Taman Negara - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Willemien van der Valk - WaarBenJij.nu Taman Negara - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Willemien van der Valk - WaarBenJij.nu

Taman Negara

Door: Willemien van der Valk

Blijf op de hoogte en volg Willemien

22 Februari 2007 | Maleisië, Kuala Lumpur

De dames in de jungle!
Na een week hard gewerkt te hebben  was het helaas weer tijd voor een kleine vakantie!Chinese New Year!We hadden gehoord dat er in KL niet heel erg veel te doen was omdat veel mensen dan familie gaan opzoeken of een weekend de toerist gaan uithangen. Dat laatste hebben we geweten!!

Vrijdag zijn Claire, (nieuwe stagiaire) Hanni en ik eerst naar Mid-valley gegaan om onszelf daar een jungle outfit aan te meten!!We hadden eerst nog het idee om als Paris Hilton heen te gaan maar dat hebben we uiteindelijk toch maar niet gedaan!:). We hebben een enorm mooie trainingsbroek gekocht en een zaklamp!Allemaal een andere kleur!haha!! Daarna even lekker gegeten bij de Thai en vervolgens vroeg op bed want de volgende morgen moesten we al om half 8 (pfffff) bij Bukit bintang klaarstaan om de bus te pakken naar Kuala Tembeling. In de bus hebben we eerst maar even gekeken wat voor vlees we in de kuip hadden tijdens onze journey!Echt lachen is dat. Je vraagt je namelijk vaak af hoe mensen elkaar kennen en hoe de verhoudingen liggen binnen de verschillende groepjes. Je kunt je fantasie er helemaal op laten gaan!!Haha! En als je er dan ook nog achter komt hoe het echt zit, das helemaal te gek!En dan krijgen de groepjes ook namen!Zo hadden we de marinier, de prinsessen en de chagrijn!Maar dat even terzijde!

Aangekomen in Kuala Tembeling, na 4 uren, moesten we eerst een uur wachten om verder te kunnen. Vanaf daar gingen we namelijk met Longboats het park in. De tocht duurde 2,5 uur!Erg leuk om te doen maar je krijgt er wel een houten kont van! Onderweg kwamen we van die zwarte koeien tegen die allemaal in het water stonden. Super om te zien. Claire had nog een waterslang gezien maar die hebben Hanni en ik even gemist!

Toen we aankwamen in het park begon het te regenen. En niet een beetje, het kwam met bakken uit de hemel. Gelukkig ging onze night jungle tour wel door en Nederlands als we zijn, hebben we van vuilniszakken een regenjas geknipt!Want ja, we hadden natuurlijk geen regenpak mee!Dat waren we even vergeten in onze voorbereidingen!(kleine tas, remember? ;))
Tijdens die tour hebben we zo’n vet grote, giftige spin gezien, een hoop BOMEN, sprinkhanen, wandelende takken, slakken hmm ja, dat was het wel zo’n beetje. Het was super druk in het park dus we kwamen erg veel mensen tegen, heel apart dat je dan geen beesten ziet hé?!Aan het einde van de walk, gingen we nog in een hide kijken. Dat is zo’n hokje tussen de bomen waar je dan kunt gaan zitten om beesten te checken. We hebben vanaf daar 2 herten gezien. Je kunt daar ook slapen, en dat was wat ze ons aangeraden hadden om de vierde dag te doen!Nou mooi niet dus hè!Die jungle zit vol bloedzuigers! We waren af en toe meer bezig met checken of die beesten ook op ons zaten dan met zoeken naar insecten en spinnen!!! Natuurlijk was ik 1 van de gelukkigen waar een bloedzuiger zijn aandacht op had gevestigd!Onze guide heeft deze er maar even voor me afgehaald!!Gelukkig was ie nog niet begonnen met bloed zuigen maar was hij zich een weg aan baden door mijn sok heen. Die ik overigens om mijn broek had gebonden!!Erg charmant en niet functioneel dus!!Kapot maar voldaan zijn we maar op bed gegaan, want ook hier: geen alcohol verkrijgbaar. Ja we zoeken de plaatsen wel uit, voor de volgende trip zal ik eerst een alcohol onderzoekje doen!

Zondag stond als eerste de lange wandeling (klimtocht) naar het uitzichtpunt op het programma. Er werd gewaarschuwd dat we goed veel water mee moesten nemen!Hmmm, das een teken dat het best pittig is! En dat was het ook!Ik denk dat ik nog nooit zo gezweet heb!We moesten iets van 3 km omhoog lopen met stukken erin van 80 graden!Ja niet mis hè?!Maar we hebben het gered!Mooi uitzicht, al konden we de hoogste berg niet zien omdat het een beetje mistig was door de regen die er de vorige avond was gevallen. We hadden een mooi Taman Negara T-shirt gekregen die we natuurlijk aan hebben gedaan om in de sfeer te blijven en om het echte CAMPUNG-gevoel te creëren!Nou dat lukte hoor!We zagen er niet uit!Bezweet met giga rode koppen gingen we op naar beneden, naar de Canopy Walkway. Dat zijn van die loopbruggen. Maar omdat iedereen in Malaysia had besloten naar Taman Negara te gaan, voor een weekendje sporten was het daar gigantisch druk: JAM bij de Canopy walk dus!We moesten er een UUR wachten!!Gelukkig zijn we eraan gewent dus we zijn daar maar gaan zitten om een beetje op adem te komen en op te drogen!Op en gegeven moment kwam er een typisch Nederlandse familie aan met 3 kinderen, bijdehante kinderen wel gezegd! Ook hun werd verteld dat ze 1,5 uur moesten wachten. Nou dat kon natuurlijk niet!Die kinderen begonnen met hun bijdehante stemmetjes te zeiken en zeuren dat, dat niet ging gebeuren. “Wij gaan hier niet wachten hoor mam, dat gaat absoluut niet gebeuren!!” Wij hebben het schouwspel met open mond zitten bekijken met de neiging dat jochie een trap onder z’n reet te geven. We konden ons nog net inhouden!De kinds kregen gelijk en ze zijn afgedropen. Wij hebben de walk echter wel gedaan!Bikkels als we zijn!Twas best eng af en toe op zo’n instabiele loopbrug maar wel leuk het gedaan te hebben.

Na de lunch gingen we rapid shooting doen, een soort van raften zeiden ze!En je werd sowieso nat dus we moesten gepaste kleding aandoen!Nou wij terug naar het resort om ons te ontdoen van de joggingbroek en sokken. Weer in zo’n longboot met 15 andere jungle trekkers!!Hahaha~!!Nou toen we wisten we het al, dit zou een redelijke ramp worden, en dat was het. We gingen door een paar stroomversnellingen waar we absoluut niet nat van werden. Op een gegeven moment kwam onze tourguide eraan in een bootje met een paddel…..de rest snap je wel denk ik….hij voer langs ons bootje met die peddel in het water en ja daar wordt je wel nat van. Dit deed hij tot 5 keer toe en vervolgens zaten dus als een stelletje verzopen katten in dat bootje!!Chinezen vinden dit geweldig en hun lol kon dus niet op!Ons viel het geweldig tegen. Hierna gingen we naar de Oerang Ashli. Dit is een stam die in het oerwoud woont. Wel leuk om te zien maar wij geloofden niet dat die lui daar echt nog woonden met hun spijkerbroekjes aan, dus dan kijk je er wel iets anders naar.

S’avonds hebben we onszelf tegoed gedaan aan een heerlijk diner met als toetje pancakes met banaan en chocoladesaus, want dat hadden we wel verdient vonden we zelf! Daarna hebben we de jungle safari gedaan. Met een jeep door de jungle. We zaten met 7 man, opgepropt achterin de bak van die jeep!!We hebben jammer genoeg niet veel gezien…wel een das waarvan de guide zei dat hij die niet vaak zag….!
Toen we die avond helemaal afgepeigerd in ons chaletje kwamen zag mijn bed er echt zo lekker uit!Niet normaal!Dus ik snel tandjes poetsen en ik lag er eerste in. Ik lag net heerlijk te nestelen (quote Ewoud) totdat Claire begon te gillen en naar mijn heerlijke bedje wees!!!Een BEEST, BEEST!!Nou ik wist niet hoe snel ik er weer uit moest komen!!Het was echt een vet grote hagedis!Althans wij vonden em groot genoeg!En ik lag bijna naast em in bed te knuffelen, wat natuurlijk niet de bedoeling kan zijn!Maar goed wij bespreken wat we nu weer moesten doen….., 10 minuten later toch maar besloten die kerels op te halen van het hotel!Ze zagen ons al aankomen en ze zullen wel gedacht hebben: oh daar heb je de meiskes ook weer!Maar goed ze gingen mee om het monster te verjagen. Hanni was op de uitkijk blijven staan voor het geval dat ie zou bewegen en we hem niet meer konden vinden……Want ja dan hadden we een nachtje over moeten slaan denk ik. Die kerels alle bedden over de kop, rechtop tegen de muur, overal lagen lakens en kussens door de kamer, en wij stonden als een stelletje mietjes aan het andere eind van de kamer, op een stoel!!!Hahaha!!Toen ze em uiteindelijk aan het wegstampen waren (ja echt, dat hadden we zelf ook wel gekund :) ging die kerel z’n telefoon af met de ringtoon, ja je zult het niet geloven; In the jungle the mighty jungle!!!!!!En dan moet je wel even het beeld erbij hebben met wij drieën in ons slaaptenue op een stoel!!!hahaha!Hilarisch!!

Het was gaaf om eens in de jungle te zijn maar beter in een wat rustiger weekend denk ik. En als je olifanten en tijgers enzo wilt zien moet je echt zo’n 7 daagse trekking doen, wat ons toch wat te ver ging!Maar wat niet is kan nog komen!

Maandag hebben we dezelfde tocht terug gemaakt en waren we rond half 5 weer thuis. Daar hebben we onszelf weer even ont-bushed om daarna te gaan eten met Coen en Martijn om de nieuwe stagiaire te verwelkomen, Nynke. Heerlijk gegeten met een lekker flesje wijn en onze voornemens om vroeg te gaan slapen vervaagden na de derde fles. We hebben onze weg vervolgd naar the Irish pub!Daar kwam Jacky ook nog, Amerikaans meisje, vriendin van Martijn. Binnen een uurtje was de eerste fles whisky leeg dankzij het geweldige bierspel en maxen!!Zullen we nog een tweede fles doen??o ja hoor doe maar!!Haha!!Erg gelachen vooral toen we gingen bluffen met maxen!Ik had dat nog nooit gedaan en omdat de drank aardig insloeg en we zelf getallen moesten zeggen (in het engels) was Coen de eerste die de mist in ging. 40!!!Hahaha dat natuurlijk helemaal niet!!Wij hem een beetje uitlachen maar vervolgens kwam ik aan de beurt….dezelfde fout!En zo het hele rijtje af!Erg intelligent dus!Na 2 flessen vonden we het wel genoeg en was het tijd om naar huis te gaan!Om het Hanni-woord te gebruiken waren we allemaal behoorlijk tipsy en de meeste mensen weten wat er gebeurd als Willemien dronken is en in de auto moet…..!Hanni had echter hetzelfde probleem en we riepen tegelijkertijd:STOP STOP!!Aan beide kanten van de taxi vlogen de deuren open!!Ging weer goed dus!Ik kwam toen op het goede idee te gaan lopen dus ik heb Hanni 10 ringgit in haar handen gedrukt en ben uitgestapt. Maar toen ik daar liep wist ik even niet meer waar ik was. Ben maar rechtdoor gelopen en 3 minuten later reed de politie langs. Of ze me even thuis moeten brengen?!Nou ja das goed!!Hahaha, 2 minuten later werd ik netjes voor huis afgezet! Niks mis mee dacht ik zo.

Volgende dag lekker gezwommen en gigantisch veel geshopt in central market en Chinatown!2 tassen, sieraden, portemonnee, sjaal, petje en een zonnebril, goed bezig geweest dus!!

Vandaag kreeg ik het goede nieuws dat ik misschien naar China mag!!!Ik heb namelijk een aantal weken geleden op de maritiem beurs gestaan waar ik Max ontmoet heb. Een Nederlandse man waar ik misschien mijn afstudeerstage ga doen. Ik had hem gemaild van de week en in een mail vroeg hij of ik misschien ook mee wilde naar een beurs in China!Nou dat wil ik natuurlijk wel!Het is nog niet zeker maar hier horen jullie t.z.t meer over!!Een weekje China is natuurlijk niks mis mee!

Vandaag zijn we naar de Batucaves geweest om eens even cultureel te gaan doen. Ik had vorige week een aardige, goedkope (en ja die zijn er hier maar weinig) taxichauffeur gevonden die ons voor 25 RM per uur wel wou rondrijden!Prima deal dus. Heb gebeld en hij kwam opdagen 10 minuten voor de afgesproken tijd!!Het bestaat dus toch!
De Batucaves is een hindoe tempel waar we 242 trappen voor op moesten lopen!Gelukkig waren we getraind dus het was een eitje!!;) Erg toeristisch weer maar ja je moet het gezien hebben hè, het hoort erbij!!
Daarna doorgereden naar de KL-Tower, 250 meter omhoog, wel met de lift deze keer!!Omdat ik hier al 3 maanden zit leek het me wel tijd worden om ook deze eens van binnen te gaan bekijken!Gaaf uitzicht, wel jammer dat het een klein beetje bewolkt was, maar ja je kunt niet alles hebben.

Nou mensen lang genoeg weer lijkt me!Volgende week meer want aankomend weekend gaan we met 12 man eens kijken bij de Cameron highlands, theeplantages en dus weer veel wandelen. Cheap hostelletje geboekt, op stapelbedden slapen MAAR er is in dat gehucht 1 bar en die zit bij ons hostel!!!!Heel toevallig.

Dikke kus Pien

  • 22 Februari 2007 - 02:59

    Hanni:

    Hey!!!!! Je hebt er weer een spannend verhaaltje van gemaakr hoor!!! Erg leuk! Moet die van mij ook maar ff schrijven, maar nu toch maar ff wat gaan doen hier op kantoor! We zijn trouwens wel goed bezig he, met al onze sportieve activiteiten!! O ja, mn french manicure begint nu al los te laten.......beetje jammer van die 93 ringgit! Volgende keer Bangsar maar. Werkse, tot vanaaf, lekker chicken salad eten!!

    Kussssss

  • 22 Februari 2007 - 09:55

    Myr:

    Meid, ik ben trots op je!
    Toch wel wat anders dan onze scootertour door de Pankor jungle hihihi!

    Dikke kus,
    Myr

  • 22 Februari 2007 - 10:53

    Mirjam:

    maar dat ik nou veel meemaak! Muah. Erg fijn verhaal, heb even smakelijk gelachen, zie het helemaal voor me. Echte heldinnen!!!

  • 22 Februari 2007 - 12:16

    Sylvia:

    Hey klinkt goed wat je allemaal doet. Super dat je misschien naar China mag, jaloers! Hier gaat het goed, prachtig land en precies zoals je zei. De tijd vliegt om. Succes en kus

  • 23 Februari 2007 - 13:49

    Gearte:

    Wow Willemien! Wat een verhalen! Super he! :D
    En het wordt allemaal misschien nog wel veel leuker voor je! Ik hoop het voor je!

    Veel plezier en dikke kus!

  • 24 Februari 2007 - 15:45

    Marijke:

    Wahaha ik lig bijna blauw onder de tafel van het lachen! Jeetje, dat jij zo dapper bent met insecten en grote beesten! Ik vond de kakkerlak in Turkije al eng en jij ligt in je bedje bijna een hagedis te kussen :s Maar weer een prachtig verhaal!
    Ik hoop dat je ook een week naar China mag, dat zou te gek zijn!
    Dikke tút xxx

  • 25 Februari 2007 - 13:07

    Francien:

    He Wil, geweldig verhaal hoop dat je naar China gaat zou super zijn man!!!
    XXXXX Francien

  • 25 Februari 2007 - 20:23

    Gep:

    He laiverd, wat een leuk verhaal weer, vet goed genetwerkt met die man voor China! Wat een gafe dingen allemaal. Op de stage kan ik nu nog niet msnen want zit te centraal in het kantoor, haha. Maar 1 maart dan gaan we verhuizen, dus wie weet! Gisteravond Booming Piano's in de Treemter, was gezellig, maar Mag en ik misten onze danspartner natuurlijk wel. Nou veel plezier bij je volgende onderneming! Dikke kus en tot gauw aan de telefoon hoop ik! xxx

  • 02 Maart 2007 - 14:50

    Renee:

    Reuze leuk om je hier te kunnen volgen,geniet van je schrijfstijl.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willemien

Actief sinds 03 Okt. 2006
Verslag gelezen: 267
Totaal aantal bezoekers 104805

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2009 - 31 Juli 2010

Australia, New Zealand and Asia

19 November 2006 - 20 November 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: