Oostkust en China - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Willemien van der Valk - WaarBenJij.nu Oostkust en China - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Willemien van der Valk - WaarBenJij.nu

Oostkust en China

Door: Willemien van der Valk

Blijf op de hoogte en volg Willemien

10 Maart 2007 | Maleisië, Kuala Lumpur

Een rare gewaarwording vanuit KL, een hele andere wereld als China in te vliegen, dat dan weer wel….!

Afgelopen weekend ben ik samen met Claire, naar de oostkust gegaan. We vonden het zonde om nog een weekend in KL te blijven en hebben dus echt last minute nog wat geboekt. Vrijdag aan het einde van de middag, bedankt Thomas, vertrokken we naar LCCT. De luchthaven van (cheap) Air Asia. Na een vertraging van een uur konden we dan eindelijk vertrekken richting Kota Terranganu. Taxi genomen, wat een afzetters vergeleken met KL, en naar Mersing gereden waar we weer eens een cheap hotel hadden geboekt!En dat hebben we geweten, wanneer leren we er nou eens van, zou je denken?!Geen drankje te bekennen en gezelligheid was ook al enorm ver te zoeken!Helaas voor ons dus, en zeg gerust heel erg helaas want daar hadden we het steeds maar over gehad de laatste paar uur; die heerlijke cocktail die ons te wachten zou staan!!Nou niet dus er stond ons een skraal hutje tegemoet te lachen met de schimmel aan het plafond en een toilet waar je absoluut geen u tegen zegt!Vroeg naar bed, zonder cocktail, was dus een absolute noodzaak!Jammer maar helaas.

Zaterdag vroeg opgestaan om, fit als we natuurlijk waren, de eerste Jetti to Redang te nemen. Na een uur gewacht te hebben, tegenwoordig steeds normaler, konden we dan eindelijk vertrekken!En het was het wachten waard hoor!!Sorry maar JEZUS wat een mooie zee was dat zeg!!!Pff zo’n blauwe zee heb ik zelfs in Australië niet gezien!Het deed gewoon pijn aan mijn ogen!In 1 woord waauwwwwww!Genieten hebben we daar dus absoluut gedaan!Wat ik veel heb gedacht die 2 dagen (1,5 dag) was voornamelijk: wat een mooie wereld en wat zou er nog meer zijn…..?!!!!!We hebben ons daar vermaakt met snorkelen, rondkijken en bijbruinen!Heerlijk dus. ’s Avonds hebben we onze lang verwachte cocktail tijdens de zonsondergang door ons bloed laten stromen en die smaakte zo lekker dat we er nog maar een paar hebben genomen. Verder hebben we onszelf ook maar eens getrakteerd op een Bailish coffee!!!!Die ging(en) er ook zonder proble(e)m(en) in! We hebben een super leuke avond gehad waarin we enorm hebben gelachen en de enige blanken waren!Gedanst en stom geouwehoerd, heerlijk dus!De Malayers vonden ons reuze interessant en we hebben meegedaan met allemaal rare dansjes en ritueeltjes. Waar drank allemaal niet goed voor is!!!(Je had ons moeten zien, de volgende dag hebben we ook nog even smakelijk zitten lachen om onszelf!)Nadat we weggelopen waren, zonder de rekening te betalen overigens, hebben we heerlijk geslapen!En nee, de volgende dag hebben we de rekening ook niet betaald!Schandalig maar waar, maar we blijven studenten: ‘ze nemen krijgen 1 vinger en ze nemen meteen de hele hand’!

Zondag moesten we om half 12 alweer terug naar het vaste land, een hele rare regeling maar het kon gewoon niet anders!In de boot nog enorm gelachen omdat we met een klas uit KL in boot zaten. Ze dachten op de een of andere manier dat we Frans waren ofzo want 1 jongen pakte z’n Franse lesboek!!!!Eerst gingen ze even met z’n 10en overleggen over hoe hij het precies moest uitspreken en dan draaide hij zich naar ons om een stelde een vraag: Hoe heet je, waar kom je vandaan enz!!!Het was echt een hilarisch gezicht, helemaal omdat we natuurlijk al wisten wat ie ging vragen voordat ie zich überhaupt omdraaide!Erg gelachen dus!
Aangekomen bij Mersing meteen een taxi genomen naar Terranganu, wat een enorme tegenvaller was en daar hebben we onze tijd dus maar uitgezeten met kaarten en rondlopen door een hitte die niet meer normaal was. Wat trouwens wel heel apart was, was dat ze daar blijkbaar bijna nooit blanken zien. Iedereen zwaaide naar ons en keek ons na!Echt iets heel aparts en indrukwekkend. Na 10 uren wachten (ex vertraging van 1,5 uur) vertrokken we weer terug naar de Pantai towers waar ik aankwam in een nieuwe kamer vol bende!Monique had wel heel lief mijn spullen zo goed mogelijk opgeborgen en als bedankje een kaars neergezet maar toch, echt fijn thuiskomen is het niet. Ik was namelijk geruild van kamer met Michael en Monique, donderdagnacht.Ik heb toen mijn spullen dus op een hoop in de woonkamer neergegooid en ben weekend gaan vieren. Dus toen ik zondag dus laat thuiskwam meteen mijn spullen ingepakt voor China en gaan tukken want de wekker ging maandag om half 6!!!!Ja midden in de nacht inderdaad!Vrijdag staat me dus nog steeds een lekkere zooi te wachten. Fijn vooruitzicht!

Gelukkig is 4 uurtjes slaap in Maleisië een stuk beter te doen als in Nederland, dus ik was goed te pas. Taxi gepakt naar KL central en de trein genomen naar KLIA. Daar heb ik Max getroffen en hebben we lekker een bakje koffie gedronken waardoor we beide na een uurtje eindelijk wat wakker werden. Dit was echter meten over toen we in het vliegtuig zaten, want ik heb weer heerlijk geslapen eff een paar uurtjes inhalen! Voordat we aankwamen in Ghoungzou was ik wel weer wakker en heb ik de stad vanuit de lucht eens goed kunnen bekijken. 1 grote beton ‘zooi’, dat was duidelijk. Weinig groen en echt een hele grote stad. Toen we onze koffers hadden, wat ook nog een hele belevenis was, omdat ik het koffertje van Coen mee had en ongeveer het halve vliegtuig, zo’n zelfde koffertje op de lopende band had liggen!!De volgende keer een naamkaartje eraan lijkt me dus geen overbodige luxe!
Buiten aangekomen had ik de schrik van leven!Willemien had namelijk geen rekening gehouden met een lagere temperatuur dan 32 graden!Oeps!!Het is hier dus tering koud!Ik had het gevoel dat het vandaag echt maar iets van 5 graden was!Nu is dat waarschijnlijk overdreven maar ik heb het echt heel erg koud gehad!Meteen maar even een vest gekocht dus en ik was echt blij met die lange broek die ik op het laatste moment nog in mijn koffertje had gegooid!!Verder alleen maar rokjes en shirtjes mee!!Erg handig dus.
Maandagmiddag eerst even wat dingen klaar gaan zetten op de beurs en daarna zijn we de stad gaan verkennen. Beetje rondgekeken en wat geshopt. Me verbaasd over de grote verschillen met KL, veel grote schermen met tv uitzendingen, kleuren, reclame enz, beetje Amerikaans. Die chinezen zijn ronduit vies. Ze roggelen en spugen alles bij elkaar en ik schrik er elke keer weer van!Ook kunnen ze geen engels, en groot verschil met KL. Je moet hier echt met handen en voeten duidelijk maken wat je wilt of bedoeld en dan moet je ook nog mazzel hebben dat ze luisteren want dat ontbreekt er vaak ook nog aan. Dan zijn ze in KL wel echt behulpzaam hoor! Verder heb je hier winkeltjes die bijvoorbeeld alleen maar elastiekjes verkopen of plasticzakjes!En niet 1 winkeltje hoor, nee 10 op een rij!!Weer een hele ervaring rijker dus.
Op de beurs hebben we een tolk bij het Holland Pavillion dus die loopt zich helemaal het apelazerus om iedereen te helpen!!Haha!Vanavond hadden we een diner wat aangeboden werd door de INMEX voor alle standhouders in de ballroom van het hotel. Echt een hele rare gewaarwording. Ze hadden namelijk allemaal stukjes, het leek wel bonte avond!!Ik had serieus, plaatsvervangende schaamte. Toen ze ook nog aankwamen met de lotto kon het natuurlijk helemaal niet meer stuk!!Hehehe!Om 20.00 was het eten er doorheen geramd en stonden alle chinezen op en vertrokken ze!De zaal was binnen, en ik overdrijf niet, 2 minuten leeg en het waren rond de 500 personen wat daar zat!!Dat schijnt hier normaal te zijn. Als het eten op is, is het tijd om te gaan~!Hiel apart!

Verder vanavond lekker rustig aan gedaan en lekker gebadderd om een beetje op te warmen!!Het is trouwens heerlijk om weer eens onder een echt dekbed te slapen, om gordijnen te hebben en een zacht kussen!Zo blij als een kind!!

Morgen nog een volle dag op de beurs staan en morgenavond nog even shoppen denk ik en dan vertrek ik vrijdag weer naar het warme KL!Van’t weekend blijven we lekker thuis om even te chillen en met Janneke plannen te maken voor onze laatste 2 weken. Super veel zin in. Janneke komt me hier opzoeken en vakantie met me vieren dus dat is echt helemaal te gek!!De concrete plannen hoor je nog en voor tips mail me dan want die zijn van harte welkom!

Zit nu in het vliegtuig mijn laatste stukje te typen en heb gister dus inderdaad lekker geshopt!Heb heerlijk gedwaald door allerlei kleine straatjes en winkeltjes. Ik heb weer een piepklein stukje meer van China gezien maar helaas weinig gekocht. Kon niet vinden wat ik zocht helaas. Na mijn shopavontuur ben ik gaan eten met de mannen waarna we nog een biertje hebben gedaan in the irishpub. Erg gezellie en vandaag nog heel even op de beurs gestaan. Een prima week dus waarin ik weer veel gezien, geleerd en genoten heb, contacten opgedaan en natuurlijk een hoop gelachen!En dan ook niet erg onbelangrijk, staat mijn afstudeerstage zo goed als vast!Een erg geruststellende gedachte!

Weer terug in KL!
Zo brak als een paashaas zit ik nu in La Bodega om mijn verhaaltje online te zetten!!Ik heb net mijn applejus al omgegooid dus dan weet je even hoe mijn staat is vandaag!!Pff het was gisteravond erg gezellig, laten we het daar maar op houden!We mochten zelfs nog zwemmen vannacht van de guard; als we maar stil waren!!Nou dat moet je zeggen tegen een paar dronken mensen!!Haha!!Dit was het weer voor deze week!

Take care.

Dikke kus

  • 10 Maart 2007 - 15:04

    Marijke:

    Hey meis,
    woooooow wat een foto's! En mooie tripjes dus weer!
    Geniet er lekker van. Dikke kus

  • 11 Maart 2007 - 22:16

    Mirjam:

    Beetje vervelend daar in het oosten zeg. Wat kan een leuke bikini dan veel doen in zo'n skrale omgeving.Lekker luxe geslapen hoor in China,heel wat anders dan van die goedkope lakentjes in Pantai towers, klinkt een beetje als Fawlty towers, toch? Liefs, en nu van week maar weer even werken he?

  • 12 Maart 2007 - 12:28

    Gep:

    He lieverd,
    echt om jaloers op te worden die foto´s zelfs de lucht hier zal nooit zo blauw worden als die zee! Gelukkig is het wel weer lekker weer, kom je niet zo belabberd op je werk... Fijn om je gister ef gesprooken te hebben. Heb besloten om nog ef door te studeren in het gezellige Grun!
    Dikke kus en tot gauw!

  • 12 Maart 2007 - 17:53

    Titia:

    hey
    wat een geweldig verhaal weer. wat heb jij het daar erg naar je zin en die leuke tijd heb je maar weer in de pocket
    veel liefs en groetjes

  • 13 Maart 2007 - 01:51

    Myr:

    He pop,
    Weer een mooi verhaal. Bereid je maar voor op Vietnamezen als je daar nog naar toe gaat. Die poepen soms zelfs op straat!!! Naast al het gorgelen en spugen!
    Mooie foto's!! Zal de foto's en het verhaal van mijn weekend ook zsm ff uploaden. Ben nu net terug uit Goa...was geweldig! Nu eerst maar ff slapen...

    Dikke kus,
    Myr

  • 13 Maart 2007 - 09:32

    Paula:

    wat doe jij een levenservaring op, je komt als een wijze vrouw terug!!
    Eerst nog even lekker genieten aldaar.
    Suoer van die volgende stage die je geregeld heb!
    Hier is het trouwens ook mooi weer hoor!
    liefs paula

  • 13 Maart 2007 - 09:55

    Inge:

    Wat een vervelende stage heb jij toch! Wel slecht dat je die arme gasten niet een paar euro's gunt! Zielig! Internet thuis doet het nog steeds niet.
    Dus het chatten duurt nog even.

  • 14 Maart 2007 - 12:46

    Siep:

    hey willemien, leuk verhaal weer! jij vermaakt je zo te lezen en te zien nog steeds uitstekend. ook niet heel gek; want je doet niet anders dan leuke uitstapjes maken ;-) heel veel plezier de laatste tijd daar, hoorde van gep dat het voor jou ook al bijna voorbij is. liefs siep

  • 14 Maart 2007 - 13:58

    Janneke:

    He meid,

    ik zie wel je vermaakt je nog prima. Een ding ben ik wel achtergekomen. Ik moet nog even een snelbruin-kuur nemen op de zonnebank. Anders lijk ik in april naast jou net zo'n engelse toerist.
    Dikke kus

  • 15 Maart 2007 - 23:25

    Marije:

    He Willemien, mooie foto's hoor. Ik ga morgen ook even een foto laten maken in mijn bikini bij mijn palmboom in pot( ja ja ik heb een palmboonm in de tuin). O nee het gaat misschien hagelen, wordt m niet!! Zo jaloers!!! Geniet ervan!! Liefs Marije

  • 19 Maart 2007 - 08:05

    Hanni:

    Nou Wil, heb weer genoten van je verhaaltje hoor!! Errug grappig!! Misschien vanaaf ff eten en bijkletsen........

    Dikke knuf!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willemien

Actief sinds 03 Okt. 2006
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 104807

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2009 - 31 Juli 2010

Australia, New Zealand and Asia

19 November 2006 - 20 November 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: