Cameron Highlands - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Willemien van der Valk - WaarBenJij.nu Cameron Highlands - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Willemien van der Valk - WaarBenJij.nu

Cameron Highlands

Door: Willemien van der Valk

Blijf op de hoogte en volg Willemien

27 Februari 2007 | Maleisië, Kuala Lumpur

Prada-zonnenbrillen en Gucchi-tassen

Zo jongens dit was me toch weer even een pittig weekendje!Tegen alle verwachtingen in zijn we toch nog als Paris Hilton door de bush geparadeerd!Daarover later meer, ik zal beginnen bij het begin.

Vorige week donderdag en vrijdag maar eens even bijgekomen van ons zware lange weekend!Erg hard aan het werk geweest en de blijde mededeling gekregen dat ik inderdaad naar China mag!!Erg vervelend natuurlijk en baal er ook enorm van, waarom heb ik dat nou weer!Alles wordt betaald en ik moet 5 dagen weg!!!!Alle gekheid op een stokje, ik ben super blij natuurlijk!Heb er super veel zin in, ben erg benieuwd naar China, en of het nou gaaf is of een tegenvaller> ik heb het weer meegemaakt en weer een piep klein stukje van een nieuw land gezien. Ik geniet met volle teugen en probeer me echt bewust te zijn van alles wat ik zie.

Genoeg serieus gepraat…..The Cameron Highlands! Zaterdag vertrokken we met ons rugzakje naar Pudaraya, Chinatown, om daar de bus te pakken richting de theeplantages. Het was een busrit van, maar liefst, 4 uur. Ik moet erbij zeggen dat hiervan 1,5 uur door de bergen was!!!Nou dat hebben we geweten!Jeetje wat een mafkees die buschauffeur zeg!Ik dacht echt dat ik in een kistje opgestuurd kon worden naar Nederland. Hij gaf flink gas voor en tijdens de haarspeld bochten!We hebben het wel overleefd dus die kist hoeft niet meer,….. ja voor mijn bagage, dat wel!

Aangekomen in Cameron zijn we meteen doorgegaan naar de butterflyfarm!!Aangeraden door Hans, de broer van Martijn. Nou het was geweldig Hans, bedankt voor de tip!!!;) De butterflyfarm was echt verschrikkelijk!We waren er in 5 minuten, oké 15 minuten, doorheen. Een beetje jammer dus. Omdat er, behalve enorm veel theeplantages, verder niks te doen is in the Cameron Highlands hadden we toen maar besloten om een terrasje te gaan pakken!De mannen aan het bier en wij hebben maar even een watertje gedaan eerst!Ja, je hoort het goed! Maar goed, toen het 6 uur was kon ik het niet meer weerstaan en heb ik de mannen maar even geholpen met hun flessen Tiger!;)

Vervolgens doorgegaan en nog even wat gegeten en weer wat gedronken. Toen we die kroeg zat waren rond half 12 zijn we maar naar ons hostel gegaan. Hier zat namelijk the jungle bar!Nou die moesten we natuurlijk nog even checken. We moesten een trapje op om er te komen. Nou, de Tigers hadden hun werk gedaan hoor, want Steff ging even goed op z’n mondje op die trap!!!Hahaha!!En je weet: ik hou van leedvermaak dus heb eff smakelijk staan lachen!Maar uiteindelijk wij dus die kroeg in. Beetje rondkijken zie ik een gast zitten die we het weekend ervoor op Taman Negara bij de night jungle safari hadden ontmoet!It’s a small world! Vervolgens liep ik verder zie ik daar buiten een stuk of 8 mensen in een kring om en haardvuurtje zitten met een kerel die aan het zingen is!!BACKPACKERS!!Haha!Je had Steff moeten horen!Hehehe!!Maar ik had dat nog nooit meegemaakt dus we zijn er maar bij gaan zitten!Erg gelachen en dus een klein beetje kunnen proeven van het echte backpackers gevoel!We misten echter nog een baard, dreadlocks, nog lelijkere kleren en niet te vergeten onze gitaar+mooie stem!!haha!Rond een uurtje of half 2 me toch maar losgemaakt uit deze sferen en me klaargemaakt voor de korte nacht. Om 05.15 ging het wekkertje namelijk omdat we de bergen in zouden gaan voor de zonsopgang!Een kort nachtje dus. Toen ik als laatste, zo stil mogelijk, mijn stapelbed inkroop werden toch alle meiden wakker!!Tsja die bedden in die hostels vallen echt bijna uit elkaar van ellende, deze keer lag het niet aan de drank!

De volgende ochtend natuurlijk zo fit als een hoentje, dat begrijp je, gedoucht en met een geweldige smile druppelde iedereen langzaam ‘binnen’!15 minuten te laat stond iedereen uiteindelijk klaar om in de Jeep te stappen, behalve Ruud (vriend van Coen, was even over uit Jakarta). Ruud heeft namelijk, net als Coen ;), problemen met (vroeg) opstaan!Uiteindelijk kwam hij haastend de trap af gestrompeld alleen was het donker en zaten z’n ogen nog half dicht>meneer nam de verkeerde afslag (dacht dat het een paadje was) en liep zo het ‘riool’ in!!Ongeveer een halve meter lager dan de grond!! “Ho”!!!! hahahaha!!Hij krabbelde er weer uit en voordat we überhaupt op pad waren stonk hij dus al en was ie toch redelijk vies!Een goed begin van de dag dus. Het spreekwoord “begin de dag met en lach” was in elk geval al gelukt!

Op naar de zonsopgang was het verdacht stil in de bus met behoorlijk wat bleke koppies!Na een half uurtje ongeveer kwamen we aan bij een uitkijktoren1Niet helemaal wat we hadden verwacht maar goed. Erop geklommen en ons tussen de andere toeristen gewrongen!Waaronder een Chinees met een hazenlip! Ik vond het persoonlijk erg mooi al stonden er veel te veel lui op die toren!Weer veel mooie foto’s gemaakt en na anderhalf uur vertrokken we naar de volgende excursie. (Ondertussen nog even een stop gemaakt bij een theeplantage). The junglewalk! Omdat de Cameron highlands bekend staan om haar theeplantages dachten wij dat deze toch zou bestaan uit het bekijken van ja, theeplantages en wat bomen. Geen ruige Taman Negara activiteiten dus!
Wij dus met onze Gucchi/Prada zonnebrillen en hand-taskes de Jungle in. Nou dat hebben we geweten!!Tsonge, jonge!Eerst werden we met een jeep omhoog gebracht!Je moest je echt goed vasthouden aan het door gaas omringde plafond!Vervolgens mochten we uitstappen en gingen we lopen. Het was intussen 11uur en dus behoorlijk warm, ik schat rond de 33 graden!Na 10 minuten omhoog lopen was ik er eigenlijk wel klaar mee en had ik het zweet overal staan waar het maar wil lopen, maar helaas, het werd me niet gegund!Beter werd het helaas ook niet, neeeeeee het werd alleen maar erger! Stijle, gladde hellingen, bruggetjes gemaakt van bamboe, rivieren doorcrossen, over boomstammen heenklimmen enz enz hebben ik doorlopen met mijn Prada-zonnenbril, tas en puma’s zonder profiel!!Zo liepen wij dames dus door de jungle!Ik hoop dat je het voor je ziet, want ik kan je vertellen het zag er niet uit natuurlijk!!Die oermannen op blote voeten zullen zich wel kapot gelachen hebben om ons dames!!!Toen wij voorploeterden door de jungle liep er op een gegeven moment een kerel achter me waar ik mee aan de praat raakte. Koetjes en kalfjes werden uit de sloot gehaald en op een gegeven moment hoor ik keihard: BATS, “AU”!Hmm was die kerel met z’n kop tegen een laaghangende (op ooghoogte) bamboetak gelopen!!!Hahaha, de sukkel!!EHBO hoefde er niet aan te pas te komen, behalve dan een slokje water voor mijn slappe lach!
Na 2 uren gelopen te hebben (ik kan het niet beschrijven wat we tijdens die tocht allemaal hebben gezien en welke hindernissen we allemaal hebben moeten doorlopen, maar neem maar van mij aan dat het zwaar was) kwamen we dan eindelijk aan bij de bloem waar we schijnbaar dat hele eind voor hadden gelopen!!Daar was ik me niet helemaal van bewust!We moesten alleen nog een super stijle heuvel op!!!En dat was verre weg van een ‘eitje’!!We vroegen nog aan de mensen die op de terugweg waren of het echt de moeite waard was want we zagen het niet echt zitten om die helling te beklimmen, maar ze zeiden dat het de moeite echt wel waard was!!Met een glimlach!!HMMMM!!

Toen ik bezig was om dat varkentje eens te wassen hoorde ik een mede-excursiebijwoonster () gillen en toen ik opkeek zag ik haar slingerend aan een tak hangen!!!Ik heb nog even getwijfeld maar dacht dat gaat mij niet gebeuren!!Dus omhoog geklommen en uiteindelijk was ik dan bij die wereldberoemde, zeldzame plant!Erg mooi!Mezelf even in een moeilijke positie gewent en uiteindelijk kon ik ernaast gaan zitten om een kiekje te maken!!Die man vroeg nog of ik een mooi vond dus ik eff snel kijken op m’n schermpje!Well yes it’s okey!!hahahaha wat een slechte foto man, en veel beter kon die ook niet worden want ik had echt een belachelijk rode kop!Dus een herhalingsfoto heb ik maar voorbij laten gaan!
Ik moest toch echt verder en tot dusver had ik maar niet meer op de andere kant gelet maar nu moest ik er toch echt aan geloven….op naar beneden!Nou, ik zag de jungle mannen al lachen!!Ze hadden het er natuurlijk al even over gehad toen ik omhoog klom: “als dat sletje straks van die helling af moet……, dan wil ik daar wel bijzijn”!!hahaa!!Ik heb mar even om uitleg gevraagd want ik wilde het hangen aan de takken liever uitsluiten…!Nou dat ging helaas niet gebeuren!Ik MOEST wel!Ik dus hangend van tak naar tak, ja slingerend ook nog, en das geen grapje proberen naar beneden te komen. Op een gegeven moment zocht ik naar de volgende tak voor wat houvast. (want op het profiel van mijn puma’s hoefde ik niet te vertrouwen). En er stond zo’n jungle man (oerang Ashli) achter me, om me te helpen, aan dezelfde tak te hangen!Nou dat ging helemaal mis natuurlijk!Die tak brak af!!hahahahaha!!!Na een keiharde gil van mij (ja tis niet te geloven) stonden we beide voorover gebogen op die helling, hij op z’n blote voeten, ACHTER MIJ!Nou wat een leuk plaatje zou dat zijn geweest, helaas voor Claire, had ook zij weinig grip en zat een foto er niet in!!! !Natuurlijk kreeg ik weer de slappe lach nadat ik mezelf (of heeft hij dat gedaan?) in veiligheid heb gebracht!En die jungle mannen lagen ook slap van het lachen, super grappig om uitgelachen te worden door een paar bosnegers!Maar ja ik vroeg er natuurlijk ook om met deze outfit!Hanni, onze andere Paris Hilton, die al een stukje verder was hoorde het zelfs en die was erg benieuwd wat er nou precies gebeurd was!!Een erg leuke ervaring en ik heb me echt bescheurd, vooral achteraf!!Iedereen kwam zeiknat van het zweet, met natte schoenen, een hoofd als een kanon en redelijk ranzig maar veilig terug bij het startpunt!Op een paar schrammen en pleisters na!

Uitgeput zijn we om half 5 de bus weer ingestapt terug naar KL, naar beschaving en shoppingmalls!;)

Heerlijk getukt en vandaag weer als herboren aan het werk gegaan!Ben bezig met een nieuw project waar ik met erg veel zin aan werk dus dat is wel erg leuk. Voor meer inside information about this, kun je me altijd mailen!;)

Hele dikke kus Pien

Weetjes:
- Een mooie engels/nederlandse verspreking van Ruud: Would you like a cookie, it’s very good for woman who are on the line!!!!!Hahaha!!
- Willemien tegenwoordig aan het joggen is!Is zo’n half jaar toch nog ergens goed voor!
- Die naaiers hier, een bikinitop en het broekje apart prijzen, zodat je, als je blond bent, je, je nogal vergist in de aankoopprijs en je een bikini koopt ver boven je budget!
- Ik echt veel te veel bagage heb en of er ook mensen zijn die geld teveel hebben zodat ze een weekend KL kunnen boeken om mijn bagage mee te nemen naar NL?
- Ik geen cent meer over heb als ik terug kom!

Geplande trips:
- China
- Oostkust
- Vietnam
- Sabah en Borneo

Ik wil nog veel meer doen maar helaas gaat dit niet ivm met de tijd!Ze hebben me op school weer nodig!Helaas!

  • 27 Februari 2007 - 07:48

    Paula:

    heerlijk verhaal,, wanneer komt je boek uit?
    hier alles goed, en volhouden jij!!

  • 27 Februari 2007 - 08:30

    "Hanni Hilton":

    Hey mede Hiltontje!!!!!

    Aangezien je zoooooooooooooooooooooooo ongeduldig bent, hier is dan een berichtje. Ik ben trots op ons 3-tjes hoor!!!!! 2 weekenden achter mekaar de jungle in, dat kunnen niet veel mensen zeggen. En al helemaal niet overleefd te hebben met zonnebril, handtasje en al! hahahha!!!!!
    Kus en nog ff anderhalf uur werken.........

  • 27 Februari 2007 - 10:43

    Myr:

    Hey trutje!
    Heb weer smakelijk gelachen en zag alles alweer helemaal voor me! Stelletje mafkezen!!!! I.d.d maar snel weer ff kletsen! Tijd gaat snel he?! Gatver, nog minder dan 2 maanden en we zijn alweer thuis!!!! Naja, dan zetten we het suipen daar wel weer voort ;-)
    Groetjes en dikke kus aan iedereen daar en geniet van China!!! Ben jaloers!!!

    Doei pop!
    Dikke kus,
    Myr

  • 27 Februari 2007 - 15:47

    Mirjam:

    waarom zou je nog meer doen? Je doet al zo veel. T is niet bij te houden zeg. We lachen ons slap! Wat zal het een yummie gezicht geweest zijn met die Hilton sletjes. Noh nu maar weer ff naar het Bountyeiland? Bah, is vast niks an.Liefs en de groetjes aan je vriendinnetjes

  • 28 Februari 2007 - 07:24

    Gep:

    He meis, wat een coole trip, alleen die bloem vond ik een beetje eng... Moet het verhaal nog ef lezen, maar na deze fotos is die veelbelovend! xxx

  • 01 Maart 2007 - 00:38

    Jasper:

    Willemientje! Mooi verhaal! We gaan vanavond eten in Bangsar, zin om te joinen??

    xx Jasper

    PS Familie van Gerrit & Toos?? ;)

  • 02 Maart 2007 - 05:33

    Nienke:

    Hej,
    Is mn werk toch nog ergens goed voor!!! Jij hebt anders ook een mooi verhaal(tje) getikt zeg!
    Heel veel plezier dit weekend aan de Eastcoast!!! en tot volgende week
    Groetje

  • 02 Maart 2007 - 05:38

    Monique:

    Heeej Willemien,

    hihih lachen hoor, ik ga ff de rest van je verhalen lezen, zo te horen is er hier echt meer dan genoeg te beleven...mocht ik je niet zien voordat je weg gaat, een heel fijn weekend en heel veel plezier/succes in China!!! Vet gaaf man enjoy :)

    Groetjes mo

  • 02 Maart 2007 - 08:40

    Mark:

    Haha kort maar krachtig zullen we maar zeggen!;)

    Veel plezier en chill ze aan de eastcoast dit weekend!

    Liefs Mark

  • 03 Maart 2007 - 08:06

    Fleur:

    Zo, wat een uitwisseling van reacties zeg. Mooie verhalen en foto's weer. En china, nou dat is niet gek zeg.ben benieuwd naar de ervaringen. Heel veel plezier daar en tot de volgende reactie zal ik maar zeggen. Wanneer ben jij eigenlijk weer terug in ned? Kus

  • 03 Maart 2007 - 10:36

    Renee:

    Hoi Willemien,wat is het leuk om je verhalen en avonturen te lezen, ik geniet ervan. Veel herinneringen komen er bij mij naar boven, vanuit de periode,Ik voelde mij daar destijds ook als een vis in het water.Heb je vandaag ook een kaartje verstuurd via de post, ben benieuwd of die aankomt, en wanneer?
    Veel liefs en dikke kus Renee.

  • 06 Maart 2007 - 03:27

    Willemien:

    He allemaal, Even een bericht uit China. Ben goed aangekomen dus Inge, mams en Daan: geen zorgen het is echt geen enge man!!

  • 07 Maart 2007 - 09:55

    Inge:

    Gelukkig maar! Veel plezier dan maar deze week. Succes op de beurs. Hoop dat je ook nog wat anders gaat zien dan alleen het beursgebouw!

  • 07 Maart 2007 - 10:51

    Henk:

    hee willemien,heb je nog wat gemerkt van die aardbeving??

  • 08 Maart 2007 - 19:21

    Richt:

    He jane!!!

    Die lelijke schoenen van mij waren niet voor niets he!! hahaha en mij maar uitlachen.... Ik zie het al helemaal voor me vast een mooi plaatsje. Mooie foto's en een leuk verhaal. Ik hoop je snel weer even te spreken

    Liefs Richt

  • 18 Maart 2007 - 11:38

    Wiekie:

    Hey Pien,
    Ik vind het eigenlijk vreselijk om over al jouw goede nieuws, tripjes en doorzakavondjes te lezen. De foto's zijn ook allemaal even errug.
    Nee effe serieus, geweldig natuurlijk en wij hier maar aan de bar hangen bij Deksels en deze week beurs draaien zonder jou. SNif. Gelukkig zijn Erik en Cor bereid te komen helpen anders moet ik zelf alle afwas gaan doen!!
    Nog heeeeeeeeel veeeeeeel plezier
    Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willemien

Actief sinds 03 Okt. 2006
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 104800

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2009 - 31 Juli 2010

Australia, New Zealand and Asia

19 November 2006 - 20 November 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: