra gingen betalen als we naar een andere plek wouden om te vissen!!Er was namelijk geen vis op de plekken waar hij voer!
Toen paps en JJ dat andere gingen doen, met dat touwtje en dan een beetje eraan trekken (weet eff niet meer hoe dat heet, ja tegenvaller van zo’n proffessionele visser als ik maar ja) en ze vingen weer niks, zouden Inge en ik wel eff laten zien hoe het wel moest!!Haha!!En ja hoor, Inge had dat draad nog geen 2 minuten in haar handen en ze begint histerisch te gillen “volgens mij heb ik beet, volgens mij heb ik beet!” Enorm lachen natuurlijk en Inge liet JJ hem maar eff binnenhalen om vervolgens naar de andere kant van de boot te rennen!Wat overigens niet zo’n eind was hoor!Daarna toch maar eff op de foto met haar vangst!(En met de 5 vissen die daarop volgenden!!)Uiteindelijk hebben we iets van 13 visjes gevangen maar een grote vangst bleef uit, op het stuk bodem wat mijn vader aan de haak had dan, en het anker wat Inge meerdere malen aan de haak had geslagen!!!Haha!!Sensatie, sensatie! Nee Daan, verslaafd zal ik er niet aan raken!;)

Verder hebben we vandaag en auto gehuurd omdat ik eff wou testen hoe dat nou gaat, aan de linkerkant rijden!Het is helemaal goed gegaan dus dat is wel voor herhaling vatbaar!

We hebben enorm veel om Bob gelachen, wat een mooi mannetje is dat zeg!Echt super om hem weer een tijdje om me heen te hebben en natuurlijk ook mijn ouders en Inge en JJ!Nog zo’n vakantie die ik niet snel zal vergeten met al z’n mooie stranden, zonsondergangen en lekker eten en natuurlijk een hoop lol.


Hele dikke kus uit een zeer zonnig Langkawi

PS: Nog enkele leuke weetjes:

• Bob is dol op loempia’s en al het andere grote mensen eten!
• Poepen in het zwembad enorm grappig is!
• Plassen op oma’s Sarong helemaal niet vies is!
• Je volgens JJ ladyboy’s (travo’s) gewoon kunt aanspreken met “mister”!!Al werd hem dit niet in dank afgenomen!Hiel apart!
• Inge zich afvraagt wat een cement factory (spreek uit in NL)is!
• Indien je om strawberry milkshake vraagt je een chocolade milkshake krijgt op Langkawi
• Paps en JJ omgegaan zijn met een catamaran en heb vervolgens niet meer overeind konden krijgen!(Wat een zeilervaring)!!
• Paps dacht dat hij een enorme vis had gevangen, “bemanning” in rep en roer, belek het een stuk grond!!!Goed gedaan, heit!


Nou ik ben weer terug in hometown KL!Alweer aan het werk wat wel een beetje een tegenvaller is na zo’n heerlijke vakantie!Maar zaterdag vertek ik richting Taman Negara met Hanni om daar eens wat te zien van het regenwoud!

Dikke kus

  • 12 Februari 2007 - 07:14

    Hanni:

    Echt super mooie foto's die met de zonsondergang!! En zo te lezen heb je heerlijk genoten met je family en vooral je lieve neefje!! Nou, laten we duimen dat Taman Negara nog doorgaat voor ons...................................
    Dikke knuf!!!!

  • 12 Februari 2007 - 09:24

    Titia:

    hey familie,
    lekker aan het genieten en leuke dingen aan het doen.
    wat een leuk verhaal en mooie foto's en doe iedereen de groeten van me daar.
    liefs Titia.

  • 13 Februari 2007 - 02:58

    Mir:

    Heej,

    Thnx voor je berichtje, supergave fotos zeg, je hebt je wel vermaakt dus ;)! Afspreken lijkt me gezellig volgende week, mail me je nummer anders even naar: 041954@nhtv.nl

    Groetjes Mirjam

  • 13 Februari 2007 - 07:08

    Francien:

    He nichtje,

    Weer een leuke verhaal en zeer mooie foto's en helemaal top dat Bob het ook helemaal super vondt.
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 13 Februari 2007 - 12:08

    Marijke:

    Hey chicky!
    Wat een prachtig verhaal. Jullie hebben echt genoten he! En wat een mooie foto's weer.. ook van Bob!
    Werkse :)
    dikke tút

  • 14 Februari 2007 - 09:13

    Fleur:

    Wat een mooie foto's zeg! echt prachtig. Jammer dat je niet meer naar Australie komt, maar 6 dagen ofzo zijn ook wel veel te kort hoor. Maar je moet zeker eens deze kant uitgaan. Nou succes op de stage en veel plezier nog met de rest van je mooie tripjes. Dikke kus

  • 14 Februari 2007 - 18:59

    Danjel:

    echt (weer) een super vakantie dus! en lieve/mooie foto's! ik zal je ook wel eens mee nemen te vissen! (ook tegen betaling ;-)...) kusss

  • 15 Februari 2007 - 11:04

    Richt:

    He lieverd!!
    Wat een leuke foto's en mooi verhaal. Mooi dat je je zo vermaakt zeg! Als ik de verhalen lees wordt ik gewoon jaloers! Je was net online en toen ik je aansprak was je net weg jammer! Moeten elkaar snel weer eens spreken succes daar en tot snel. Dikke kus Richt

  • 16 Februari 2007 - 06:56

    Myr:

    Super dat jullie het zo mooi hebben gehad! weet nu wel dat als er een aap in de buurt is ik uit het water blijf hahaha! Ben blij dat ie ons niet is besprongen in Pankor!!! Super foto's trouwens! Wat is Bob toch een scheetje!! Super dat t goed uitkwam met de bagage!! Skeelt weer nou! ;-)
    Bedankt voor de super tijd in KL pop, heb echt genoten!! En bedank tje family ook even van me! Vond t echt super met jullie allemaal!!

    Dikke kus vanuit een warm en indrukwekkend India!!

    Kus,Myr

  • 16 Februari 2007 - 06:57

    Myr:

    Shit he, wat zeg ik vaak 'super' hahahaha!

    Kus

  • 16 Februari 2007 - 09:08

    Gep:

    He meis, wat fijn dat jullie het zo naar je zin hebben gehad! Stage is super leuk, maar wel ef wennen in de lifestyle! haha. Alvast een gelukkig (Chinees) nieuw jaar! Dikke kus

  • 16 Februari 2007 - 16:54

    Inge:

    Wij zijn weer veilig thuis! Vliegen ging super met Bob. Leuk verhaal! Ben trouwens de Cd met foto's kwijt, kun je nog een keer branden en aan Herman mee geven! Thx!

  • 17 Februari 2007 - 16:14

    Inge:

    Weer gevonden!

  • 19 Februari 2007 - 09:36

    Hilbrand:

    ik lees en zie het al op je site..jij hebt weer eens de tijd van je leven.ben je nog wel aan het werk?of doe je alleen maar leuke dingen?ik gun het je hoor.nog veel plecier, en ik hou je in de gaten...dikke kus hilbrand

  • 21 Februari 2007 - 21:34

    Myrthe:

    Hey wijfie,
    Hoe was jullie mini vakantie? Ben nu al benieuwd naar alle verhalen en foto's! Dikke kus aan iedereen en talk to you soon want we hebben nu internet!!!!!

    Kus,
    Myr

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willemien

Actief sinds 03 Okt. 2006
Verslag gelezen: 407
Totaal aantal bezoekers 104807

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2009 - 31 Juli 2010

Australia, New Zealand and Asia

19 November 2006 - 20 November 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: